Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

Pregga skrev 2010-03-17 11:35:59 följande:
    mja alla mina byxor har vart så tighta det sista....min mage har ökat i omkrets bara senaste 2 v med 4 cm. å trosor, ja dom sitter tight....men jag sover ju nu utan...kan ej sova med dom på....så idag blir det att börja använda mammabyxor. men du tro inte jag skadat ngt va?
    fick du tag i gyn? allvarligt talat så tror jag inte det är någon fara :)
    jag vet inte hur mycket jag har ökat i omkrets på sistone, men 14 cm sen jag plussade hahaha ja herregud!
    SweetLilly skrev 2010-03-17 11:53:31 följande:
    Nej det var bara tur att jag var så hungrig att dt blev matlagning, för jag som ääälskar att laga mat har totalt lessnat och har NOLL fantasi på vad jag ska laga..
    jag har nästan ALLTID noll fantasi på vad jag ska laga. om det inte är något särskilt jag är sugen på förstås :D
    Nallepuhmamma skrev 2010-03-17 12:08:20 följande:
    Hej tjejer!Hoppas allt är bra med er.Känner ni era små ofta?Känner iaf av lill*n varje dag vilket är sååå underbart,men inte starkt utan mer som nån kittlar mig inne i magen om ni förstår? Idag har jag gjort smörgåstårta *Mums*...Blir att käka det idag och imorgon.På fredag packar vi in oss och barnen i bilen och åker till Gekås (Ullared) för att bli fattiglappar efter den dagens inköp
    hej! allt är bra med mig iallafall kan inte svara för dem andra ;) Jag känner min lill* ibland. Oftast är det bara en snabb kittling som jag ibland inte ens hinner fatta förräns h*n slutar liksom haha det är lite tråkigt ;) Mysigare när den håller på en längre stund. idag har jag dock känt h*n flera gånger en sekund i taget ungefär )
    BF: 100810 enligt RUL
  • elinnnnn
    Sulfur76 skrev 2010-03-17 13:23:08 följande:
    Goddagens i solskenet ;)I dag har man varit på RUL så nu kan man börja hoppas och njuta av att man är gravid. Har inte varit så aktiv innan för jag har inte haft en enda symtom på att jag är gravid förrutom att magen och brösten växer så orolig har man varit.  Allt såg bra ut på UL men vart tillbaka flyttad en vecka så nu är nytt bf 23 aug.Fick reda på att jag väntar en flicka igen så det blir tredje flickan på raken så storebror lär bli väldigt besviken, han hoppades på en lillebror. Han är trött på småsystrar.Har känt sparkar eller mer buffar runt naveltrakten, ovanför och ut med sidorna och trott att det inte var bebis för det var för högt men nu såg bm att hon låg med huvudet neråt och rumpan vid min navel så det stämmer att det är bebis jag känner :) Nu lycko önskar jag er som inte varit på Rul ännu och grattis ni som varit där!!
    Goddagens! Åh vad skönt!! Grattis till lyckat RUL och till dottern. Om BM nu har sett rätt ;) Jag fick ju till 80% säkerhet veta att det är en tjej som bor i min mage, men jag vill ha högre procent säker het hahah. Nä mina fosterrörelser känns också på sidorna och ovanför naveln. Mest på sidorna faktiskt men nu idag har jag känt dem för första gången på framsidan av magen under naveln. Kanske tränar bebisen på att stå upp :P

Tack för grattis, jag var på RUL för 3 veckor sen :) Lite tidigt men jag kunde inte hålla mig hahaha
  • elinnnnn

Vi fick testresultaten idag på blodproven som togs för 2 veckor sen, ett så kallat trippeltest. Risken att vårt barn har downs syndrom är 1 på 20000 och risken att vårt barn har en extra kromoson (eller vad det nu var) är 1 på 300. Det står att vi inte har något att oroa oss för så jag får väl lita på det. Men eftersom värdena inte fick vara 1:150 eller mindre och det ena ligger på 1:300 så blir man ändå LITE orolig. men om en vecka ska vi till barnmorskan och kommer då få klarhet i det hela. Men som sagt FÖRMODLIGEN är det ingen fara. Vet inte varför jag skriver det här eftersom jag inte oroar mig egentligen, men det känns skönt att få ha uttryckt det iallafall :D

• elinnnnn
    sofie och laura skrev 2010-03-17 14:18:15 följande:
    Ja ni tjejjer igår var det ingen rolig dag efter mitt sista inlägg.Leo fick åka inambulans pga slutade andas jag har aldrig känt mig så maktlös i hela mitt jävla liv.Vi kom till akuten i ilfart och där fick han mediciner inhaleringar och intuberingar.... sen så fick han en glass och blev hemskickad... LÄSER NI EN GLASS OCH HEMSKICKAD!JAG SOM KÄNNER MITT LILLA barn gick med på detta BORDE VETA BÄTTRE  och vad hände ..Jo vi kom in halv elva på kvällen blev skickade hem halv 2 på natten.Leo somnar halv 4 och vaknar återigen för att knippa efter andan!Jag ringer 112 och fick prata med en sjuksköterska... efter 7 min undrar jag vart är ambulansen då säger F*tt kärringen jag har inte skickat ut en ambulans pga det låter inte så allvarligt ...Jag skriker ut - Han är blek och gråblå daskig runt munnen jag behöver hjälp!Samma ambulans män kom och vi åkte in återigen då får han anfall återigen framför dem och då frågar dem-Shit är det så här han ser ut KÖÖÖRDEN FÖRSTA LÄKAREN SOM SKICKADE HEM OSS BAD OM URSÄKT på ett fint doktor språk!Leo fick all tänkbar hjälp som han behöver vid dessa anfall och nu är vi hemma igen med nya mediciner och god telefon kontakt!Jag har dock inte sovit inatt och kan ff inte sova!Så himla rädd!!
    usch, jag förstår VERKLIGEN att du är rädd, det har du ju all förståelse för. jag hade också varit det..... hoppas han mår bättre nu ! fattar inte hur hon inte skickade ut ambulans direkt... vad hemskt... Massa kramar till dig!
  • elinnnnn

pregga, ja jag vet ju hur det såg ut tidigare graviditeter och herregud alltså sicken mage jag får. det är nästan ett mirakel att jag inte tippar framlänges hahaha
    ibland får jag som ilningar ner i underlivet men inget annat.

alltså jag får på mig byxor som jag hade förut, 38 men jag kan ju inte ens i närheten stänga dem. jag har inte ens köpt ett par mammabyxor än, men det är mest för att jag inte hittar några snygga, eller i min storlek. jag hittade några jag ville ha men dem hade bara storlek 36 och 34 kvar :( jag kör med gummisnodd i mina byxor fortfarande, fast jag har fått utöka det till 2 gummisnoddar, *asg*

• elinnnnn
    Pregga skrev 2010-03-17 14:52:30 följande:
    Vill bara passa på åxå att tacka så mkt till er underbara här inne för allt stöd å stöttning som jag fått.....det har betytt så oerhört mkt då jag inte har ngn vuxen här hemma å dela min oro med, tankar eller funderingar...å där har ni kommit att spela en stor roll. jag har kunnat, gråta, skratta, å vara arg med er.....tack för att jag har er
    tack själv gumman! hoppas vi har tid att sitta här sen också :) kanske inte lika mycket men iallafall hålla varann uppdaterade även fast vi har våra bebisar :D
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-03-17 15:04:45 följande:
    hahahah 2 gummisnoddar? jaa vilka framsteg....*asg* ok, mja ilningar får jag inte..känns mer som om jag haft hård sex..vilket jag INTE har. Lever i celibat nu för tiden, hihihi *fnissar*  mm, men hon sa att det e mkt vanligt att blodkärlen i underlivet svullnar å att det kan vara det som känns efter en hel dag då man rört på sig, å det e ju oftast på kvällen detta kommer...men inte jämt, utan ibland..Såå nu har jag bokat tid för klo klippning för nattas kanin stampe, orginellt namn va? haha men det passar han så bra.....han blir ju förbannad å stampar som satan, men nu e det dags för klorna...han ser ut att åka på skridskor stackarn...men jag har inte vågat...
    aha du mena på det sättet, typ som om blygdläpparna känns som 10 kg och som bara vill ramla ner i golvet? isåfall känner jag igen det hahaha

stampe hehe gulligt min kanin jag hade för längesen hette kalle kanin, fast det hette han iofs innan jag fick honom :) Fick honom av min svägerska. sen köpte jag en annan kanin som min bror döpte till skrutteplato hahaha han var fin han min lille skrutte
  • elinnnnn

nä nu är maken på ingång snart(förhoppningsvis) så jag ska fixa iordning mig, typ borsta håret och klä på mig iallafall eftersom jag planerar att vi ska ut och handla lite mat typ pålägg och lite annat. kanske kan jag smuggla ner en chipspåse också utan att han ser :P:P

ha en fortsatt fin dag alla fina tjejer!

• elinnnnn
    Belly skrev 2010-03-17 20:26:18 följande:
    Tack för tumhållningen..:) Hoppas du fick svaren idag och att dom var bra... Dom ser väldigt mkt på RUL, så du don't worry...
    jo TACK! jag fick svaren igår :D och det verkade inte vara något onormalt :) tack och lov.
  • elinnnnn
    Malten skrev 2010-03-17 22:17:26 följande:
    Hej! Är det nån härinne? Själv sitter jag med denna satans halsbränna. Tycker att jag följer råden och tog dessutom en novalucol nu men den kanske inte hunnit verka än. 
    oj jobbigt :S synd att inget funkar än :S hoppas det försvinner
    puchelina88 skrev 2010-03-18 06:58:49 följande:
    God Morgon!Tror ja kände mini fisen i går;)hoppas de va de i alla fall;)snart är de tisdag ;)haha längtar som en galning!nehe nu ska ja käka lite frukost
    det var säkert den lill*. Grattis, vad mysigt :) mini fisen hahaha, vi kallade min bror för "fisen" när han var tonåring hahaha, stackaren.
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10