Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

haha jag e med i rn tråd där en kvinna träffat en man som har lite mindre snopp,...å hon e van vid större, i vilket fall som helst så reagerar folk såå kraftigt så fort det kommer till stl på snoppen? män kan ju prata boobs, sillisar, rumpa osv....men nåde den som vill ha en stor snopp. då e man elak å slapp i muttan....
    jag e varken slapp eller stor nertill-tvärtom, hela jag e liten. Tom min gynokolog reagerade å kunde aldrig se att jag fått barn. men jag gillar när den e lite större, hahahaahah mitt x e perfekt på det sättet!!

Tänk att det ska bli sånt ramaskrik om det....åå nu kurrar magen, å jag drömde inatt att jag hade sex igen....måste vara mitt undermedvetna som försöker säja ngt, hahahahaha

• Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-03-31 11:22:16 följande:
    aha fast bristningar oroar mig inte. har inte fått några dem andra 3 ggr, så jag hoppas på att slippa denna gången också.man kan ju använda vilken olja eller kräm som helst egentligen, men bara det att jag glömmer bort att smörja brösten, jag smörjer ben, mage osv för att jag har rättså torr hud normalt ändå. från apoteket va? jag tänkte också köpa den sen när jag kommit hem. mest för att jag ändå kommer behöva den när jag börjat amma. mina bröstvårtor brukar alltid sugas sönder :S ajajajaj
    jag fick inte heller bristningar med natta, å skulle jag få det nu så gör det ingenting-jag vet vad jag får för det =)
    Malten skrev 2010-03-31 11:22:19 följande:
    Pregga, grattis till halvlek! och vad härligt att din lille pojke är så aktiv i magen. Jag har också känt mycket sista dagarna, men inget utanpå än.   
    hihi tack så mkt :) ja han e ju helt vild nu...hahahah tills jag gick upp...hm..tror bestämt han busar med mig, asså jag såg hur han drog handen eller foten på utsidan, jag började as garva..vilken bekräftelse, :)
    elinnnnn skrev 2010-03-31 11:24:23 följande:
    jo det är klart, men nu har jag varit på RUL och nu detta igår, det var vårt 3e UL och vi har ff inte fått veta :( jag vart så himlans besviken igår när hon sa hon inte kunde se.. haha maken har aldrig sett mig så sur. skönt för honom i och för sig ;) men ja, jag får kanske acceptera att bebisen inte vill att jag ska veta :D fast det är svårt!!!
    men man brukar kunna läsa av ändå har jag läst, höll den händerna mellan benen eller var dom uppe? skrock men har stämt på flera...förstår att du blir besviken gumman men till 80 % så e det ju en tös :)  ta ett könsul när du kommer hem om du vill vara säker.....
  • Bubbis10
    Malten skrev 2010-03-31 11:25:23 följande:
    Vad är det för sort? Ska nog också köpa nåt sånt. Funderar på Weledas eller nån från bodyshop som jag hörde skulle vara bra. Är själv en riktig torris nu..
    jag e me en torris...men på ett annat sätt antar jag......hahahaahhahaha
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-03-31 11:34:50 följande:
    åh tack för tipset!!.... åh men vi åt ju upp mangon igår hahaha det är annars inget vi brukar ha hemma...sambal har vi inte heller eftersom makens mage inte klarar av stark mat :(ingen mer??
    man kan laga räkor i cyrrysås, å lägga in lite köttbitar med som fläskfile mm.....mkt gott å ris till :)
    elinnnnn skrev 2010-03-31 11:31:45 följande:
    nä händerna hade den uppe vid ansiktet typ som den höll på att boxas haha benen var ihop "knipna"ja det blir nog könsul sen när jag kommer hem, om maken tycker vi har råd såklart ;) han bryr sig inte, det är mest jag som vill veta NU NU NU NU men jag hoppas jag kan övertala honom ;)
    haha min poj gjorde ju likadant, men dom säjer att killar brukar ha händerna mellan benen, så ska man gå efter skrock så e det nog en tös.
    Mina grav har vart 100% motsats till varandra å helt olika kön med....
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-03-31 11:45:35 följande:
    ja, jag gjorde det lätt för mig, efter att ha frågat härinne och fått lite tips så bad jag maken välja vad han ville ha haha, så vi får väl se, jag väntar på svar iallafall :)om man nu ska lite på skrock så enligt min mage så är det en tjej, jag har en väldigt bred mage... fast skrock är ju bara skrock liksom :)detta är ju min 4e graviditet, jag har 2 pojkar och en flicka sen innan och INGEN graviditet har varit den andre lik så jag kan ju inte basera kön på det heller. jag blir tokig, jag vill så gärna veta, och alla som har velat veta har ju fått det härinne. dem flesta iallafall =)
    haha ok, mja mina 2 grav har vart så olika det kan bli...hm, svårt å avgöra ändå för som du säjer skrock som skrock. men hon sa väl att det till 80 % var en flicka?
    förstår att du vill veta, trodde aldrig dom skulle säja till mig, men som hon sa-jag gör ett undantag för dig .hihihihi
    Nallepuhmamma skrev 2010-03-31 11:48:46 följande:
    Är det all pålägg man ska vara försiktig med som tex sådant vakumförpackade pålägg typ rökt skinka,rökt annat osv?men kokt kan man äta direkt då eller? Ska allt vara i frysen 3 dygn innan man kan ta det?
    Allt som är rökt ska ligga i frysen i 3 dygn innan du äter det, kokt går bra å äta direkt...bara det inte e för nära utgångsdatum.
  • Bubbis10
    Nallepuhmamma skrev 2010-03-31 11:51:14 följande:
    Jag hade litat på de senaste. Dom brukar i regel ta i v 18 då de flesta oftast alla barnen brukar vara lika stora!
    Instämmer :)
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-03-31 11:56:24 följande:
    ah men skönt att ha mycket kläder sen innan så behöver man inte lägga ut lika mycket pengar på det.va roligt att åka iväg sådär bara på en snabbis . jag ska dit för första gången om en, två månader. det ska bli spännande :) ja det skiljer ju iofs inte så mycket mellan dem olika BFn men ändå. faktiskt bara en dag mellan bf räknat efter v.16+6 och v.21+1. det känns ju som om det ska vara mer tillförlitligt ju senare i graviditeten man räknar men egentligen spelar det ju ingen roll eftersom bebis kommer när den kommer. men man räknar ju ändå ner till BF fastän man vet att man inte ska hänga upp sig så mycket på just det datumet. eller iallafall så gör jag det :)
    mm, sällan det stämmer exakt. Min dotter va beräknad till den 16de feb men kikade ut den 8de feb =)
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-03-31 12:01:08 följande:
    jo hon sa ju det förra gången... men såhär gick det till då: bm mätte och kollade det dem ska kolla på rutinUL och maken sa skämtsamt bara för att få henne att kolla: det är en flicka va?. Då sa BM: ja 80% säkert att det är det"Men eftersom jag inte ens såg att hon varit "där" och kollat så känns det lite som att BM bara sa så för att hon kanske trodde att min man VILL att det ska va en flicka medans han bara sa så för att han ville att hon skulle kolla? hm
    ok, mja då låter det lite osäkert men jag tror inte hon säjer ngt som så uppenbart kan vara fel?
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-03-31 12:03:39 följande:
    åh vad skönt att hon kom tidigare :) Min första gick jag 13 dagar över tiden med. den andre kom dagen efter BF och den tredje kom 3 dagar efter BF :)
    jo det va skönt, sålänge det inte blev så mkt tidigare....dom förberedde mig på ett prematura barn fr 7 mån. men hon höll sig tack å lov kvar =) 13 dagar??? hua.....
    Angel20 skrev 2010-03-31 12:04:12 följande:
    min lille tös hade handen mellan bena innan vi kunde se va d va... och innan d, klia hon sig på rumpan så dom trodde helt å hållet att d va en pojk från början =0) en del säger juh oxå att magen börjar väldigt högt upp om d e en pojk, vilket min gör me!
    hahahaah klia sig på rumpan? *asg* jo men som sagt, det e bara skrock...min mage ligger långt fram...men ändå har jag lagt på mig mer på sidorna denna gng. ngt som dock stämmer är att min linje på megen går över naveln nu. min mage e högt på kvällen....men inte direkt på morrn...
    Nallepuhmamma skrev 2010-03-31 12:07:00 följande:
    Jaha så kokt kan man äta direkt oavsätt om det är medwust,kalkon,skina? Bara det är kokt?Jaha det viste jag inte mer än att jag viste min morsa var ett galet psykfall som gormar och skriker jag ska hålla mig borta från allt skivat pålägg som är i vakumförpackningar osv *Suck*.Hmm funderar skarpt på om man kan stoppa in ett äpple i truten på tantfan så hon lär sig hålla klaffen.Vad man än gör så är hon där med pekpinnen att ajjabaja det får man itne göra.
    hahahaah döör av skratt =) saken e denna att det man kallar rökt är inte alltid lagat som det, utan man kan spruta på ngt så det smakar rökt. å därav finns risken för listeria. men klart du kan äta vakumförpackat, hahahaah
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-03-31 12:12:03 följande:
    ja eller hur gör det? :S dum BM som sa så, och jag önskar att maken inte sagt så och så önskar jag att jag frågat då rakt ut om hon inte kunde visa oss hur hon såg det :) men men gjort är gjort. jag litar inte så mycket på dem här. dem känns itne lika professionella som dem som utför ultraljud i Sverige. dem vill liksom bara att man ska in och kolla på 2 röda sen ut igen. dem tar absolut inte sig tid till att berätta ens vad det är dem kollar. jättetråkigt, jag är verkligen besviken. vi har gjort 3 ultraljud nu och vi har inte en enda ordentlig bild på bebis. denna gången bad jag om en speciellt och fick då en på bebisens ryggrad?! kul kul... nä usch vad jag klagar men ja, jag är ju besviken sen gårdagen. Hoppas ni förstår :)
    men gumman, man får klaga å vara besviken på en Bm. det låter ju inget vidare roligt där asså...här kollar dom ju allt å berättar exakt hur dom mäter å vad, min Bm visade tom urinblåsan....haha skiljeväggen på hjärtat mm....så jag förstår att du ville se å veta mer...ta ett när du kommer hem =)
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10