Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

elinnnnn skrev 2010-07-22 21:21:39 följande:
    nej blod gör ju en orolig.. men det är väl blodblandade flytningar du har? det kan ju vara slemmisen också...
    det är väl inget rent blod som kommer??
    hm, DET var pinsamt hahaha jag missade din sista kommentar och citering i senaaste inlägg :)
    Vår dotter är beräknad att födas i augusti 2010
  • elinnnnn

måste skriva detta även om det inte betyder något... men ett litet framsteg iallafall, lite mer av min slemmis kom ut nu =)
    den bör ju inte återskapas så mycket nu längre. bara drygt 2 veckor kvar till BF ju
    ett litet framsteg iallafall :P

• elinnnnn

jag tog ju microlax igår, och idag fick jag tömt (helt tror jag iallafall) helt själv utan större problem!

känns så sköööönt hahaha.

jag har inte ens hunnit ta lactulos än. eller ja nu har jag ju men jag var ju på toaletten först.
    jag är dessutom glatt överraskad över att lactulosen inte smakade så mycket.

fast hm, vet inte om det är pga lactulosen som magen rör sig väldigt mycket, eller om det var prinsessan som vaknade utav den?
    känns lite olustigt faktiskt :S man kan väl inte stimulera tarmarna så mycket så att det skulle sätta igång förlossningen med en dos av lactulos????????

• elinnnnn
    sofie och laura skrev 2010-07-22 22:50:11 följande:
    Tackar eelin!!!
    Vad sööt du e =) LER
    jo fick lite skinn hahahha bara efter första barnet tax öron!
    Var glad nu i r dagar då jag passa på att njuta hur det skulle vara med silikon bröst hahahahahhahaha FINT men det får man avstå!
    Det blir måndagens ära att berätta hur mkt han gått upp!
    Pregga skrev 2010-07-22 20:52:43 följande:
    heeey gumman :)
    Jag tror mjölken rinner till ordentligt snart, jag läste ngn stans att får man för tidigt så kan det ta ngn dag extra innan det rinner till, så avvakta bara lite så sålänge han går upp i vikt å mår bra så ska du se att han får vad han behöver....klart han e bedårande , hihi en liten prins ju :)

jo om det nu var en hinnsvepning hon gjorde vill säja, nu vet jag ju inte längre...asså jag vet inte alls om jag e på g att öppna mig ngt mer heller då dom sa i mån att inget e förändrat....bara fingerblomman som e öppen typ...ca en halv till en cm . jo jag frågade dom nu om jag kan ha skadat han å dom sa nej...men vi tryckte samtidigt å jag blir så orolig nu...

jo jag hoppas att ni har rätt....suck....tack så mkt...
    Ni här inne e guld värda..

jo så hette det, ska kika på din länk, har googlat lite på det...tack snuttan...

så jäkla pinsamt....jisses....paranoida jag lixom....men blod det klingar inget bra, fast det e ju inte rent utan med flytning, kanske e bitar av slemmis då?!

Tack pluttan!
    Ska sluta oroa mig nu!
    Får vänta tills måndagen och se!
    Imorgon blir det shopping med familjen!
    Air condition i bilen e lagad nu så man slipper svettas ihjäl, så nu blir det massor!
    Lillen får sitta kvar ibilen med pappa så mamma får shoppa i baby affär.. så rädd med en massa folkmassor så hellre i bilen än med mig
    Naw, du är lika söt du :) {#emotions_dlg.flower}
    haha tax öron. jaja skönt att dem fungerar som dem ska iallafall :) det är det viktigaste tycker jag, spelar mindre roll hur dem ser ut :)
    haha ja njut du av dina naturliga silikon look alikes bröst hehehehe
  • elinnnnn

hahaha jag menade såklart: "du ska inte oroa dig för att mjölken INTE ska räcka till"

• elinnnnn

här vart det tomt igen :S ska logga ut och kolla på jims värld istället och sova snart förhoppningsvis

tjejer, glöm inte svara på mina frågor ang lactulosen :) plzzzzzzzzzzzzzzzzzz ;)

godnatt alla mina fina augusti tråds flickor hahaha
    sov så gott och godnatt :)

• elinnnnn

Godmorgon tjejer!

Tack för era svar angående lactulosen. Magen lugnade ner sig tillslut. Det var nog både tarm aktivitet och att lillprinsessan vaknade precis då.
    Nu känns iallafall allt som vanligt och prinsessan sover, också som vanligt såhär dags ;)

Och vill bara tillägga att det ju faktiskt var BM som rekommenderade mig till att ta lactulos, så det borde ju inte påverka något :)

Men det var första gången jag druckit nåt sånt så jag blev lite chockad över all aktivitet i magen hahaha.

Pregga: ja typ på onsdag eller nåt sånt får hon komma hihihihihihihih

Alltså jag börjar bli mer och mer nervös inför förlossningen och känner nu att jag helst skulle vilja slippa den och bara hoppa framtill stunden då prinsessan kommer upp på mitt bröst.
    3e natten nu som jag drömmer om förlossningen, haha

• elinnnnn
    tetta skrev 2010-07-23 07:05:27 följande:
    God morgon på er.
    Kunde inte sova igår och nu vaknade man tidigt! Fattar inte varför för jag är ju supertrött. Men bebisen har kul. Far som en galning i magen. Lyssnar på musik och den rör sig i takt! Solig

här var det lugnt!

Kram
    Godmorgon gumman!
    åh irriterande att inte kunna sova. jag vaknade vid halv 5 imorse och kunde inte somna om förräns runt 7 och har väl sovit 20 minuter i taget till kl.9. Jätte irriterande, jag är också trött!
    Hahaha kul med bebis som gillar musik ;)
    kram tillbaks
  • elinnnnn
    puchelina88 skrev 2010-07-23 10:11:44 följande:
    jo ja börjar oxå bli nervös inför förlossningen!!
    jobbigt att vara nervös inför en sån sak för det går liksom inte att komma över, känns inte så iallafall.
    detta är ändå min fjärde graviditet men denna gången har jag hört massa om att allt kan bli annorlunda eftersom det är en annan pappa till barnet osv och att förlossningen säkert inte kommer gå som den gått till förut.
    det gör mig nervös, känns nästan men bara nästan som jag är förstföderska igen.......

men allt kommer ju säkert gå bra såklart :) kram

nu ska jag göra mig iordning vi ska ut och luncha och sen leta present till min syster som fyllt år i veckan och som vi ska fira i helgen :)

Ha en fin dag. många kramar
  • elinnnnn
    Perssonlund skrev 2010-07-23 10:20:38 följande:
    Hallå!! Jag funderar lite på när är det dags att packa sin BB-väska? Har ni gjort det, eller när har ni tänkt göra det? Vad ska din väska innehålla? När i augusti är ni beräknad?
    jag ska göra det nästa vecka. då går jag in i v.39. jag har BF 9 augusti.
    eftersom jag planerar tidig hemgång, alltså redan 6 timmar efter förlossning ska jag bara packa med mig:
    sköna kläder till mig, helst kjol och amningströja
    amningsbh, sköna trosor
    hygien artiklar: tvål, shampo, bodylotion och lite smink artiklar, borste, lypsyl
    ett ombyte till bebisen, och ett extra ifall ifall om hon typ kräker eller bajsar eller nåt precis när man satt på henne det första hahhaa
    napp till bebis
    babyskydd

hm... ja det var nog allt :)
    carohl skrev 2010-07-23 10:22:09 följande:
    God morgon snäckan!

Kul att "se" dig! Skrattande
    Haha ja man börjar ju fundera på förlossningen. Jag hade en busenkel och suprsnabb förlossning förra gången så man kan ju bara hoppas att jag har tur två ggr Skrattande
    kul att "se" dig med =)
    Jo mina 2 senaste har också varit snabb och inte så jättejobbig faktiskt. jag har ju stannat hemma utan större problem och kommit in till förlossningen och varit helt öppen, dvs 10 cms och sen har det tagit 20-30 minuter och sen har det varit över...
    skulle ju vara skönt att få en sån förlossning igen :D
    jag hoppas din förlossning blir som den första ;);)
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10