oväntad: jag har använt amningsnapp förut men den skavde så mycket på bröstvårtan så det är inget jag vill använda igen..
Mandy86 skrev 2010-08-30 09:54:01 följande:
Vi har använt napp sen ett par dagar tillbaka, MAM tiny 34,50 på apoteket.
Så länge hon tar nappen OCH ändå suger som hon ska när du sen ammar henne (dvs. så att det inte på något vis påverkar amningen) så är nappen ett jättebra alternativ.
Vi får många lugna stunder och hon sover nätterna igenom. Absolut värt att du testar!
jo vi provade ju med napp första natten på BB men redan dagen efter så sög hon annorlunda tyckte jag. därför är jag lite rädd ...vill ju inte förstöra min amning.
Angel20 skrev 2010-08-30 10:06:56 följande:
vårt lilla troll tog inte napp från början och jag hade henne hängandes i mina bröstvårtor konstant... vilket resulterade i massa blåsor och sår...
Sen kom älskade svärmor och satt å lirka me den där lilla nappen och hon tog den äntligen.. hon va knappt en vecka gammal..och d va vår räddning!!
Nu sover hon bättre, mina bröst funkar myycke bättre och vi har en lugnare bebis!!
jag tycker absolut du ska testa!
jag badade lillan förmiddags, klädde på henne och "virade" in henne i en fleecefilt, nu har hon sovit helt själv ända sen dess! rekord :D det har nog gått 2 hela timmar nu sen hon somnade... hoppas det beror på filten och inte duschen. lättare att ha henne i filt dygnet runt än att behöva bada henne varje gång hon ska sova haha.
jag tror att mina ömma bröstvårtor beror mestadels på att lillan inte gapar tillräckligt stort. fast det går bra på ena bröstet men inte på det andra. vet inte om det beror på att det redan hunnit bli ett sår på ena bröstet och att det kanske lätt formar sig fel pga det? men problemet är nog att hennes läpp inte är sådär utåtvänd när hon äter från den sidan. men jag förstår inte varför :S