Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Ni som börjar bli lite större, rekommenderar jag en gravidkudde till, bland de bästa inköp jag gjort! Första natten tyckte jag det va obekvämt, andra natten insåg jag hur underbart skönt det är för magen att vila emot, å ena benet ligger ovanpå...när man ligger på sidan, den innehåller som små fluff kulor, typ samma som i en sacko säck. jag tycker den underlättar redan nu å det lär den göra ju större man blir.
    Den är UNDERBAR:)

• Bubbis10

Här inne va det lagom med action, hahaha desto mer action e det i min mage nu,
    asså jag tror busungen e helt vild, känner han kraftigt nu å sen en bra stund tillbax.
    mja typ hela dan fr å till...hahaha jag blir så lycklig.
    jag sitter här på stolen å kikar ner på min mage å rätt vad det är så hoppar hela magen till-han e ju helt vild nu, *asg* ååå såååå skönt det e asså...Blir alldeles varm {#lang_emotions_heart}

• Bubbis10
    den kära leken skrev 2010-04-12 07:21:10 följande:
    God morgon!Jag måste säga att jag mår oförskämt bra. Har inte ont någonstans. Det enda som kan va lite jobbigt är att det finns en stenhård fotboll på magen som är lite ivägen när man ska exempelvis rensa rabatter haha. Hoppas verkligen att det fortsätter så här. Jag har ingen aning om hur mycket jag gått upp då jag inte riktigt vet vad jag vägde från början men skulle tippa på mellan 5 och 10 kg.
    Godmorgon:)

visst e det härligt att kunna känna så, det e samma här...mår alldeles utmärkt, hihi
    å idag e vardagen tillbax å lillan ska till skolan efter lovet, å jag e skittrött....så det blir att sova igen nu när hon gått.....
  • Bubbis10
    den kära leken skrev 2010-04-12 07:48:57 följande:
    Skönt att få gå och lägga sig igen.
    haha jo det va det, tyckte jag-men inte lilleman :) haha
    jag kunde inte somna om...så det blev lite vila bara..jaja...det va mys det med..
    puchelina88 skrev 2010-04-12 08:50:45 följande:
    Godmorgon tjejer!!jaha då har vi måndag och ny vecka för mig;)jippi;)vecka 23;)underbart väder i dag oxå skönt;)
    Grattis till ny vecka :)
    SweetLilly skrev 2010-04-12 09:47:19 följande:
    pregga; nej jag ska till BM imorgon, så jag ska be om det då! Då ska jag få mäta SF.måttat första gången!! Spännande! Men jag är så orolig, jag känner ju inte mitt Pyre alls ofta eller mycket, det blir nån lite liten buff bara nån gång.. alla ni pratar om massa bufflande och sparkande..
    Jag kan nästan lova dig att det inte e ngn fara, jag hade ju jättesvårt å känna min prins ett tag, MEN han ligger ju i säte å sparkar typ uppåt. Å ngt som va jätteskönt det va när jag va på ett Ul å såg han sparka men kände det inte, jag har ju även moderkakan i framvägg å den fungerar som en stötdämpare.
    jag var åxåx riktigt orolig...tyckte alla kände så tydligt utan jag....nu har jag kännt han mkt, mkt tydligt de senaste 4-5 dagarna, hela magen skakar till å han tom väcker mig. Å det kommer bli så för dig med snart, du vet...nu växer bebisen på rejält å det kommer bli mer trångt för den att röra sig....ge det en v eller nåt så ska du se..
  • Bubbis10
    SweetLilly skrev 2010-04-12 10:06:15 följande:
    Jo men tycker endå jag är så pass långt gången att jag borde känna mer, och min moderkaka ligger bra till sa de på UL, långt upp.Jaja det kommer väl, jag har kanske en mycket snäll, lung bebis som kommer sova hela nätter när den kommer ut
    hahha instämmer med den kära lekan, du kan ju hoppas. jag va helt sjövild som liten å jag fick en lugn bebis, min dotter va såå snäll å lun....alla sa det, måste vara ngt galet att ni fick en så snäll å lugn unge :) Min syster som e lugn som en filbunke har en helt galen son, han hänger typ i gardinerna. hahaha
    jag ska länka en tråd som jag tycker du ska läsa...kan lugna dig lite vad det gäller rörelse, några kvinnor känner så sent som i v 25-32....en sek ska länka...
  • Bubbis10

Sweetlily

kolla denna, jag har sj skrivit där.

www.familjeliv.se/Forum-2-114/m51787148.html

Ns mamma skrev 2010-04-12 10:34:38 följande:
    Vart köper man en sån då? babyaffären? Vad kostar den på ett ungefär?
    japp, kan man köpa på baby affärer eller via nätet. kostar fr ca 300 å uppåt. Den jag har ligger runt 300 kr å det e nog bland det bästa köp jag gjort :)
    ska jag lägga in en bild?
  • Bubbis10
    Ns mamma skrev 2010-04-12 10:40:56 följande:
    Ja, det får du gärna göra!
    Ok, ska ta foto så lägger jag in strax :)
  • Bubbis10
    Ns mamma skrev 2010-04-12 10:49:24 följande:
    En fråga för de som vill/vågar svara :)I helgen hade vi tjejkväll och där var en till som är gravid och vi kom in på alkohol och amning och nu så är det ju tydligen ok att dricka 1 glas vin när man ammar. Så det jag undrar är hur ni tänker kring detta?Själv så kommer jag att avstå tills jag slutat amma..
    öh va? ja e ju helt emot alkohol både när man e gravid eller ammar, ren egoism.

http://www.familjeliv.se/Hem/pregga/galleri.php?cur_album=Gravidkudde

så ser kudden ut.
  • Bubbis10
    SweetLilly skrev 2010-04-12 10:46:12 följande:
    Jo de sa ju nåt sånt förr med 4 timmar så det var väl det som de pressade henne på, galet.Ok tack för länken ska kolla! Ja man känner nog själv som sagt vad som vassa en ejälv och ens egen bebis.
    Så lite gumman, du kan nog koppla av :) vad det gäller amning så säjer barnet ifrån, det kanske inte skriker utan söker med munnen, stoppar handen i munnen mm....
  • Bubbis10
    puchelina88 skrev 2010-04-12 10:51:31 följande:
    pregga vad kostar en gravidgudde?köpte du den på babyproffsen??ja funderar på att köpa en sover med en kudde mellan benen men kanske skulle vara bättre med en sån??
    dom finns lite överallt tror jag...finns även på happyland, den kostar fr 300 kr å uppåt. men den billigaste duger jättebra..la in bilder.
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10