spelarroll skrev 2012-11-04 08:07:40 följande:
jo visst är det gulligt med alla nya ord (fast jag måste lista ut vad hon menar först för det är inte ofta hon får bokstäverna i rätt ordning så att säga, hon är ju flerspråkig så helt lätt är det inte ;)
min lilla vill också gärna göra saker själv men saken är det att det finns mkt som hon vill göra själv men inte klarar av och då skriker hon o blir superfrustrerad o slänger sig på golvet och kommer jag då och frågar om jag får hjälpa henne så skriker hon NEEEEEEEEEEEEEJ!
hon säger ofta nej , ibland även fast hon vill en sak. tror att hon kanske inte helt vet vad nej betyder? eller så är det bara hennes sätt att visa frustrationen....jobbigt är det iallafall och gå till affären vill jag helst inte göra längre då hon får massa utbrott :( inte sånt typ att hon vill ha en viss grej och inte får den utan mer när jag vill att vi ska gå vidare .... hon typ hatar ordet "kom" säger man kom till henne så säger hon nej ;)
hahaha va roligt, blir full i skratt när jag läser vad du skriver å det påminner om igen om hur olika våra barn är, min lilleman skriker aldrig i affärer men har dock ett jäkla temprament när han bestämt sig för att göra ngt hemma å inte får, ex-han drar ut kökslådorna för att använda dom som en stege upp på diskbänken, å nej det får han såklart inte varpå han får sig ett blint raseriutbrott, hahaha Min lille pratar ju svenska men min dotter introducerar åxå spanskan för honom, känns ju lite wierd att han pratar ett språk jag sj inte gör så jag får la lära mig jag åxå...;) Min lille vet definitivt vad nej betyder, haha jag frågade han igår-älskling ska vi gosa lite? han svarade-mamma älskling, nej inte ha gosa nu. hahahaha det e så man äter upp ungen aså :)