Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

lillabambi skrev 2010-04-01 20:37:03 följande:
    började igår med feber och en väldig hosta idag har hostan eskalerat och han kräks nästan hela tiden o har sovit istort sett hela dagen. varit upp på toa o sen druckigt. 40 graders feber som inte går ner med feber nedsättande.... Ögonen är svullna och rinner ur dom hela tiden. ont i luftrören när han hostar osv :S
    ok, men kolla upp det då gumman...

asså jag fick ett sånt sjukt mag knip här nu, blev livrädd då det påminde om värkar, å lilleman började röra kraftigt på sig....

va nära på att få ett psykbryt...gick la ner 2 kg sådär på dass....å e jätteöm i magen...
    måste bero på järntabletterna....ska vila lite....
  • Bubbis10
    lillabambi skrev 2010-04-01 21:24:12 följande:
    Låter inge bra det gumman.. kanske någon sammandragning...  vila o ta det lugnt :)
    hey ma babe =)

Nopp det va ingen sammandragning, utan jag va stenhård i magen till å börja med ....sen va det mindre hårt....antar att jag va förstoppad rejält. För nu e allt bra igen, men jag blev ju livrädd...å spiciellt när lilleman började slå runt samtidigt, trodde han gick ner å fixerade sig...
    Malten skrev 2010-04-01 22:24:14 följande:
    Jo man blir ju rädd när sånt händer. Hoppas det går över snabbt! Det kan säkert vara järntabletter, vilka äter du? och ni andra som äter järntabletter? Min bm säger att jag ska ta niferex, men har läst många som fått magproblem av dem. är lite rädd att ta dem då jag redan är hård i magen. Jag tror fortfarande inte bara att det var förstoppning jag kände inatt, men kanske nån kombination av det och sd. Har ju haft problem var och varannan natt senaste veckan typ, men inte så mkt som igår. 
    Jo jag blev ju panikslagen, tänkte att går det inte över efter toa besöket så ringer jag sos å åker in, men det släppte efter nr 2. jag äter Duroferon, å den ska ändå vara snällare emot magen..jag e nu säker på att för min del så va det bara förstoppning, har kännt lilleman knuffa en ,två gng eftråt....
    carohl skrev 2010-04-02 10:46:45 följande:
    Hej!Jag är hemma efter att ha jobbat ett dygnspass. Vi ska till mina svärföräldrar idag och vara där till måndag, kanske tisdag så det blir ett långt uppehåll från fl  Abstinensen kommer att vara ett faktum!Hur som helst så är det alltid skönt att komma dit och bli ompysslad och få äta extremt gott.
    Hoppas du får det jättemys gumman :) ät gott å låt dig bli bortskämmd nu, hihihi
    kraam
    knyzzel skrev 2010-04-02 00:13:44 följande:
    Go`kväll. Ska spendera hela påsken på landet men familjen. Jätte gött! Så om jag e dålig på att höra av mig så e d därför:0) Här äts d niferex. Blev lite kass i magen den första veckan. Ibland hård å ibland tvärtom, men nu e den ganska så stabil så länge jag inte äter allt för stark mat. God natt sov gott
    Hoppas ni får det så jätte trevligt :)
  • Bubbis10
    lillabambi skrev 2010-04-02 11:47:01 följande:
    hej snögging :)okej skönt att de är bättre. skönt att du känner lillkillen me :)
    tjo ma sista, haha mja jag har kännt han 2 gng efter igår å 1 gng imorse, men man vill ju känna MER!!! haha
    Malten skrev 2010-04-02 12:06:08 följande:
    Pregga skönt att det gick över och bara verkar va förstoppning! Även om det också är jobbigt. Nån som har nåt tips på mirakelkur?  Inatt sov jag så gott så i typ 10h (!) och vaknade bara en gång av sd. Idag blir det lugnt och ikväll kommer syster, svåger och lite vänner hit på middag. Det lutar åt årets första grillning :) 
    Tack så mkt :)  jo det verkar ju inte bättre än att det va så...då det släppte med en gng ....
  • Bubbis10
    lillabambi skrev 2010-04-02 12:36:24 följande:
    hahaha tok flicka :) planer under påsk då?
    haha say what? haha mja det blir lungt med dottern...skulle vara hos vänner, men hon e sjuk =(
  • Bubbis10
    lillabambi skrev 2010-04-02 13:19:13 följande:
    ja vi kan ju fira påsk tillsammans här på fl då med våra sjuka barn :(
    haha jaa men vilken bra ide :) min dotter e ju inte sjuk tack å lov, men dom vi skulle till...sitter å kikar in mina egna auktioner på tradera...hm...
  • Bubbis10
    lillabambi skrev 2010-04-02 14:16:37 följande:
    hehe okej :) jag finns här är bara lite seg :) :)
    haha ok, jag har skurat badrummet å rensat avloppet under, att jag inte kräktes...urk....å nu ska det tvättas.....men vi hade inte såå mkt så det e la ok även om jag inte var på det humöret idag...
  • Bubbis10
    Nallepuhmamma skrev 2010-04-02 17:04:23 följande:
    Hej snyggingar Hoppas ni har det bra?Kan man få huvudvärk pang på?Fick det nu direkt efter jag gjort käk åt lillgrabben 6 dagar kvar tills man får se sin lill* igen Ska bli så skönt.
    hey gumman!

jo det kan man få utan att det e ngn fara...förstår att du längtar..hihi
    asså har jag överansträngt mig när jag skurade badrummet? Badkaret?
    Måste ju städa....
  • Bubbis10
    Familjen Mu skrev 2010-04-02 20:33:42 följande:
    Tjingeling tjejer!Hoppar in en snabbis för att önska er Glad Påsk!Själv har man födelsedag på självaste Påskafton Allt står förövring bra till med både mig och lillprinsen, han är en riktig liten buse, speciellt på kvällarna även om ja känner honom mer o mer resten av dygnet oxå Hur är det med er andra?
    hej gumman !
    jodå här e allt bra hoppas jag, prtade nyss med sjukvårdsupplysningen,...tycker att det luktar lite wierd när jag kissar så jag ska gå imon å kolla så det inte e uvi. suck...tydligen som gravid så e det mkt lätt att få å det ledser till njurbäckeninflammation, å det låter mindre mys. dom tyckte jag skulle åka in nu med en gng, men jag atr det när det öppnar imon kl 10.00
    då ska jag stå där.....haha min lille prins busar åxå, spiciellt när jag lägger mig ner...
  • Bubbis10

näe nu fick jag pratat med en sköterska som sa-ÅK UPP DIRKET! ngt stressande, så jag har fixat skjuts upp nu för att kolla om det är uvi. lika bra å få det gjort, fick lite ont i ena sidan när jag kissade samt attd et luktar wierd, kan ju vero på ngt jag ätit med....nu e min (adoptivpappa) i vuxna år på väg att hämta upp mig så får vi se vad dom säjer.....suck...

• Bubbis10
    Ns mamma skrev 2010-04-02 21:40:47 följande:
    Skönt att du får kollat upp det nu med en gång då, och hoppas att det inte är ngt!
    hey gumman, nu kom jag hem ,skittrött...å jo jag hade uvi å fick 2 tabl redan ikv, en för kvällen å en för imon bitti tills det e borta så 1 v typ....
    lillabambi skrev 2010-04-02 22:31:53 följande:
    hoppas de går bra för dej gumman *kramar om*
    Tack så mkt för omtanken gumman, jag hade uvi-å INGA symtom mer än att det luktade lite wierd när jag kissade....TUR att jag lyssnade på min instinkt.
    fick tabletter.T-Furadantin

*kram* å tack för omtanken.....{#lang_emotions_heart}
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10