Malten skrev 2010-09-29 11:16:23 följande:
Jag har inte heller lyckats få till vaggan, men jag ska försöka igen. finns instruktioner via film på
sjalbarn.se. Hur mycket miniform ger du? Jag har inte gett vid varje mål då han äter så väldigt ofta och dessutom är jag lite väl glömsk. funderar på att ge fler åt gången än 10, läkaren på bvc sa att det var helt ok. sempers magdroppar ger man ju bara en gång per dag så det känns lättare.
aha, ska gå in och kolla då, kanske blir jag klokare hehe tack!
jag ger ca 10 droppar inför varje måltid, är inte så jättenoga ifall det blir 11 eller 12, men MINST 10 iallafall.
jag ammar ju bara lillan 6-7 ggr/dygn
men även om jag ammat henne 17 ggr/dygn hade jag gett henne minifom inför varenda.
jag hade min flaska i kylskåpet förut men det gjorde att jag glömde bort att ge henne några så nu står flaskan bredvid sängen, vi liggammar bara fortfarande. och minifom kan förvaras i rumstemperatur i en månad så det är inga problem..
Pregga skrev 2010-09-29 15:28:37 följande:
tack för tanken, ja det har slagit mig åxå..har han fel tag med munnen tro? jag tycker att han tar lite mer än själva bröstvårtan men ibland så e det nog bara den å knappt ngt av vårtgården, hm ska försöka klämma ihop bröstet lite så han får in lite mer så fort det bara läkt lite..har amningsnapp nu ett par dagar...
elinnnnn skrev 2010-09-29 04:22:51 följande:
pregga: ja just det, mina barn har haft så förut också och som sagt var det för att dem har sugit blod från såriga bröstvårtor, men mina bröstvårtor blöder inte längre och jag ammar smärtfritt, skönt.. men jag relaterade det till att jag faktiskt hade magont för ca en vecka sen, mina rapar luktade typ ruttet ägg blääää
lillan hade grönbrunt bajs i två dagar sen vart vi tillbaks till det gula igen :D
jo men exakt, nu har jag använt amningsnapp sen igår morse å hans bajs e senapsgult igen, hihi lycka e det :) pustar ut här...kanske du hade ätit ngt annorlunda..?
Måste för övrigt säja det att jag använder minifom till lilleman å han har inget ont i magen å fiser på rejält, haha han tom ligger på rygg å släpper en rap emellanåt :)
ang bajset,så har jag nog varit lite magsjuk och kanske har lillan fått i sig samma bakterier.... jag har haft jätteont i magen och rättså lös i magen och rapat typ ägg och lillan bajsade som sagt grönbrunt i 2 dagar under den veckan men sen som vanligt igen, jag tror att det har nåt samband.
tetta skrev 2010-09-29 19:52:32 följande:
Min lilla tjej ska bara äta helatiden om det går två timmar emellan så är det rekord.
Är jag den ende som har så? Som tur är harman inga sår. Har inte haft det ngn gång. Är det onormalt?
Napp vågar jag inte använda. Hon har inga magknip längre tack vare den. Hon sög i sig luft hela tiden...
så hade jag också det förut. och det funkar inte för mig eftersom jag bara liggammar, man kan ju gärna inte liggamma om man är ute nånstans ;) så nu får hon inte sutta längre utan det är bröst=mat var fjärde timme ungefär och då äter hon effektivt och blir mätt och hennes mage är bättre... hon sväljer massa med luft när hon suttar på bröstet också hela tiden så inget sånt mer. igår åt hon vid 7-8 tiden på kvällen och vaknade inte förräns vid 4 imorse! jag ska till BVC imorrn, måste komma ihåg att fråga ifall jag ska väcka henne när hon "sovit för länge!" utan att äta, även om jag vet att det är typ helt omöjligt att väcka henne på natten.
Du behöver inte misströsta över att du inte haft några sår ;) Jag hade sår dem första 3 veckorna ungefär men inget nu och det är såååååå skönt, du kan njuta av att slippa sår! fundera inte över om det är normalt eller inte, du är lyckligt lottad minsann