Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

sofie o laura det tycker jag är en bra ide har du skapat en??

lillskrutten:lycka till håller tumarna!!!

mandy; oj stackare men skönt att du mår bättre nu. jag förlorade också rättså mkt blod, ca 1 l så jag fick dropp. och så ska jag ta dubbeldos av järntabletterna i ett par veckor framöver

Vår dotter är beräknad att födas i augusti 2010
  • elinnnnn

hur lång tid tar det för eran bebis att äta ett mål?

min lilla behöver typ en hel timme på sig. idag låg jag och ammade henne i 3 timmar vilket resulterade i att hon kunde sova i en och en halv timme. skönt att få lite vila, men att amma i 3 timmar i streck!!
    lite jobbigt, hoppas hon tar mindre tid på sig snart för att bli mätt.

min kräker också rättså mycket på sistone. hennes bajsande har också precis kommit igång under dem senaste 2 dagarna. det är jättelöst nästan som vatten och jättemycket. när blir det normala gula trögare bajs?

varför gör det ont i brösten efter amning? har jag svamp eller är det normalt att det bränner när brösten blivit tömda?
    jag undrar också hur man vet när bebis har tömt bröstet-

hoppas någon av er vet svaren på mina frågor :D

• elinnnnn

pregga: tack för ditt svar, jo men jag ammar från båda. brukar amma en stund på det första sen rapa och sen fortsätta på samma bröst. sen byta blöja och rapa lite till och erbjude bröst nummer 2.
    efter långamningen igår har hon sovit jättebra inatt fast å andra sidan har jag fått ett sår på det bröstet också :(

förresten är det inte så att om inte brösten töms varje amning så minskar produktionen? det gör ju att jag inte vill byta bröst för tidigt, dessutom går dem väl miste om den feta mjölken om man byter för tidigt??

• elinnnnn

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅH ÄNTLIGEN!!!!

• elinnnnn

Tusen grattis till Lillabambi!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    skåååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååål Skål

• elinnnnn

bebistråd? har det skapats en bebistråd där vi snackar bebis? eller ni menar tråden där vi skriver in oss när vi fött?...

godmorgon alla, här sitter jag med bröstvårtor som ömmar helvetiskt! får nog minsann tvinga lillan till att ta napp snart och hoppas på att det inte förstör amningen... Eller ska man stå ut och hoppas att det blir bättre snart?

• elinnnnn

oväntad: jag har använt amningsnapp förut men den skavde så mycket på bröstvårtan så det är inget jag vill använda igen..

Mandy86 skrev 2010-08-30 09:54:01 följande:
    Vi har använt napp sen ett par dagar tillbaka, MAM tiny 34,50 på apoteket.
    Så länge hon tar nappen OCH ändå suger som hon ska när du sen ammar henne (dvs. så att det inte på något vis påverkar amningen) så är nappen ett jättebra alternativ.

Vi får många lugna stunder och hon sover nätterna igenom. Absolut värt att du testar!
    jo vi provade ju med napp första natten på BB men redan dagen efter så sög hon annorlunda tyckte jag. därför är jag lite rädd ...vill ju inte förstöra min amning.
    Angel20 skrev 2010-08-30 10:06:56 följande:
    vårt lilla troll tog inte napp från början och jag hade henne hängandes i mina bröstvårtor konstant... vilket resulterade i massa blåsor och sår...
    Sen kom älskade svärmor och satt å lirka me den där lilla nappen och hon tog den äntligen.. hon va knappt en vecka gammal..och d va vår räddning!!
    Nu sover hon bättre, mina bröst funkar myycke bättre och vi har en lugnare bebis!!

jag tycker absolut du ska testa!
    jag badade lillan förmiddags, klädde på henne och "virade" in henne i en fleecefilt, nu har hon sovit helt själv ända sen dess! rekord :D det har nog gått 2 hela timmar nu sen hon somnade... hoppas det beror på filten och inte duschen. lättare att ha henne i filt dygnet runt än att behöva bada henne varje gång hon ska sova haha.

jag tror att mina ömma bröstvårtor beror mestadels på att lillan inte gapar tillräckligt stort. fast det går bra på ena bröstet men inte på det andra. vet inte om det beror på att det redan hunnit bli ett sår på ena  bröstet och att det kanske lätt formar sig fel pga det? men problemet är nog att hennes läpp inte är sådär utåtvänd när hon äter från den sidan. men jag förstår inte varför :S
  • elinnnnn
    Familjen Mu skrev 2010-08-30 12:30:08 följande:
    Hej hej tjejer!

Här är ett st kvar av er som väntar på ert lill* underverk...under tiden så har vår son hunnit bli 11 dagar Glad

Men trots sin unga ålder håller hans 2 övre hörntänder att spricka genom. Det är ju väldigt tidigt.
    Han ser ut som en liten vampis hihi Tungan ute Tyckte att vår dotter var tidig med sina tänder då hon endast var 4½ månad när första tanden tittade fram men 11 dagar?!?!
    ojdå redan??? nog ovanligt att få hörntänder först .. och särskilt vid 11 dagar :)
    hoppas det går bra med den lille, ammar du?
  • elinnnnn
    Perssonlund skrev 2010-08-31 07:01:08 följande:
    Elinnnn om du vill kan jag fråga min BM när jag ska dit halv 12... Kanske har du redan fått svar då men jag kan fråga henne om du vill alltså. Kram
    ja tack snälla {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10