Vi fortsätter, Bf aug 10
jag vet inte hur mycket jag har ökat i omkrets på sistone, men 14 cm sen jag plussade hahaha ja herregud!
Vi fick testresultaten idag på blodproven som togs för 2 veckor sen, ett så kallat trippeltest. Risken att vårt barn har downs syndrom är 1 på 20000 och risken att vårt barn har en extra kromoson (eller vad det nu var) är 1 på 300. Det står att vi inte har något att oroa oss för så jag får väl lita på det. Men eftersom värdena inte fick vara 1:150 eller mindre och det ena ligger på 1:300 så blir man ändå LITE orolig. men om en vecka ska vi till barnmorskan och kommer då få klarhet i det hela. Men som sagt FÖRMODLIGEN är det ingen fara. Vet inte varför jag skriver det här eftersom jag inte oroar mig egentligen, men det känns skönt att få ha uttryckt det iallafall :D
pregga, ja jag vet ju hur det såg ut tidigare graviditeter och herregud alltså sicken mage jag får. det är nästan ett mirakel att jag inte tippar framlänges hahaha
ibland får jag som ilningar ner i underlivet men inget annat.
alltså jag får på mig byxor som jag hade förut, 38 men jag kan ju inte ens i närheten stänga dem. jag har inte ens köpt ett par mammabyxor än, men det är mest för att jag inte hittar några snygga, eller i min storlek. jag hittade några jag ville ha men dem hade bara storlek 36 och 34 kvar :( jag kör med gummisnodd i mina byxor fortfarande, fast jag har fått utöka det till 2 gummisnoddar, *asg*
nä nu är maken på ingång snart(förhoppningsvis) så jag ska fixa iordning mig, typ borsta håret och klä på mig iallafall eftersom jag planerar att vi ska ut och handla lite mat typ pålägg och lite annat. kanske kan jag smuggla ner en chipspåse också utan att han ser :P:P
ha en fortsatt fin dag alla fina tjejer!