Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

Pregga skrev 2010-07-25 17:58:51 följande:
    oj, du milde..men hade du inte haft jätteont då? när du var så öppen?
    japp, så fort gick det men jag hann ju inte med själv, haha tuppade ju av 3 gng typ ja som snabbast å sen kräktes jag som en tok med.
    så jag tänker positivt, det kan inte bli så som med natta.
    jag har åxå lite molvärk idag, men inte som igår...
    Hon FÅR INTE vara med om hon e påverkad!!

nu gumman ska jag till väninnan, skriver så fort jag klommert illbax. hon bor runt knuten så....
    kraaam
    jo det kändes ju men det hjälpte med 2 panodil (jag tar annars aldrig värktabletter så jag är väldigt känslig) och satte mig i duschen med varm duschstråle över magen vid varje värk... men det kändes helt klart värre med barn nummer 1. då hade jag haft ont i flera timmar och trodde typ jag skulle dö, jag kommer in till FL och var öppen 2 cm! jag trodde jag skulle dö, hahahaha. men det gick rättså bra ändå till slut, ut kom han ju ;;)

det var likadant med barn nummer 3.... kom in till förlossningen, haft värkar ett par timmar därhemma, öppen 9 cm... det tas hål på hinnorna och vattnet rinner ut, krystvärkarna börjar och sen är bebisen ute.
    30 minuter har jag hunnit vara på förlossnignen innan barnen varit födda :D

jag har fortfarande molvärk och tror faktiskt jag fick en förvärk för ca 5 minuter sen,
    skulle ju vara typiskt om jag behöver åka in inatt eller imorrn när min älskling kommer imorrn kväll hahaha
    fast å andra sidan kan det ju bara vara mycket aktivitet(molvärk och SD och några förvärkar osv) idag för att sen vara lugnt i några dagar. det vet man ju aldrig :)

lycka till hos din väninna som sagt. "ses" sen.
    kram
    Vår dotter är beräknad att födas i augusti 2010
  • elinnnnn
    Nallepuhmamma skrev 2010-07-25 18:18:39 följande:
    Jösses är det dagsför er???
    nä det tror vi inte. det bara känns lite så extra idag. iallafall för mig. men det kanske bara är en sån dag med lite mer SD, förvärkar, tryck nedåt, och molande värk... det kanske är helt borta imorrn, vad vet jag =)

jag har iallafall nyss packat halva BB väskan iallafall hahhaa
  • elinnnnn
    Nallepuhmamma skrev 2010-07-25 18:38:07 följande:
    Mysigt.
    Min bb väska har redan varigt klar i ca 2 v men jag ändrar den hela tiden hihi.

Har ni märkt av att era slemmisar gått?, Hur ont gör era förvärkar?
    min slemmis går i småbitar bara som slembitar/trådar i flytningen. precis som vid tidigare graviditeter.
    fast den kan ju återskapas om det är för tidigt..

förvärkarna gör inte tillräckligt ont för att jag ska tro på att det är igång på riktigt.
    men tillräckligt starka för att jag ska tro att det är nånting som händer iallafall. men vad vet jag inte riktigt :S
    sen kommer dem ju inte regelbundet alls över huvudtaget så det är säkert bara nån förberedelse grejs.
    jag fick 2 förvärkar imorse och 1 för nån timme sen. molande värk har jag haft hela dagen idag + att jag mår konstigt typ illamående och mina kinder är röda precis som om jag har feber fast det har jag inte... känner mig stressad på insidan på nåt konstigt sätt... helt omöjligt att förklara hahaha

ang bb väskan, jo jag har ju skjutit fram det.. men nu ikväll kändes det "rätt" att iallafall börja packa den.
  • elinnnnn
    Perssonlund skrev 2010-07-25 18:46:22 följande:
    Okej. Men det är ju snart BF för dig eller har jag sett fel? =) Gravid säger väl allt XD
    Har en massa värkar till och från och halsbränna,men annars är allt bra. Funderar bara på hur jag märker att jag ska in så jag slipper föda hemma. Alla säger att man känner det och det är klart men jag får alltid för mig att jag är känslig eller sett fel mm. Aja jag märker väl än har ingen bebis ploppat ut och jag har fått för mig att han inte kommer försen i september iallafall =)
    BF den 7e, enlig barnmorskan, men den 9e enligt mig själv. så det är ju 2 veckor kvar om jag inte räknat fel ;)

ja frågan är ju NÄR man ska åka in :S jag har vid dem senaste 2 förlossningarna åkt in lite försent enligt mig själv. jag skulle helst gärna vilja hinna komma in iallafall 1 timme innan bebisen är född. men har bara kommit in 30 minuter innan bebisen vart ute.
    men har man ont tycker jag man ska ringa till förlossningen och höra vad dem säger.
    om man är förstagångsföderska rekommenderar dem ofta att man stannar hemma så länge som möjligt, men jag och förlossningen och min barnmorska har kommit överens om att när jag känner det är dags för att ringa förlossningen då kommmer jag också åka in.

men jag hatar att åka in i onödan, därför kommer jag säkert inte komma in förräns 30 min innan hon är född, antagligen..

är det ditt/ert första barn? när har du BF?
  • elinnnnn
    sofie och laura skrev 2010-07-25 19:06:16 följande:
    Halooooo på er !
    Gud vad lite man hänger  men så är det lite för mycket engagemang i barnen!

Har ni hört något från knyzzel?

pregga vad e det du skriver har ditt ex kokats ihop med din vänninna?????
    hallåååååååå tjejen =) nej inget hört från knyzzel ännu :S hoppas hon och lillprinsen mår bra iallafall....

det är klart man får omprioritera lite, eller ja vare sig man vill eller ej hahaha bebis blir ju prio nummer 1 :D
    hoppas du och de dina mår bra
  • elinnnnn
    puchelina88 skrev 2010-07-25 19:19:30 följande:
    någon som vet några bra filmer man kan hyra??
    beror på vad du är sugen på för filmer ;)
    dear john
    the back up plan
    baby mama
    precious
    bounty hunter
    ps.i love you

några av mina favvo filmer som jag sett inte så länge sen =)
  • elinnnnn
    Nallepuhmamma skrev 2010-07-25 19:32:16 följande:
    Okej samma för mig. Min slemklump släpper och ahr sett det då och då så man nästan kan dra ut en sträng. Äckligt värre,

Men vad är skillnaden på sd/förvärkar?

Ibland har jag som mensvärk och ibland känns det mera och dessutom så är magen hård som sten.
    skillnaden mellan en sammandragning och en förvärk är att dem känns på samma sätt egentligen, alltså att magen blir hård, fast sammandragningar gör inte ont men det gör däremot en förvärk. så har jag iallafall fått lära mig skillnaden (från BM)

som strängar haha ja samma här... för andra kommer det ju som en klump och kanske tom lite blod i, men så har det aldrig varit för mig... så det är ju lite olika, kul att vi har samma utseende på slemmisarna :P
  • elinnnnn
    puchelina88 skrev 2010-07-25 19:33:57 följande:
    tack för tipsen;)
    så lite så, nu vet jag ju inte om vi alls har samma smak hahhaa men hoppas du får nytta av mina tips iallafall ;)
  • elinnnnn
    puchelina88 skrev 2010-07-25 19:41:50 följande:
    hmm ja vet inte om de är slemmisar lr om de är flytningar!!
    jag har ju både flytningar OCH bitar av slemproppen som går lite då och då...
    för mig ser dem ut som du vet den där tråden i vanliga ägg? ja typ så ;)
    flytningarna ser ju inte alls ut så, dem är ju inte trådiga. iallafall inte mina.
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10