Inlägg från: spelarroll |Visa alla inlägg
  • spelarroll

Vi fortsätter, Bf aug 10

Singoalla78 skrev 2012-06-07 21:39:23 följande:
    Heeeeloooooo babes, hehe Pregga is in da house å jag tycker att vi drar igång tråden igen eller vad säjer ni?
    Elinnnn hur har det gått för dig? Ni har det säkert varmt å gött där nere :) Å alla ni andra, hur går det föt er?

Nu har jag träffat en   av Fl tjejerna här inne ifrån å det var famntastiskt kul å sen har jag hållt kontakten privat med flera av er under hela tiden men sen finns det andra man undrar över åxå...well babes, låt oss dra igång en vända till :)
    hej preggis! elinnnnn här :) här går det bara bra är just nu hemma i Sverige. Skönt att komma iväg från dem 50 graderna ;) vi ska få tillökning!!! tjohoooo ännu ett augustibarn, förhoppningsvis om hon nu kommer i tid ;)

hoppas allt är bra med er andra också!
  • spelarroll
    lillabambi skrev 2012-06-15 09:30:07 följande:
    Här väntas oxå tillökning, 23 september för att vara exakt ;)
    grattis!! hängde inte du i gruppen som skulle plussa/plussat runt nyår`? har för mig jag sett dig i nån grupp iallafall :D
    datumet jag fått är 28 augusti.)
    vet du vad du väntar? jag har varit på könsul för en månad sen och BM sa det är en flicka till :)
    hur mår du annars?
  • spelarroll
    lillabambi skrev 2012-06-15 20:07:35 följande:
    Jo de gjorde jag har figurerat i försöker trådar sen oktober ungefär ;)
    Enligt rul så är de en liten flicka 98 % säker var barnmorskan som gjorde de så vi får se
    Jag har mått super bra fram till i måndags ungefär då jag fått lite illamående till och från, hur mår du själv ?
    okej, kul att det tog sig till slut :)

98% är rättså mycket ju ;) hur var det nu visst var det en pojke ni fick -10?

jag har mått ganska bra faktiskt, hade bara en nerv i kläm förut så det strålade ner i benet gör det fortfarande ibland men brukar hjälpa att göra lite stretching fast tyvärr får jag ont i fogarna utav dem övningarna men men ;)

annars är det mina hjärtklappningar jag får efter jag ätit, illamående när jag ska gå o lägga mig o mitt låga hb och ferritin som känns jobbigt. mitt hb är 102 (började med niferex för 3 veckor sen och då var det 105 så det har alltså sjunkit även fast jag tagit mina tabletter :S) och ferritinet/järndepåerna låg på 13..... Skönt att ha en förklaring på varför jag känt mig så orkeslös dem senaste månaderna/året. För järnvärdet har säkert varit lågt länge, innan graviditeten också...
  • spelarroll
    lillabambi skrev 2012-06-17 16:49:07 följande:
    Ja precis pojke fick vi -10, man kan inte bli ordinerad två järntabletter om dagen?
    jorå brukar bli ordinerad 2 om dagen men vet inte varför denna BM insisterar på att jag bara ska ta en VARANNAN dag. Skiter dock i henne och tar en om dagen tillsammans med vitamin C brus.
  • spelarroll
    lillabambi skrev 2012-06-18 10:13:26 följande:
    Jag tar en om dagen och c vitamin brus så du borde bli ordinerad två... Minns inte hur mitt värde var dock! :/
    precis...jag brukar vanligtvis bli ordinerad att ta 2... dock är det en annan BM och annat MVC så kanske är därför... men iallafall så verkar hon vara lite knäpp som inte ordinerat mig iallafall att ta MINST en tablett om dagen med tanke på mina värden
    . Men som sagt jag kör på 1 om dagen nu tillsammans med vitamin c brus framtills nästa besök om 2 veckor sen blir det nog 2 tabletter framtill förlossningen och ett tag därefter, Även om barnmorskan bara kommer ordinera en om dagen ;)

Hoppas allt är bra med dig annars, Och med er andra också.

Idag har vi varit och handlat och lillan missade sin middagslur så nu har hon redan somnat helt utslagen i sin säng efter en flaska välling :D
  • spelarroll
    lillabambi skrev 2012-06-18 19:59:21 följande:
    Ja det var himla skumt :/ knasig bm, jag har som tur är samma som sist ;) 
    ¨
    Jo jag mår bara fint faktiskt, man kan inte må så mycket bättre som gravid skulle jag tro ;)
    Lagt in lite nya bilder och så på bloggen går in i ny vecka idag så kika gärna :)
    lovestorybyme.vimedbarn.se/ 

Måste nog tyvärr sluta med middagssovning här för lilleman, blivit knölig här på kvällarna så i morgon ska jag kolla med dagmamman om hon kan hoppa över sovning så får jag hoppas att läggningen går bättre! 
    ska absolut kolla bloggen spännande :)

angående middagslur så funderar jag också på om vi ska skippa den eller ej. Dagen blir visserligen lång utan en liten paus under dagen men å andra sidan så somnade hon inte förräns strax innan 21 idag och det tycker jag är lite försent.(hon sov i 90 minuter 13.30-15) Hon brukar i och för sig inte få sova middag så sent, vill helst att hon ska vakna igen senast kl.14. Sen vill jag helst att hon sover när klockan är 20. När lägger ni er son och när somnar han/vaknar?
  • spelarroll
    Singoalla78 skrev 2012-06-24 01:13:52 följande:
    haha Grattis Elinnnn, dig har jag tänkt på :) wow en liten plutta till, hehe va roligt :) Här e det fullt ös medvetslös, haha kan tänka mig att det kan vara skönt å slippa sådan värme iallafall ngn gng..fast jag älskar ju sommaren sj :)
    tack, ja det ska bli superkul :D

jag älskar också sommaren men det är inget kul med sommar om man inte kan vara utomhus och det kan man inte när det är 50-60 grader varmt.....

hoppas allt är bra med dig och "discoprinsen" hehe
  • spelarroll

hallå alla!!!
    kan ni inte vara med lite mer här? nu är ju våra småttingar 2 år! det kan väl inte bara jag som har en busig, skrikig, "trotsig?" gullunge?????

*hjälp* ;)   

• spelarroll

jo visst är det gulligt med alla nya ord (fast jag måste lista ut vad hon menar först för det är inte ofta hon får bokstäverna i rätt ordning så att säga, hon är ju flerspråkig så helt lätt är det inte ;)

min lilla vill också gärna göra saker själv men saken är det att det finns mkt som hon vill göra själv men inte klarar av och då skriker hon o blir superfrustrerad o slänger sig på golvet och kommer jag då och frågar om jag får hjälpa henne så skriker hon NEEEEEEEEEEEEEJ!

hon säger ofta nej , ibland även fast hon vill en sak. tror att hon kanske inte helt vet vad nej betyder? eller så är det bara hennes sätt att visa frustrationen....jobbigt är det iallafall och gå till affären vill  jag helst inte göra längre då hon får massa utbrott :( inte sånt typ att hon vill ha en viss grej och inte får den utan mer när jag vill att vi ska gå vidare .... hon typ hatar ordet "kom" säger man kom till henne så säger hon nej ;)     

• spelarroll

lillabambi: tusen grattis! hoppas förlossningen gick bra . min dotter har hunnit bli 2 månader :D

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10