Inlägg från: briogirl |Visa alla inlägg
  • briogirl

Vi fortsätter, Bf aug 10

carohl skrev 2010-02-23 07:45:35 följande:
    Idag kl 9.20 ska jag lägga upp mig och sära på benen för farbror doktor, må han säga att allt ser bra ut. Bebben måste ju må bra jag har för lång tid för annat och jag har ju faktiskt kännt den de senaste dagarna men jag kan ändå inte rå för att vara lite orolig. Det kanske är så att man är alltid lite orolig att de ska säga nå negativt? Jag är det iaf men det kanske beror på gamla tråkiga erfarenheter...
    du kan blöda för att moderkakan flyttar på sig, så var det för mig. gjorde ett VUL i vecka 12 och då låg moderkakan lite längre ner och läkaren sa att den kommer flytta på sig och jag får räkna med en blödning. när jag gjorde nästa VUL i vecka 14 hade den flyttat på sig uppåt och bakåt som den ska ligga, och mycket riktigt hade jg haft en blödning emellan :)
  • briogirl
    SweetLilly skrev 2010-02-23 11:16:44 följande:
    Det enda jag hört ska kunna sänka järnvärdet är om man drickeer mjölk direkt med tillskottstabletten, då funkar den inte lika bra tydligen.. Nu ska jag göra mig iordning, ska till bm och lyssna på hjärtljuden
    ja, har aldrig hört popcorn heller. däremot är väl inte popcorn världens nyttigaste, men att det skulle sänka järnvärdet? nej då måste man äta mycket!
  • briogirl

...och äter man SÅ mycket popcorn är det nog skadlig för andra grejer snarare än järnvärdet ;)

• briogirl
    Pregga skrev 2010-02-25 12:30:43 följande:
    haha jo det e ju hutlöst dyrt, sen ska man ju helst undvika tandläkaren som gravid...så så länge jag inte har ont av det så får det vänta lite,..har dock en liten vass kant nu, suck....men det va likadant när jag väntade lillan.....
    klart du kan gå till tandläkaren! du ska ju inte bli nersövd kanske, men ibland kan sånt behövs också, och då finns det alternativ.
    tänderna kan desutom blir jättedåliga när man är gravid, så känner man att något är fel ska man kolla upp såkalrt!!
  • briogirl
    t0va skrev 2010-02-25 19:02:13 följande:
    ja, fy och det gör ju så ont med tänderna också! har opererat ut åtskilliga visdomständer. fick 40 graders feber på grund av infektion i en av dem.
    rensa tandsten tycker jag är lite obehagligt, även om det inte gör ont. du är inte tandläkarrädd?
  • briogirl
    Pregga skrev 2010-02-25 19:06:43 följande:
    Har pratat med carohl nu som har bitit av en tand, å hennes tandläkare sa att det kan vänta å det e inte ngt farligt med det. men jag har ringt akuten samt sjukvårdsupplysningen å dom sa samma sak. Sen när jag gick med lillan så lossade hela innehållet av min tand lagning av amalgan, så jag hade ett hål rakt ner i käken, å gick med detta hela graviditeten... å det var ingen fara alls. Så jag väntar....
    jag skulle inte vänta, farligt att få infektion. kanske man inte får av att bita av en liten flisa av en tand, men jag skulle ändå kolla upp det. den kan bli vass, ge sår i munnen, och det i sin tur kan ge infektion.
    du måste ringa sjukvårdsupplysningen en del?
  • briogirl
    t0va skrev 2010-02-25 19:11:37 följande:
    haha, men herregud!
    är inte heller rädd för tandläkaren, och då brukar dom ändå göra en rejält illa alltså, haha. tur att man har har högkostnadsskydd där, betalar bara 100 kr oavsett vad det gäller =)
  • briogirl
    Pregga skrev 2010-03-01 09:18:57 följande:
    Det krävs inte vare sig skvaller eller att man är ett geni för att fatta att en viss ngn bytt nick! Å tro ngt annat e ju bara patetiskt!
    varför skriver du det här? om jag inte vill vara min andra signatur får jag väl byta?
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10