Inlägg från: Oväntad |Visa alla inlägg
  • Oväntad

Vi fortsätter, Bf aug 10

Nallepuhmamma skrev 2010-09-13 08:22:12 följande:
    Jaha då var denna tråden utdöd för nu har ju alla fått sina bebisar....ALLA utom JAG.... Skrikandes...Jäkla övertid...!!!
    hehe nope you are not alone.. yet Tungan ute
  • Oväntad
    Nallepuhmamma skrev 2010-09-13 10:30:17 följande:
    Men skulle inte du bli igångsatt idag????

Här har de tkommit ut 2 stora jäkla "snorlorskor" (Slemmisar) men ändå känner man ju inget
    Jag ska dit på eftermiddagen Glad
  • Oväntad
    Oväntad skrev 2010-09-13 12:41:01 följande:
    Jag ska dit på eftermiddagen Glad
    Ok... Min BM måste vara i särklass den dummaste som går i ett par skor.. Hon tyckte att jag kunde åka in på förlossningen på söndag.. eh.. Då är jag på dag.. lol +20 eller nåt.. Efter en "förhandling" med mig så blir det på onsdag istället. Jag är så less på henne.. Rynkar på näsan
  • Oväntad
    Nallepuhmamma skrev 2010-09-14 08:07:43 följande:
    "God"morgon...!!!

Då var man hos BM igår för sista gångne och fick en tid till fl kommande onsdag (22/9) för att kika på tösen OM hon inte behagat sig komma ut då.

Hon låg gladeligen med huvudet neråt men rörligt så ja det är iaf högt upp.
    Mitt HB hade sjunkit massor såhär på slutet Fasen också det är ju ite vanligt eller? Låg bara på 115 nu så jag får proppa i mig 2 jäkla Niferex samt Blutsaft. jösses jag kommer ju skita ut småsten sen ju

BF+7 idag och ja som vanligt förväntar jag mig absolut varken känningar eller bebis idag heller eller inom de kommande.

Alla säjer man ska vila för då startar oftast FL...Javist tjena hejsan...Inte på mig iaf. jag har vilat som en jäkla dåre dagarna i ända.
    Mm.. Mitt blodvärde har också sjunkit såhär på slutet. Ligger på 103 just nu. Senare idag ska jag till förlossningen då jag inte orkar längre.. Jag har knappt sovit på 5dar orkar knappt gå för magen, höften osv.. Vill inte längre alls. MIn lille pojk ligger också högt upp i magen och är rörlig.. Obestämd Enda som har minskat rejält den senaste tiden är hans egna rörelser. Jag är iof inbokad för en igångsätting i morgon men jag orkar inte ens vänta till dess..
  • Oväntad

Min lilla pojk.. Borde vara sist av alla va? Tungan ute Kom i fredags efter andra igångsättningen.. Onsdagens igångsättning tog inte alls.

Så på dag +18.. Sinnessjukt att man kan få gå så länge.. doh..

Jag har inte förlorat så mycket blod men hade väldigt lågt blodvärde innan och det gör mig såå trött.. Ska kolla hb i morgon på återbesöket. Bebisen var inte så liten som de trodde.. Han vägde 4110g och var 52 cm lång..

Så nu ammar, vilar, ammar jag och är rätt off.. Grät igår för hormonerna misstänker jag. Så typiskt jag ska ju vara lycklig nu...

• Oväntad

Tack för alla grattis Glad

Vi var idag på vägning och kontroll av mitt blod. Han hade gått ner ca 2-300g och det var okej men ska vägas en gång till på onsdag. Mitt blodvärde var fortfarandel lågt men inte alls lika lågt som före förlossningen. Blodtrycket var 100/60 inte jättehögt direkt.. Kan förklara en hel del varför jag är yr..

Höften är däremot väldigt ledsen fortfarande och jag går låååångsamt och alla resningar vändningar och gång gör ont. Vågar knappt bära lille bebisen och gå samtidigt då jag är INSTABIL. Fick tid till sjukgymnast som ska hjälpa mig att komma i form. Det känns riktigt bra. Läste att någon av er som fått för 2½ vecka sen och att eran höft blivit bättre. Det är så skoj att läsa för det betyder att kanske även jag är bättre om 2-3 veckor.

Är dock fortfarande nedstämd men vill gärna få det till hormonernas omställning.

I natt tror jag nog mjölken rann till för han sover lite längre mellan målen nu och brösten har växt.. Spänner lite men har inte ont..

• Oväntad

Hur är era egna magar efter ni fått barn? Det enda jag lyckats läsa om är att man kan bli förstoppad men min mage är verkligen inte det.. Tvärtom.. Den låter mycket bullrar och är väldigt gasig och man får ofta gå på toaletten.  Nu är ju mitt ganska färskt, födde ju bara för 6 dar sen men tänkte det skulle lugna ner sig lite..

• Oväntad

Japp nu har jag också fått min kvot mjölkstockning. Kände redan av det på "dag 5" och pratade med BB om det som sa att det var normalt att känna sig sjuk och ha spända bröst.. lol sen på kvällen så fick jag stora röda fläckar på ena bröstet. =/ Hade frossa förra natten, smärtan går inte direkt över men märkte att vetekudde som man värmer är bra mycket mer smärtlindring än alvedon. I natt så har Loke i princip inte sovit alls.

Det här är en av anledningarna varför jag övervägde många gånger att sluta amma Lokes storebror men på nåt sätt så stod jag ut och sen vid 6 månader när jag började delamma så försvann alla mjölkstockningar.. Innan var dom utan att överdriva varannan vecka =(..

Varför vet jag inte.. Jag var alltid påklädd till tänderna.. Hade så mycket kläder att jag blev som en svettig dåre. .Men jag funderar på om det kan vara så att det är ammningställningen som är boven. Jag funderar på om ligg-amma kan vara en del i det.. Eller att jag ibland inte får till hans mage mot min.. Ash, hur som helst.. Jag vet inte hur jag ska göra den här gången. Mjölkstockning är riktigt jobbigt och man blir så slutkörd av det..

• Oväntad

Mjölkstockningen blev något nasty och jag fick bakterier i brösten, mjölkstockning och liten har svamp som gått över till mig.. Usch det har gjort ont, gör ont...Jag har säkert gråtit ett halvdygn.. suck.. Men nu är det lite bättre. Står på alvedon var 6timme och antibiotika.. Svampen skulle man behandla med vishyvatten.. Idag kan jag ärligt säga att amning inte är världens roligaste....

• Oväntad
    tetta skrev 2010-09-29 19:52:32 följande:
    Min lilla tjej ska bara äta helatiden om det går två timmar emellan så är det rekord.
    Är jag den ende som har så?   Som tur är harman inga sår. Har inte haft det ngn gång. Är det onormalt?

Napp vågar jag inte använda. Hon har inga magknip längre tack vare den. Hon sög i sig luft hela tiden...
    Min lille kille äter också ofta. Men jag tror nog det kommer bli glesare med tiden. Inga sår tack och lov här i alla fall.. Dock massa andra åkommor..
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10