Inlägg från: Oväntad |Visa alla inlägg
  • Oväntad

Vi fortsätter, Bf aug 10

Så det var hit ni försvann {#lang_emotions_smile} Hur kommer man med på er lista? Jag är beräknad nu till 30:e aug men har inte gjort rutin ul så det kan ju ändras.

• Oväntad

Jag blir lite irriterad på hur saker och ting sägs till oss gravida..

Rekommendationerna säger att en gravid kvinna inte behöver äta mer än 300 – 500 kalorier extra per dag.

Min BM säger att jag ska äta exakt som vanligt..

Innan när jag åt en smörgås extra på morgonen inget mer så gick jag upp ca 3-400g i veckan.. Efter besöket hos BM så går jag inte upp alls.. Men min bebis fortsätter ju att växa.. Betyder det att jag indirekt går ner i vikt nu då? Vad lever då min bebis på?

Vet ju inte vem/vad man ska tro på.. {#lang_emotions_frown}

• Oväntad
    t0va skrev 2010-02-22 19:45:01 följande:
    Du har inte lagt om kosten på något annat sätt?  Själv har jag tappat 3kg sen plusset, men då har jag slutat med godis, chips, dricka och sånt, och äter mer sallad och försöker äta regelbundet.  Äter annars ungefär som förut då jag långsamt gick upp men nu så går det nedåt istället. I början av graviteten under jul och nyår så gick jag upp så totalt har jag nog gått ner 5kg. 
    Nej inget annat är ändrat.. Äter inte godis, chips eller dricka annars heller så det har jag inte behövt ta bort..

En liten notering.. Jag har inte gått upp 3-400g i veckan sen v1.. utan den senaste fram till jag var till BM som bad mig återgå till det jag åt före..
  • Oväntad
    puchelina88 skrev 2010-02-23 09:52:54 följande:
    la upp en ny bild på min mage.. ni kan ju kolla om ni ser någon skillnad??
    Jag tycker det verkar vara skillnad =)
  • Oväntad

Vad roligt att alla som får reda på vad de väntar {#lang_emotions_smile} där jag gör rutin-ul står det i papprena att de vägrar att säga könet oavsett vad vi själva vill. Så jag måste ta ett extra ul för könsbestämning några veckor senare. Men då kan jag ju ändå passa på att göra det 3D.

Jag har lyssnat på hjärtljudet idag och jag är så glad att få höra att den lill* s hjärta.

Vad som annars är konstigt är att jag gått först upp 5kg till v 12 och nu till v 16 så har jag gått ner allt.. {#lang_emotions_undecided} Vet inte om det är så bra, men jag äter som jag ska. Kanske till och med mer, då jag är hungrig som en varg nu för tiden.. {#lang_emotions_wink}

• Oväntad
    Pregga skrev 2010-03-10 21:57:34 följande:
    har inte vägt mig på ett tag men jag gick upp 5 kg rätt så fort jag med, men nu har aptiten minskat till typ normalt intag, jag e ju inte såå hungrig....kan ju inte äta för ätandets skull...hm..eller? haha
    Ja det kanske är det då.. {#lang_emotions_smile} fast jag hade ju velat lega på åtminstone 1kg +.. Men jag får väl vara försiktig med vad jag önskar för annars slutar jag väl med massor kg + istället..
  • Oväntad

Tog nog ut mig för hårt igår.. Jag och sambon städade gården och sen så tog jag en vända inne i huset. Sen så ville inte min höft längre alls.. Det började göra ont när jag satte mig och sen gör det ont vad jag än gör. {#lang_emotions_frown} och det har hållt i sig till idag men samma styrka. Värktabletter och muskelsalva lindrar men det är inte ens udden som går bort av smärtan.

Jag har ingen aning vad det är men misstänker kanske att det är min höft som inte pallar vridningar, lyfta osv

Om det nu inte skulle släppa skulle ni vända er till er barnmorska? Känns lite dumt att ringa och säga. Jo jag storstädade och fick himla ont..  Tror nästan att motkommentarne blir: "Men vad tror du. Du är ju gravid.." Försöker ju undvika sånt {#lang_emotions_tongue_out}

• Oväntad
    Pregga skrev 2010-03-23 19:45:14 följande:
    Mja asså din Bm skulle nog säja att man ska leva som vanligt fast man är gravid, MEN att man ska lyssna på kroppens signaler, å vara lyhörd när den säjer ifrån..... men varför ta i så mkt då? ta det lungt ett par dagar å se om det ger med sig, låter helt klart som att du e överansträngd...
    Jag hade ju lyssnat på kroppens signaler om den sa ifrån när jag var aktiv.. Den här smärtan lät dröja på sig några timmar.. Men ja troligen så är jag överansträngd.
  • Oväntad

Nallepuhmamma: Hoppas din lille/lilla växer tills sig

Pregga: Grattis till prinsen {#lang_emotions_smile}

Schnappi: Grattis till flickan och stackars dig och din lilla familj för vilket jobbigt besked {#lang_emotions_frown} Hoppas du får höra bättre nyheter på måndag.. Håller tummarna för dig

• Oväntad

Mitt rutin ultraljud väntar på onsdag.. Är faktiskt väldigt nervös, för allt.. Men kanske mest att de ska hitta nåt fel eller att hjärtat inte slår..

Mitt blodvärde låg på 104 och barnmorskan sa att det var bra i v 12.. (Ett tag sen alltså) men en kompis sa till mig att det är för lågt.. Några av er som har koll?

Känner fortfarande inte bebis varje dag och så fort det kommer så blir man orolig.. Hade en hel del mf/ma före min son föddes och han blev "tillverkad".. Det här är en spontangraviditet så oron är lite större..

Jag har gått upp ca 2kg och går in i v 18 (19) i morgon .. Trodde man skulle öka lite mer.. Fast jag ska nog vara försiktig med vad jag önskar mig..

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10