Inlägg från: ssssssss8 |Visa alla inlägg
  • ssssssss8

Vi fortsätter, Bf aug 10

Angel20 skrev 2010-09-06 07:57:14 följande:
    gomorron på er alla!

Ja d här me små bebisar e inte lätt, jag har nog varit lite för naiv tror jag.. eller levt i någon annan värld för d här me maten funkar visst inte speciellt problemfritt!
    Jag har haft problem från början me att lillskruttan inte tar bröstet som hon ska och hon verkar inte nöjd. jag va förberedd att få  kompletera med lite ersättning,även att jag velat amma helt.
    Men nu har  d blivit mer å mer eresättning för varje dag och jag har fått ändra mig helt angående amning och inse att antagligen kommer d bli  ersättning på heltid! FINE, d skulle väl inte bli nått större problem... tjena!!!
    Nu har vår lilla prinsessa fått problem med gaser i magen och igår va vi på barnakuten för att hon var förstoppad, lillan har så ont i magen och jag vet varken ut eller in.. inget funkar juh!!!
    Nej usch då stackars er lilla bebis men lycka till med alla huskonster har tyvärr inga tips att ge dig.
  • ssssssss8
    elinnnnn skrev 2010-09-06 21:36:20 följande:
    malinski: åh äntligen på g?! håller tummarna extra hårt för dig ikväll/inatt

så då har min lilla också fått gaser i magen. det har bubblat som tusan i magen idag men inga fisar och knappt nåt bajs. nu masserade jag en stund (10 minuter) och hon tyckte det var så skönt, kom en och en annan prutt och en laddning med bajs. bajsar era 2-3-4 veckors också gult med typ gryn i?? ser mega konstigt ut ju.

kanske är det gaserna som gjort att hon inte velat suga ordentligt på bröstet?
    Likadant bajs här och pruttar sombara den!
  • ssssssss8
    Pregga skrev 2010-09-07 00:43:53 följande:
    japp, nu sitter jag här helt väck aså...dötrött..lilleman har varit såååå mammig ida aså.släpper inte mig ur sikte, vete tusan vad det är nu. Sen e jag superorolig för att han ska bli sjuk då storasyster är dålig i feber hosta å snörvlar, skit aså..känner sj nu ena sidan av halsen som ömmar å jag som pussat så på han ju. hoppas han e så skyddad av amningen som man tror...skulle blir förtvivlad om han blir sjuk redan vid 2 v ålder..
    Droppa för säkerhetsskull mjölk i hans näsa också så får han skydd den vägen också men det är ju inte 100 % skydd ändå men jag fick det rådet när vi var sjuka så pröva det blir ju inte sämre iaf.
  • ssssssss8
    Pregga skrev 2010-09-12 19:28:42 följande:
    Såå nu tar jag mig tid att svara, jisses, här går allt i ett nu känns det som å dagarna bara flyger förbi. jo jag åkte ju in till förlossningen där jag fick lilleman å visade upp mitt bröst som inte bara var knöligt utan ilsket rött å fick samma tips som dig, att lägga barnet så att hakan masserar runt om hela bröstet, stå på alla fyra med tutten i munnen på han, tvilling amning osv allt så att hakan kommer åt å sen ha han mage emot mage på mig å inte låta han ligga på rygg å amma vilket jag nog gjort å sen ligg amma då det inte rinner för fort. jo jag fick rådet att hålla dom varma så jag fick en påse med fetvadd i ett nät som jag lägger om bröstet, jag fick åxå med mig en pump hem i nödfall å jag håller med att låta lilleman tömma just det bröstet hjälpte sjukt mkt.
    tack för omtanken, mår bättre nu även om förskylningen envisas med att stanna kvar, hoppas bara lilleman klarar sig.

Att ändra stl på skärmen gör du antingen genom ctrl _ för att få mindre eller crtl+ för att öka stl
    hihi kram
    Om du masserar så fort du känner en knöl på samma gång som bebisen äter så töms det också bra det är min taktik alla sätt är bra utom dom dåliga
  • ssssssss8
    elinnnnn skrev 2010-09-14 18:12:33 följande:
    någon som vet varför mina bröst kliar så himlans mycket`??? kan det vara för att skinnet spänns när dem är fyllda med mjölk?

för någon dag sen beställde jag en bärsjal. en trikåsjal från minimundus. Jag ser framemot att få prova, hoppas det funkar för mig och lillan att använda den. Jag har haft en babybjörn bärsele förut men fick rätt ont i axlarna utav den dessutom ser det så mysigt ut att använda bärsjal, någon som har erfarenhet utav en?
    Jag har en och vi trivs mycket bättre än bärselen som man får ont i axlarna av, lite svårt bara innan man lärt sig knyta den.
  • ssssssss8
    Pregga skrev 2010-09-19 20:56:18 följande:

Min lilleman hade INTE kolik som jag trodde, efter att ha kört uteslutningsmetoden så hittade vi boven som vi trott varit ngt bra..NAPPEN! nu åker den ut.

han har ju sugit i sig luft via den...grrr aldrig mer napp!

Nej vad tråkigt om nappen ställde till med så mycket besvär! Tur att ni kom fram till vad som orsakade magont iaf.

Här har våran lille ögoninflammation så hela ögat är igen varje gång ha sovit men så länge han klarar sig undan förkylningen som jag drabbats av nu så är jag bara glad.

Förra veckan log han medvetet första gången jag blev sååå lycklig!
  • ssssssss8
    Pregga skrev 2010-09-20 19:52:43 följande:
    hahaha va roligt, lilleman var hungrig så jag sklojjade med honom å slängde fram brösten å dinglade dom fram å tillbax å sa -häääär kommer maten, ungen gav upp världens leende med hela ansiktet, hahahahah
    Haha du är för rolig fick mig ett gott skratt tack för de
    Mandy86 skrev 2010-09-20 11:19:37 följande:
    De va väl jävla fan också! Gick ju med infektion efter förlossningen och antibiotikatabletter i 14 dagar, sen blev jag förlkyld och grejer, nu har jag fått svampinfektion på grund av antibiotikatabletterna!

Nu är jag trött på att inte vara frisk :( Dessutom begravning på fredag då mormor dog förra veckan, suck!

Deppig blir man också av detta höstrusket! Ska se film och bara mysa med lillan idag!

Hoppas ni andra mår bra! Kram från lilla mig
    Usch då! Krya på dig.
    Beklagar sorgen för din mormor. Kram..
    elinnnnn skrev 2010-09-20 17:29:41 följande:
    jo det är klart. det är en ny dag imorrn.

Min snutta har inte sovit alls bra inatt och tuttat på nästan hela dagen, jag är såååååå trött!
    nu har hon äntligen somnat och hon får fortsätta sova i bärsjalen, jag vågar inte lägga ner henne,. hon sover superlätt om dagarna (oftast sover hon ju bra på natten förutom den senaste)
    ssssssss8 skrev 2010-09-20 08:07:42 följande:
    Nej vad tråkigt om nappen ställde till med så mycket besvär! Tur att ni kom fram till vad som orsakade magont iaf.

Här har våran lille ögoninflammation så hela ögat är igen varje gång ha sovit men så länge han klarar sig undan förkylningen som jag drabbats av nu så är jag bara glad.

Förra veckan log han medvetet första gången jag blev sååå lycklig!
    Naw stackars er lille grabb! hoppas som sagt att han inte blir förkyld också. krya på er!

Ah det är väl härligt när dem ger en ett leende :D så sött
    Tråkigt  när de inte sover men de ha ju alltid en orsak till det också men det är ju bara för svårt att veta vad som är felet.

Våran lille sover 5-6 timmar innan han äter första gången och efter det sover han kortare perioder mina andra barn har jag varit vaken med typ 10 ggr/ natt när de var små så jag är lycklig och tacksam att han sover så här bra.

Nej  nu vill han inte vara på dator mer mamma skynda dig!

Vi hörs!!!
  • ssssssss8
    elinnnnn skrev 2010-09-22 02:05:42 följande:
    jag kissade rättså mycket efter förlossningen, hade nog  samlat på mig lite vatten i kroppen under graviditeten...

jag dricker minst 3 liter vatten om dagen ´+ några glas annan vätska till måltid.
    det behövs ju när man ammar precis som Pregga sa.
    Pregga skrev 2010-09-21 20:28:21 följande:
    jaåå välkommen till klubben, fr igår natt å hela dagen idag så har kjag inte gjort annat än att amma å jag har massor med mjölk, kanske e dom i en växarperiod nu?! kan säja att jag e sjukt öm i tuttarna.
    jag dricker otroliga mängder å¨jag har aldrig vart mkt för att dricka så, men nu häller jag i mig, det går ju åt en massa när man producerar mjölk å ammar.
    njae jag vet inte alltså, jag börjar fundera på om lillan har kolik... hon vill äta / sutta men hon tömmer inte brösten.
    Jag läste på nätet att sugreflexen sätts igång när dem har kolik och på så sätt är det lätt att tro att dem är hungriga fastän att dme inte är det och så matar man dem mer/oftare och så får dem ondare i magen :S
    jag kör på med minifom droppar och ska försöka hålla mig till att amma henne var 4e timme... men som sagt hur tusan vet man om dem är inne i en växtperiod för då behöver dem ju äta oftare än var 4e timme för att öka mjölkproduktionen :S så himlans klurigt det här med amningen.
    lillan har vaknat en gång i timmen men hon har fått sova på min arm så jag har rättså snabbt kunnat "söva" henne igen. skönt! men lite obekvämt att ha henne sovandes på armen, man vågar ju knappt röra sig :D
    nu spänner mina bröst och hon sover fortfarande, frågan är om  jag ska väcka henne för att äta eller låta henne sova vidare?
    Hur gör ni? Väcker ni era bebisar för att äta när ni tycker dem sovit för länge?
    Lillan åt kl.19 och nu är klockan 2!
    Ja jag brukar väcka vill inte det ska gå mer än 5-6h jag är rädd för att mjölken ska sina om det går för lång tid mellan amningarna.

Har ni era små ut och sova i vagn eller bara inomhus?
    Jag har ut våran och han sover sååå bra i vagnen där ute 3-4 h och jag får gjort massor här inne när jag inte är på datorn vill säga
    Nallepuhmamma skrev 2010-09-21 20:08:47 följande:
    En liten fråga bara:

kissade ni mycket efter ni fött era barn?
    Drack ni mera också då?
    Drack mycket minns jag men kissade ? det vet jag inte.
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10