• tetta

Vi fortsätter, Bf aug 10

Pregga skrev 2010-07-03 21:40:41 följande:
    Vill inte vara otrevlig, MEN jag fick höra att man inte ska sola magen så nu, bebis gillar inte det starka ljuset å sen så kan du få pigmentfläckar som sen inte går bort å mer leverflcäkar, jag solar inte så å mina prickar ploppar upp som svampar i skogen...haha
    Läste precis att man kan få pigment fläckar i ansiktet.  Uj
    Jag har aldrig haft problem med mina prickar. Svampar i skogen..... hahahaha
    Så såg mitt ansikte ut innan med alla dessa plitor. Hade hela halsen full. Men nu är de borta. Skönt!
    Ellinor 991107, Linnéa 020311, BF 100818
  • tetta
    Mandy86 skrev 2010-07-04 19:16:07 följande:
    Men kan du inte få någon slags högkostnadskort så att du går gratis efter några gånger? Eller nåt..?
    Här kostar sjukgymnast 80:- och för att nå ett högkostnads kort så är gränsen 900:-

Är det ngn av er som ska dricka hallonbladste???
  • tetta
    Nallepuhmamma skrev 2010-07-04 19:26:46 följande:
    Jäklar det var billigt som fasen. Här kostar det betydligt mer med sjukgymnast för 30 jä'kla ynka minutrar.

Jag dricker Hallonbladste.
    Vart köper du det?? Finns inte på hälsokosten här.
  • tetta
    elinnnnn skrev 2010-07-04 19:52:37 följande:
    jag ska nog beställa det och dricka det som amningste. vet inte om jag vågar dricka det innan ifall om myten stämmer om att det skulle sätta igång förlossningen. att det ska vara bra för livmodern vet jag ju , men jag kör nog på det efter förlossningen. hade min make varit här i sverige så hade jag nog börjat innan förlossningen :D

härifrån tänker jag beställa mitt sen.

www.re-fresh.se/catalog/product_info.php?prod...

mandy: roligt med BM besök. jag har också sprängt +20kg  :S men det är bara till att ta itu med det sen.kan ju inte göra särskilt mycket nu. jag har bm besök på torsdag. trodde det var på tisdag :(
    Det verkar inte dumt. Ska nog beställa det där ifrån och dyrt var det inte.
  • tetta

Hej på er...

Sitter här med riktigt goa förvärkar. Man andas in och ut...
    Här är det mulet och skönt väder. Trodde att man skulle slippa svullna fötter idag. Fast det trodde jag allt fel!

• tetta
    elinnnnn skrev 2010-07-06 18:22:11 följande:
    ojdå, tränas det eller tror du det är på gång redan?!

här är det också mulet och har varit otroligt skönt väder idag, och jag har använt min kjol som jag köpte igår och herregud säger jag bara vad sköööööööönt det är att ha kjol/klänning på sig!
    mina fötter är också svullna, som i vanlig ordning...
    Jag tror det tränas rejält.  Känner hur huvudet skruvar sig i magen. Den har sparkat rejält idag i takt med musik så pigg kan man säga att den är.
  • tetta

Hej

Nu har man fått tummen ur och beställt en amnings-bh. Sen var start settet så sött så jag kunde inte låta bli på ellos.

• tetta

Hormonrand har jag fått för första gången. På de andra fick jag bristningar.

• tetta
    Pregga skrev 2010-07-07 16:52:23 följande:
    Tusen tack alla för komplimanger, det gjorde mig jätteglad :)
    Du får förstora ngn av de fina bilderna!!

nu är mannen och barnen iväg på jordgubbs plockning. Mums!
    Idag har man mest tagit det lugnt. Förvärkarna är ju så himla roliga att ha.
    Nu längtar man mest till att den ska komma ut.
  • tetta
    Pregga skrev 2010-07-07 17:15:12 följande:

Hihi jo det ska jag faktiskt göra :) åh va gött med jordgubbar, e ju mkt mkt nyttigt med jordgubbar när man e gravid, passa på innan man börjar amma :)

jo jag längtar åxå nu, sååå mkt..

Undrar lite över en sak som jäktat mig lite ida.,..

Jag vaknade natten tills idag å hostade, antar att jag svalde fel eller nåt, men iallafall så hostade jag till rejält å fick SKITONT i magen, blev lite rädd då det gjorde ont, men funderar på om det var musklerna/ligamenten?

Har ngn annan vart med om detta? Blev orolig för prinsen men jag har ju kännt honom...

sofie och laura skrev 2010-07-07 14:58:27 följande:
    Heej!

Var ju på Tul idag och min lille i magen verkade växa bra NORMAL kurva.
    Han skattas på att väga ca 2400 g =) och säkerligen på dessa 4 veckor kommer han väga över 3 kg iaf

Älsklingen i magen låg med huvudet neråt så inget tvärläge där inte =)
    Min bebis mådde så bra och jag med.

Pregga vackraste bilderna någonsin"

Guu så skönt gumman, nu vet du att din lille bebis växer å mår bra, hihi som vi oroar oss för de små :)  gu va skönt att den inte ligger på tvären, hihi busungen skrämmer dig med ju...haha

Knyzzel-bedårande bild på din dotter :)

Det kan vara ett ligament. Man kan sträcka sig när man hostar.
    Får oxå ont ibland av hosta och det är ligamentet som är redan uttöjt av magen som drabbas.
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10