Inlägg från: lullelulle |Visa alla inlägg
  • lullelulle

Vi fortsätter, Bf aug 10

Hej hej!

Jag hoppar gärna in här om jag får :) bf den 20 Augusti.

Min baby har också börjat sparka mycket nu och det är sååå himla mysigt. hoppas allt är bra med er!

• lullelulle
    Pregga skrev 2010-04-20 22:02:54 följande:
    Hej å välkommen in i tråden :) kul att du joinar oss vi ligger ju så lika, ska ha den 18 aug. å det e såå mys å känna lilleman :)
    Så kul, ja då är vi inte långt ifrån varandra. :) Så du vet att det e en pojke? Själv har jag inte någon aning. :)
  • lullelulle
    Ns mamma skrev 2010-04-20 22:31:40 följande:
    Hej hej!Visst är det mysigt att känna det lilla livet :)Är det första barnet?Jag har en son på 3½ och väntar lillpojken till 31 juli..
    Ja det är väldigt spännande och samtidigt en väldigt konstig känsla, men på ett bra sätt :)

Det är mitt första barn så det är lite svårt att föreställa sig hur livet kommer förändras, men jag är säker på att det kommer vara den bästa förändringen man får här i livet!

Vad mysigt med grabben på 3½ år, måste vara en rolig ålder, också ska han bli storebror nu, spännande! :)
  • lullelulle

Hej på er!

Jag läser i tråden även om jag inte själv skrivit ngt innan...Är beräknad den 20 augusti och är i början av v 35 nu. Häftigt att man får träffa sin bäbis om bara några veckor :) Idag var vi och hämtade ut vagnen, mys!

Var också hos barnmorskan idag och hon kunde konstatera att babyn fixerat sig, vilket jag anat eftersom jag känt ett tryck ner mot ljumskarna och två ggr innan så har den varit vänd neråt men med ruckbart huvud. Men som sagt var, nu har den alltså fixerat sig. Jag frågade om detta betydde att den kommer tidigare än annars  (har alltid tänkt att jag ska få lite tidigare av ngn anledning, typ 2 veckor innan bf) men hon säger att det inte behöver betyda ngt, även om det är lite tidigt att den fixerat sig.

Så jag tänkte höra med er, har eran baby fixerat sig? eller om du fått barn tidigare när fixerade den sig då?

Hoppas ni har det bra i värmen...själv svettas jag som en gris och ville köpa en babypool till baksidan att ligga och slappa i men det tyckte inte sambon var en lika bra idé ;) haha

• lullelulle
    tetta skrev 2010-07-12 18:52:57 följande:
    Kul att du har hittat hit!!

Min knort har fixerat sig oxå. Är i v.35 är beräknad den 18/8.
    med de andra så fixerade de sig i v.36 och v.38.
    Okej, ja slängde ut en tråd också där jag frågade om fixering och förlossning, men det verkar tydligen inte spela någon större roll. Jag som hade hoppats på att det var ett tecken på att den börjar bli redo  snart :)
    Belly skrev 2010-07-12 19:35:29 följande:
    Är också en läsare..:) Min bebbe fixerade sig i v. 30. OJ, sa barnmorskan då! :)
    Får se om hon väljer att ploppa ut tidigare... Gärna 2 v innan, då ska hon ju ändå vara färdigbakad..
    Ja det skulle va toppen i v.38 om man får hoppas...:)
  • lullelulle
    elinnnnn skrev 2010-07-12 19:51:49 följande:
    fixering har inte något med att göra om när bebisen kommer. tyvärr =)

mitt första barn fixerade sig i v.35 ungefär och kom 10 dagar efter BF....
    barn nummer 2 hade inte fixerat sig på sista BM besöket och han föddes 1 dag efter BF
    barn nummer 3 hade heller inte fixerat sig på sista BM besöket och hon föddes 3 dagar innan BF.

Nu är jag i v.37 och här är det inte fixerat och lär nog inte heller bli det förräns precis innan det är dags att föda, kanske tom samma dag.
    Okej...jag tänkte förut att det var ett tecken på att förlossningen närmade sig men har nu förstått att så inte alls är fallet...10 dgr efter bf, herregud, är alldeles för nyfiken för att vänta så länge :) hoppas den kommer innan bf iaf :)
    Pregga skrev 2010-07-12 20:13:49 följande:
    Hej å välkommen in :)
    Va roligt med lite nytt som kommer in, spider en frisk fläkt, haha vi ligger ju jättelika för Bf, jag e beräknad den 18 aug,men tror minsann min lillprins vill komma lite tidigare..
    sist jag kollade för ca 1 vecka sen så hade min son inte fixerat sig,men ngt hände igår så nu vet jag inte, fick ett jättetryck neråt å det typ högg i tappen flera gng, men nu ska jag på nästa Tul på ons :)
    får väl veta då...

ja vem svettas inte, ahha det dryper ju om en, har duchat 3 gng redan...haha hm...en babypool..haha det hade ju vart ngt så kan man se ut som en strandad val åxå, hahahaha

Min dotter fixerade sig mkt tidigt, redan i 5te månaden var hon fixerad å jag blev förberedd av min dåvarande Bm att hon skulle bli ett prematura barn, vilket hon inte blev, hon föddes dock 8 dagar tidigt...
    Belly skrev 2010-07-12 19:35:29 följande:
    Är också en läsare..:) Min bebbe fixerade sig i v. 30. OJ, sa barnmorskan då! :)
    Får se om hon väljer att ploppa ut tidigare... Gärna 2 v innan, då ska hon ju ändå vara färdigbakad..
    haha ja 2 v innan skadar ju inte nu när man längtar sååå mkt efter de små :)
    Tack pregga :) vad kul att vi är så lika, bara två dagar som skiljer. Jag har känt ett tryck nedåt mot ljumskarna ett bra tag nu så det är säkert din lilla som fixerar sig :) men hur känns det då det "Hugger" till i tappen? är det vanligt? är mitt första barn så jag är lite "ovan" på grav-symptom :) har inte heller drabbats av sammandragningar el förvärkar. borde kanske komma snart?

haha ja en babypool hade ju varit riktigt skönt...men det hade nog bjudit upp till många skratt hos grannarna :)
  • lullelulle

Slänger ut en till fråga till er här......

Har ni sammandragningar och förvärkar? Jag har klarat mig ifrån det än så länge...
    Vad är egentligen skillnaden på en sammandragning och en förvärk?

• lullelulle

Hej tjejer!

Här inne verkar det hända grejer :)

Jag går in i v.38 idag, härligt! Däremot har jag inte några känningar alls på ngn förlossning...:( skulle gärna vilja känna lite förvärkar el så. Har dock som många av er andra dålig mage....lös och bubblig....
    Kanske kan det vara ett tecken på att ngt är på g? HOPPAS
    Är mitt första barn så man lär väl kanske gå över....snark...längtar!

Hade en mysig dröm inatt....Drömde att jag fick världens finaste lilla pojke. Han var så fin och jag var så otroligt stolt. Upptäckte dock att han hade 6 tår på ena foten och 4 på den andra men tänkte att äsch, det gör väl inget. Tittade själv på mina egna fötter och upptäckte att jag hade likadant, hade bara inte tänkt på det förut. Folk omkring mig började också studera sina fötter och visst stämde det, 10 tår hade alla men inte jämt fördelade utan precis som jag och min son.
    Var besviken när jag vaknade att det inte var sant, var är min fina bäbis?

Igår innan jag la mig så läste jag i en babybok och blev nervös...är ni också rädda för att ert barn inte ska vara friskt? Jag kommer älska mitt barn oavsett men hoppas såklart att hon/han ska ha hälsan med sig. Jag drack mig berusad 2 ggr innan jag visste att jag var gravid. Samt fick magsjuka (ordentligt) ca 3 veckor efter att jag plussat. (läste i boken att fostret är kritiskt just vid den tidpunkten och kan tex påverkas av hög feber osv)
    Blev bara så himla orolig. Trots att jag vet att alla säger att man inte ska oroa sig. Behöver gärna lite lugnande ord....är rädd att jag ska ha skadat barnet och att det inte ska va friskt då jag blev så sjuk + drack innan jag fått plusset...var inte vanlig (grav-illamående) utan hade druckit en hel flaska (alkohol-fritt vin) efter att jag fått reda på att jag var gravid på juldagen när jag skulle ut med alla tjejer. Blev jättedålig dagen efter, kanske att alkoholfria vinet var surt el ngt.....var dålig i 3 dgr, kunde knappt äta. spydde och krampade som en gris.

Hoppas ni mår bra trots krämpor. Snart är vi i mål :) kram

• lullelulle
    Pregga skrev 2010-07-31 13:15:25 följande:

Grattis till v 38 :) nu närmar det sig med stormsteg å nedräkning kan börja på riktigt ju :)
    jag hade inte en enda känning när jag väntade dottern utan vattnet gick helt oväntat, så det kan sätta igång åxå som en blixt fr klar himmel, sen vet jag inte om det kan vara en kedjereaktion här inne att alla väntar så å sympatiserar med varandra, haha å då har vi alla känninger med en gng :)

Att man drömmer om sin bebis är mkt vanligt, gjorde jag jätteofta med dottern, men konstigt nog inte nu....hm...men drömmer en massa det gör jag. vad det gäller oro för att barnet inte ska vara friskt tror jag finns inbyggt hos oss alla...men jag känner inte ngn oro för det faktiskt, för som du säjer-man älskar dom lika mkt ändå.Jag blev matförgiftad strax efter att jag fick veta att jag var gravid å det var ngt som oroade mig så sjukt mkt. Men jag vet nu att det inte var ngn fara, däremot så har jag inte druckit ngn alkohol, inte ens när jag inte visste ...men med dottern så drack jag nog 2 glas vin innan jag fick veta att jag var med barn, asså dom säjer ju så att e det så tidigt att man inte ens vet om det själv så för det första så har man inte gjort det medvetet om sin graviditet å sen e det för litet för att ta skada då.
    Tror inte du behöver oroa dig ....kram

Tack för ditt svar! När födde du första barnet? Gick du över eller?

Tror egentligfen inte heller att jag behöver oroa mig. Men ändå gör man ju det...Framförallt letar man saker som man själv kan ha "gjort fel". Men men. Allt har ju sett bra ut hos barnmorskan och vid ul så det borde ju vara grönt...Hoppas..

Läste lite om pappan till ditt barn. Jobbigt att ha en sådan situation nu när man vill koncentrera sig på kommande förlossningen. Men du verkar stark så du klarar det!!! Försök att tänka på din dotter och kommande barnet ist för att låta han stjäla energi! Lättare sagt än gjort säkerligen...

Ni som fått barn tidigare, var ni dåliga i magen innan fl?
  • lullelulle

Grattis Catsa! :) Man längtar inte mindre nu precis...

Har en fråga till er andra och skulle vara tacksam för svar då jag är lite fundersam hur jag ska göra vid ev vattenavgång...min lille/lilla har ju varit fixerad sedan v. 34 (är i v. 38 nu)
    sedan hon/han fixerade sig har den typ konstant legat med sin rygg och rumpa på vänster sida av min mage och haft sina fötter under mina högra revben. Så har den legat länge. Men så för tre dagar sedan började det även sparka på min vänstra sida av magen och ryggen kände jag på höger sida. Den måste alltså roterat. Den har sedan roterat så fram och tillbaka.
    Det jag undrar är om fixeringen kan ha släppt eller om det är naturligt att den vänder sida så mycket. hur är det för er???
    Jag har hört att det inte är så bra om vattnet går när man inte är fixerad, eller att man iaf ska lägga sig ned och ringa fl eftersom att barnet annars kan få navelsträngen runt huvudet om det dras med av vattnet....vill därför veta om min fixering kan ha släppt eller om det är normalt att den ändrar läge trots fixeringen...
    Ringde till förlossningen för att fråga men de har inte ringt upp ännu....:( ringde i förrigår. Igår ringde jag igen då sa de att de skulle ringa upp men har fortfarande inte gjort det. dåligt tycker jag.

Hoppas ni mår bra :)

• lullelulle
    Pregga skrev 2010-08-03 11:37:36 följande:
    Svarar snabbt nu, sitter i tel IGEN, haha det är INGEN fara för fixering pga den byter sida,det kan dom med kroppen ändå.påverkar inte fixeringen.
    Tack så mycket pregga...då borde det inte vara någon fara. Har dock hört om dom som haft fixerade bäbisar men där det "släppt" och snurrat runt. Känns så konstigt när man känner hårda sparkar där man inte känt dem förut. Men än så länge är det inte neråt det sparkar iaf, så huvudet borde ju fortfarande va på plats....

men ni andra känner sparkar både på vänster och höger sida av magen? Inte bara på den ena eller andra sidan?
  • lullelulle

Vill bara slänga in ett litet tips såhär på kvällskvisten..

Har nyss suttit och fyllt i en "mina första år-bok". Om ni inte köpt det ännu tycker jag ni ska göra det. Jag köpte i en "pärm-format" så att man kan bygga på lite som man vill. Skrev iaf ett brev nu innan förlossningen till h*n om känslorna innan h*n kommit till världen. En hälsning och beskrivning om hur mycket vi längtar tills h*n kommer osv. Skrev även upp lite namnförslag som vi har.
    Tror det kan vara kul för barnet att ha med sig i framtiden!

Ett litet tips bara :)

kram på er!

• lullelulle

Kom att tänka på ngt...faderskapsbekräftelse. Tror vi helt glömt detta, ska det vara gjort innan barnet kommer el? hur går man till väga?

• lullelulle

Hej!

Äntligen v.40 men med bf på fredag...Var hos bm igår, hon trodde nog att det var dags ungefär vid bf.
    En sak som inte var "bra" dock var att mitt symfusmått (el vad det heter) stannat av el varit detsamma nu under tre träffar. Det är 36 cm. Vi ska därför göra ett ul på tisdag för att se att näringstillförseln är bra osv...
    Jag hoppas allt ser bra ut ´och vill att den lille vill komma ut snart!

• lullelulle
    Pregga skrev 2010-08-14 11:35:45 följande:
    Ditt sf mått är det inget fel på kan jag säja direkt, mitt låg på 35 för 2 v sedan å 33 nu i förigår, är åxå i v 40. Magen sjunker ju, jag fick åxå en akut tid till läkaren samma dag å gjorde ett tul som visade en liten frisk grabb på 3685 g :) tror absolut inte du behöver oroa dig.
    Tack Pregga...jag tänkte också det, att magen sjunker ju faktiskt och jag tycker det känts som att den sjunkit en hel del. Så jag försöker se det som ett extra tillfälle att så se lillen/lillan :)
    Skönt att allt såg bra ut på ditt tul!
    Är så himla utråkad nu,, snääällla ge mig värkar!!!!!!!!!!!!!!! :)
  • lullelulle
    tetta skrev 2010-08-14 11:59:20 följande:
    jag hade symfus mått 37 när jag var hos bm i torsdags. Hon sa det var jätte bra!
    Jo det är inte det att magen e för liten utan snarare det att den inte vuxit något under de senaste tre gångerna jag varit där, därför vill de kolla att näringstillförseln är bra. men jag tror då inte bebben är för liten, magen är ju stor som tusan :)
  • lullelulle

tapp-fråga!

Har bf idag! Var hos bm och min tapp är nu helt mjuk men inte öppen ngt. Hon försökte verkligen komma åt att göra hinnsvepning men det gick inte. Huvudet är fixerat men inte helt nedsjunket ännu...hon vågade inte säga när bebben skulle komma, allt från inatt till om tio dagar.
    Tänkte bara höra om ni har ngn erfarenhet...?
    Familjen Mu- Grattis! Låter ju lovande, var du inte heller öppen eller vad menar läkaren med inte mogen?

• lullelulle

Tack för era svar ang tappen, går så fort här i tråden så jag hinner inte riktigt med :)
    Verkar som att det inte går att säga så mycket utifrån tappen ändå, verkar kunna gå fort även om den inte är helt mogen....hoppas det iaf :)

lycka till allihopa!

• lullelulle

Idag bf+1...Har inte känt så jättemycket...lite småsammandragningar och lite lite molvärk men inte alls så det är jobbigt. Men nu när jag satt i soffan så började det trycka nedåt mycket mot ljumskarna samt ila/hugga mellan bena. Det höll bara på ett litet tag, inga värkar utan mer korta smärtsamma ilningar. Jag gick sedan på toa och när jag torkade mig såg jag blod på pappret. Yes, ngt är på gång tänkte jag. Men....det tragiska var att jag blödde från fel hål, blödde från analen. Jättekonstigt eftersom jag aldrig gjort det förr....Undrar nu vad detta kan vara. Har inte hemorojder el ngt sådant, inte vad jag vet iaf. Det blödde ganska mycket, så det droppade men nu har det slutat.
    Tror ni det kan vara att huvudet borras nedåt och att trycket blev stort mot tarmen vilket resulterade i att ett blodkärl brast? Den enda naturliga förklaring jag kan komma på. hmmm.....vad tror ni? ska jag ringa in till förlossningen el är det bara fånigt?

• lullelulle
    Perssonlund skrev 2010-08-23 16:32:48 följande:
    Oj jag sitter redan här ensam... Jag är nog inne fel tider på dygnet.... Aja får väl lära mig tiderna då Skrattande.

Hur har det gått för er idag? Känningar?

Bf+3 idag och börjar tycka att det är riiiiktigt drygt vänta nu. Jag vet att jag kommer ha mitt barn hos mig inom högst ca 2 veckor, försöker tänka så, men det är svårt. Blir nästan apatisk. Rastlös samtidigt som jag inte har lust att göra något alls. Vill typ ligga i soffan non stop och bara vänta tills något händer....orkar knappt svara när kompisar ringer. Känns svårt att "fejka" när man är riktigt less.
    Har känt lite sammandragningar till och från samt molvärk men inget mer. Ingen slemmis, inget vatten. SUCK. Har trott några gånger att inatt, då, men nej nej....blir lika besviken när man vaknar på morgonen och inget har hänt. suck.

var bara tvungen att spy lite galla här. Bättre det än att spy deppighetsfasoner över familj och vänner....

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10