Inlägg från: Fröken Catrin |Visa alla inlägg
  • Fröken Catrin

Vi fortsätter, Bf aug 10

Kikar in och skriver hej!
    Har BF 14:e augusti och är förstföderska :)

Hoppas ni har det bra där ute i den eländiga värmen! :)

• Fröken Catrin

Värmen är olidlig. Skulle inte skada med en massa regn och åska nu! :)

Pregga: Orolig? Får man fråga varför?

• Fröken Catrin
    Pregga skrev 2010-07-12 00:25:01 följande:
    mja det har jag varit graviditeten igenom för det ena än det andra, haha men nu har jag fått för mig att lilleman kommer tidigare, vilket e ok om vi snackar 1-2 veckor-men inte nu.
    e öm i underlivet å magen har sjunkt ngt....sen fick jag ju höra här inne att flera e svullna nerrtill vilket kändes skönt, då e jag inte ensam om det, hahaha  sen har jag vart sjukt trött de sista 2 dagarna..
    Okej, då förstår jag. Klart man kan bli orolig, det är väl ändå ganska normalt. :)
    Jag har också haft en känsla av att det skulle bli tidigare än beräknat här också, men jag hoppas på att det inte blir så.
    Känner dock igen svullnaden och tröttheten, verkligen skönt att man inte är ensam om det. :)
  • Fröken Catrin
    knyzzel skrev 2010-07-12 00:40:53 följande:
    Själv så har man ju BF den 4 augusti, men vår prins kommer nu den 22:e Juli med pl. kejsarsnitt.
    Åh, 22:a juli är inte länge kvar. Man längtar allt efter dom små. :)
    Varför pl. kejsarsnitt?
    Hoppas ni förlåter min nyfikenhet. ;)
  • Fröken Catrin
    Pregga skrev 2010-07-12 00:42:51 följande:
    Jo det e normalt att vara orolig,men jag har nog tyvärr vart extrem....
    asså om han kommer 1-2 veckor tidigare så gör det ju inget,men inte mer. va skönt att det e fler av oss som känner av samma symtom, har ju glömmt allt med lillan,men hon kom ju 8 dagar tidigt;)
    Nej 1-2 veckor är väl helt okej.. Har så otroligt mycket födelsedagar i Augusti, varav att det är 12, 13, 15, 16, 17 :e och så är vi beräknade 14:e. Det skulle ju vara kul med en "egen" dag åt den lill*. Men men , det lär ju märkas. :)
  • Fröken Catrin
    knyzzel skrev 2010-07-12 00:51:36 följande:
    hahaha bara kul att någon frågar. Vi har tjatat här i tråden väldigt många månader, så d e bara roligt att få berätta igen.
    Jag har EP å krävde ett snitt (med hjälp av en anmälning till patientnämnden när jag väntade dottern -08). Mina anfall kommer om jag blir super trött å inte får sova ordentlig å d innebär då att dem skulle göra ett akut snitt om jag krampar, men då jag får väldigt STORA anfall så tar d ett par dagar för min hjärna att starta om. typ samma dag vet jag inte vem jag e å jag bryr mig inte om d heller för så trött e jag å då skulle jag missa bebisens första 2 dagar minst, vara snittad i alla fall å fått indraget körkort i 2 år. Inget jag föredrog! Konstigt va?! hahahaha
    Så denna gången fick jag d beviljat direkt bara jag sa att d e så jag SKA ha d. Ingen ifråga satte. Jätte skönt.
    Härligt att man kan få det som man vill och borde ha det!
    EP har jag inte så mycket erfarenhet av, men jag har hört att det är väldigt jobbigt.
    Nej jag förstår att du inte föredrgo allt det där faktiskt, och förstår varför du vill ha pl. kejsarsnitt. :)

Skönt att folk inte har något emot att berätta fler ggr, man har ju inte varit så aktiv här inne så man hänger inte med alls när man hoppas in mitt i. :)
  • Fröken Catrin
    Pregga skrev 2010-07-12 01:11:47 följande:
    oj, du milde tid, jag men jag förstår att ni vill att er ska ha sin alldeles egen dag ju :)
    kul att du kom in på tråden, behövs lite nya friska fläktar ibland, haha vi som e här inne har ju hängt ihop sen +,et :)
    knyzzel skrev 2010-07-12 00:57:27 följande:
    Japp har kollat flera gånger, men inte ens en bakterie av nått som inte ska vara där.... men så har jag haft d i flera år. kommer på kvällen om jag har ridit mycket (på hästen alltsåTungan ute) gått mycket, haft tighta byxor eller ridbyxor en hel dag.
    Ja det vore kul med en egen dag åt den lill* :)
    Som sagt så är det ju lite svårt att hänga med i tråden när den hållit på ett tag, men jag kommer väl ikapp nån gång :)
    knyzzel skrev 2010-07-12 01:00:47 följande:
    Nä, d e lugnt. För d mesta så e d jag å Pregga som gnatar här från 22:30-tiden till mycket sent hahahaha. Så lite nytt blod e ju inte fel hahahaha.

Ja, d kan vara ganska jobbig, men jag har en underbar andra hälft som ställer upp hur mycket som helst på mig... Tack å lov!
    Haha, jag kan allt vara med och gnata jag med, är en riktig nattuggla. Fast ändå morgonpigg (numera iallafall) Haha.

Det är verkligen tur att man har en bra andra hälft, min är helt underbar han med :)
  • Fröken Catrin
    Pregga skrev 2010-07-12 01:23:54 följande:Men det förstår jag. å du kommer snabbt in i tråden, dom som e här inne e väldigt gulliga å en del har man kommit riktigt nära :) du e sanrt en i "gänget" ska du se, å folk kommer hälsa dig välkommen, som sagt-supergoa tjejer här inne :)
    Ja det verkar inte vara svårt att komma in här iallafall :)
    Tur att det finns riktigt snälla människor, även om dom är sällsynta :)

Nu får det nästan bli sängen, fast det är klibbigt, varmt, värker överallt och som pricken över i:et så är den lille i full fart. Fattas bara att man ska vakna om några timmar av att man är otroligt kissnödig också. haha.

Godnatt på er! :)
    frokencatrin.blogg.se - min vardag, för den som vill läsa. :)
  • Fröken Catrin

Godkväll på er tjejer :)
    Och tackar för välkomnanden till tråden :)

Flikar in med lite gnäll jag med. Varmt har det varit och är fortfarande. Svullen överallt tror jag och konstant kissnödig av all vätska man häver i sig. Lite värk här och där, men antar att det är sånt jag får leva med tills den lill* väljer att kika ut. :)

Skulle inte skada med ordentligt åskväder, men det verkar som att det hoppar över mig här i Värmland. ;P

BF 14/8-10 <3 -- frokencatrin.blogg.se - min vardag, för den som vill läsa. :)
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10