Inlägg från: Huldris |Visa alla inlägg
  • Huldris

Vi fortsätter, Bf aug 10

Hellu babes!
    hade inte tänkt att skriva i denna tråden..då jag blev medlem av en helt annan anl..men måste ju ändå säja att det e trist att tråden bara dog ut i stort sett...Här går allt med en raketfart,lilleman e ja vad ska jag säja? sjövild...haha han ska på allt å e faktiskt alltid glad fram tills dess att man tillrättavisar honom-typ,nej det e jajja att bita mamma i tutten. då blir han väldigt upprörd,hahaha goa onge..
    Grattis Puch till giftemålet,va roligt :)
    Elinnnn, dig har jag faktiskt tänkt på å hoppas att du mår braHjärta

Lilleman reser på sig å e väldigt ivrig till att börja gå, han leker titt ut med täcket,snutten eller det som finns tillgängligt,han dansar gärna till musik å nu när han varit jättesjuk så snorar han en del...sååå jag har väl torkat hans lilla näsa såpass att han nu tycker att det e min tur, han får en näsduk å ska torka mamma åxå,hahahaha
    vi var på liseberg i dagarna å han tyckte det var fantastiskt kul,drakbåtarna blev en favorit,å kaninerna var roliga på avstånd.haha
    Nu har jag en må¨lare hemma som total renoverar mitt hem vilket känns bra men det e jobbigt med all röra (pedant som jag e) men jag får se målet. MEN jag stör ihjäl mig på honom å jag ska ta han i hampan när mina barn vaknat,han tar sig friheter i mitt hem å det är INTE ok,han gör ett jobb här inget annat å det ska jag tala om för honom!

Lilleman åkte på förstoppning,öroninflammation,och falsk krupp på en gng..lille hjärtat mitt,men nu mår han bra. Mitt x å jag har nu gemensam vårdnad på mitt eget intiativ då det faktiskt funkar över förväntan bra.
    sen kan det finslipas helt klart ang andra bitar.
    Lite fr oss här,
    kram på er :) Sammie

• Huldris
    Oväntad skrev 2011-07-03 20:41:18 följande:
    Ja det var tråkigt att den dog ut.. Men Pregga/Bubbis10 höll igång den bra.. Är osäker på om du är samma person..
    japp its me :) haha mja jag kanske höll igång den en del...till vissas glädje å andras sorg ;) kraam gumman
  • Huldris

Instämmer, tycker vi babes drar igång tråden igen ;)

• Huldris

Pregga=Bubbis10= huldris78

Hello, här går allt sin gilla gång, lilleman har fullt spring i benen å det finns ingen hejd :) Har just skolat in honom på dagis å det har gått jättebra ..för honom, mer jobbigt för mig :(

Ser att ni pratar om mensen, min har inte kommit tillbax alls,men jag ammar fortfarande så det beror nog på det.

Pratar gör han en jäkla massa, lägger ihop vissa ord.

han säjer-mamma titta där

TUTTE!!!!!!!!!!!

Natta=syster

mamma, pappa,mommo=mormor

katten,titta,där,vatten,jajja å pekar på eluttagen, kaka,mat, å en hel del annat. han började prata vid 7 månaders ålder :)

kanske han fått det fr sin mor, hahahahaha

hoppas ni alla andra mår bra:) Kraam fr Sammie

• Huldris
    elinnnnn skrev 2011-12-03 10:27:29 följande:
    oj vad många ord han säger!!! min dotter babblar en massa men det är väldigt svårt att urskilja ord nästintill omöjligt. vissa "läten" förstår jag vad hon menar men det är inte många ord hon säger. fast å andra sidan har hon 3 språk att lära sig. vi pratar arabiska, engelska och svenska hemma. mer än regel att flerspråkiga börjar prata senare än undantag så jag oroar mig inte eller så men det vore ju så underbart att förstå allt hon säger
    hehe jaa han e väldigt pratglad å han är helt ren i sitt tal så alla hör ju vad han säjer, hahaha tex på bussen...han var otålig i vagnen så jag lyfter upp honom, vilket man inte ska då bussen körde men jag gjorde så..å han tar tag i min jacka å ropar högt över bussen-TUTTE!!! Behöver jag säja att det blev en hel del fnissande på bussen? hahahaha Han e mkt tydlig som sagt så det går inte att missta sig på vad han säjer, Min bvc sköterksa tog upp honom på sin utbildning som ex å frågade professorn ang att han var så tidig i talet, hehe det tyder visst på hög IQ, hahaha jaaa å det har han nog fr sin mor då ja ;) men han var lite mer sen med att gå, vid 14 månader så gick han helt själv. Han e i en mammafas nu, BARA mammaaaaa...haha goa onge <3
    Han pratar mkt men å andra sidan så sitter jag med honom varje dag å visar i böcker bla,vi sjunger om färger osv å han tycker det är roligt. Han sa ngt i förra veckan som jag inte riktigt uppfattade, för han säjer kaka helt rent..men han sa koko...eh ok..så frågade jag fröken på dagis igår, sjunger ni en socker bagare-hon, ja det gör vi...ahaa han säjer kakor :)
    Sen när jag skär upp sallad så ropar han förtjust GUUUKAAA, gurka :) haha
    Nu ska jag snart väcka den lille vildvasen, å han gör skäl för sitt nick-Discoprinsen, haha som han dansar till musik...va roligt att du skrev Elinnnn har allt tänkt på dig :)
    Kramar <3
  • Huldris

Jo vid 1 tillfälle på bussen så sa han- älkar älkar dig......då kom tårarna kan jag säja å en tanta på bussen sa högt-men herregud hur gammal e pojken, jag 15 månader..hon, OJ va tidig han är, vilken duktig kille...jag blev så stolt <3

• Huldris
    elinnnnn skrev 2011-12-07 05:09:44 följande:
    vi får alltid kommentarer om att våran dotter ser ut som två år fastän hon bara är drygt 15 månader.
    Hon är mycket större dem andra 15månaders barnen som lever här så det är därför.
    För i svenska mått tror jag faktiskt tom att vår dotter är lite liten.
    Hur stora/långa var era när dem var 15 månader??? 
    Hm vet inte exakt nu men han är runt 80 kanske å väger ca 10 kg, skulle jag tro...
    har din lilla haft vattkoppor? jag har just inskolat lilleman å nu går det vattenkoppor på dagis så nu blir det nog prickigt här hemma snart...
  • Huldris
    elinnnnn skrev 2011-12-07 05:08:11 följande:
    ja jag vet :) allt kommer komma sen på en gång :) Jag har inte bråttom ;)

Vad mycket hon kan lilla N!
    Det är så härligt med barn att få följa deras utveckling

HULDRIS: ja jag har tänkt på dig med ;)
    Discoprinsen babblar på märker jag, som sin mamma ;) Säger saker i tid och otid (syftar på när han sa tutte på bussen hehe) Hoppas du mår bra annars och är nöjd med livet 
    Hehe gumman <3 jaa han brås nog på mig med talet då jag e en riktig tjöta, haha hans pappa sa det, ja han har definitivt fått pratet fr dig, hahahaha...jag mår bara fint gumman, kan inboxa dig min blogg om du vill veta hur det gått me allt? Kram
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10