Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

carohl skrev 2010-03-20 19:36:27 följande:
    Hej gumman!Jag tycker inte heller att du behöver förklara varför du inte vill gå upp mycket under graviditeten. Alla har sina orsaker/tankar osv. Jag har alltid varit smal och bryr mig därför inte om jag går upp för att jag går säkert ner de sen. Som sagt alla är olika och jag hoppas att du inte har tagit det som kritik att vi pratat vikt det var inte vår mening isåf. Kul att kolla med alla andra vad som händer på vågen... Kram på dig
    nä men det är lugnt, jag ville mest påpeka att tänka på vikten faktiskt är ganska sunt ändå. det kommer ju inte rinna av en precis vid förlossningen, en del försvinner ju naturligtvis men sen är det ju lite mer personligt hur lätt det är för en att bli av med resten. Jag är inte jättesmal och har inte det som ideal men en vikt med rimligt BMI är bara nyttigt.

Skönt för er som har det lätt för att hålla er smala, fastän jag förstår att det är ett helvete för er att gå upp i vikt. Min syster har samma problem, hon är smal men äter som en häst men hon går ändå aldrig upp i vikt. Hon får ofta frågan om hon har bulimi, eftersom dem ser henne äta men hon blir liksom inte tjockare. det måste vara jobbigt, men dock har oftast smala ett bra BMI och så länge dem får i sig det som dem behöver när det kommer till näring, fett osv så är det ju bara bra.
    Kram tillbaks :)
    BF: 100810 enligt RUL
  • elinnnnn
    carohl skrev 2010-03-20 19:40:19 följande:
    Vet ni???Vi var till Ikea idag och köpte en hensvik spjällsäng och ett skötbord också hensvik, åh vad jag är glad!! Imorse så byggde jag ihop en fischer price gunga/babysitter som spelar musik samtidigt som den vaggar barnet. Bebisens rum har börjat fått lite pensonlighet nu  Jag är så glad!På måndag ska vi på rul och om de kan se så får vi nog veta kön och kommer att därefter att köpa gardiner och spjällskydd... Jag är en sån glad tjej! Vad jag längtar efter våran fina bebis
    Åh vad mysigt!!! Vi ska nog sätta igång och handla hem grejer från IKEA om ett par veckor. Vi planerar ett Ultraljud till, men efter det så är det fram med plånboken :) Vi kommer handla säng, madrass, täcke, sängkläder, tvättlappar i frotte och allt sånt från IKEA. Skönt att hitta allt på samma ställe liksom :)
  • elinnnnn
    knyzzel skrev 2010-03-20 20:18:04 följande:
    Hej hej på er alla här inne. Har varit lite från varande pga prov å dyligt, men nu e jag tillbaka för att stanna Hoppas att jag inte har missatallt för mycket. Jasså handlandet har börjat på riktigt nu Va mysigt å super kul. Själv tänkte jag tvinga med sambon till ullared i juni. Ska bli faster för första gången i oktober oxå så jag tänkte att min bror & hans fru kunde följa med oxå. Sparar nu förfullt så att vi kan stor handla.
    hej gumman! Hoppas som carohl att det gått bra med prov osv. Nä jag tror inte du har missat alltför mycket, bara snack om vikt, hår , hårinpackning, hårfärgning och lite annat hehe.
    Vad roligt att åka till Ullared, tror jag iallafall, jag har aldrig varit där men känner många som åker dit och handlar/fyndar massa med grejer.
  • elinnnnn
    carohl skrev 2010-03-20 20:37:31 följande:
    Jag ska få massage av killen då det gör så in i bomben ont i höjd med bh-bandet på mig... Bara jag får lite massage så kanske det underlättar lite... kanske... hoppas jag...
    gud vad skönt med massage, jag hade somnat på direkten hahaha. jag har ont i huvet och har haft det hela kvällen(klockan är snart 23 här) så jag ska faktiskt gå och lägga mig nu.

Ha en underbar kväll/natt tjejer! Sov gott =)
  • elinnnnn
    carohl skrev 2010-03-20 20:43:09 följande:
    Jo vi ska börja bunkra upp med annat sen om ett tag men inte så länge men kanske om två månader ska vi börja bunkra upp med allt som ska användas som blöjor, tvåttlappas, badoljor osv osv...Visst ja! Badbalja ska man också ha... haha.. man kommer på nya grejer då och då....
    ja det är bäst att skriva lista innan man ger sig ut ;););)

nä, sova var det ja hihi, nattinatti
  • elinnnnn

Godmorgon tjejer!
    Hoppas ni sovit bättre än jag. Jag har vaknat en gång i timmen hela natten så jag har inte fått någon riktig djupsömn. Jag har drömt en massa konstiga drömmar också... Det enda som håller mig glad och vaken just nu är bebisen som sprattlar i min mage :) Åh vad jag älskar min lill* bebis!! Så himlans glad över att vara gravid även fast det inte var planerat.

Åh snart är det dags för lunch.. Vad ska ni äta idag? Tipsa mig :)

• elinnnnn
    sofie och laura skrev 2010-03-21 08:55:08 följande:
    Hej gumman!När jag väntade sonen kände jag ingening då menar jag INGENTING!Kände en puff typ v 16 sen under 3 veckor nada min moderkaka låg bakåt så dom sa att han sparkade mot ryggen därför jag inget kände!Jag fick de första sparkarna i v 22 och det var långt ....=) det ska inte vara någon fara!Minns inte rätt men det e inte första barnet va kramMin dag i går var KATASTROF... En trotsande 4 åring som ville ha solglasögon för 200 ALDRIG då hon är välldigt slarvig. i affären skriker hon BAJS KISS MAMMA DU ÄR DUM BLA BLA BLA.... mina hormoner låg inte på topp jag fick tag hennes i armarna och typ hoppade tillsammans med henne för hon slängde sigg mm tillslut gjorde hon illa sig i sin arm och gallskrek för den, När vi kommer ut från affären sticker hon i väg från mig typ 10 - 15 m efter kommer jag med vagnen och magen. In sticker hon i en MÄRKES glasögon affär där brillorna kostar över 2-3000 kr. Och hon gömmer sig på den minsta plats jag håller på att välta en stolpe laddat med glasögon för tusentals kronor. samtidigt somjag håller i stolpen får jag tag i hennes arm och håller armen lika hårt som stolpen =/ (nästan)  tilslut får jag ut henne och jag kokar då butikschefen var inte glad! Skämdes och kokande
    åh fy vad jobbigt! jag förstår att du inte köpte några till henne. Mina solglasögon köpte jag för typ 50 kronor på lindex eller nåt sånt, fast det känns ju också i ögonen. Jag använder ju glasögon när jag läser, tittar på tv/datorn så jag tror att solglasögonen förvärrar min syn. Jag ska investera i ett par bättre sen om jag hittar några snygga.
    Kram till dig, hoppas ni har en bättre dag idag! <3
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-03-21 09:03:35 följande:
    Du milde tid, tack å lov så har jag aldrig vart med om ngt sånt..... hehe jaa visst älskar man de små redan....helt fantastiskt, jag stod i duchen igår kväll, klappade på magen å började prata med liten, å jag sa vad jag kände, det va underbart....jag längtar så efter dig mitt hjärta, å oavsett situationen med din far så är du skapad av den renaste kärlek...som mitt x sa-en kärleksbebis...å det e den =) jag har sovit ok, men va tvungen att gå upp tidigt då en väninna till mig skulle hämta min dotter å ha henne hela dan då mi´n tös skulle leka med hennes barn barn. sen hade hennes man gått å köpt en så otroligt söt, ganska så stor trä ängel, i form av ett barn typ...med klänning å gloria på...får nog nästan lägga in bild på den för den va så ovanlig å jättefin. den va till bebisen sa dom =) till lunch idag så blir det köttsoppa =) mums...
    köttsoppa hm, min make anser inte att soppa kan vara huvudrätt hahaha så när jag gör soppa så måste jag ändå laga nåt mer. För mig själv tycker jag soppa kan räcka även som huvudrätt, man kan ju alltid äta bröd och sallad till om man vill det. Hm...

Åh mysigt med dusch konversation hehe

Ja lägg upp foto :) *nyfiken*
  • elinnnnn

Förresten, när vi varit ute och kollat rundor så har vi hittat en sorts korg med ställning, som en vagga. Eftersom vi inte kommer ha vagnen i lägenheten(vi bor på tredje våningen så det kommer inte bli nåt släpande på den upp och ner) och jag vet ju hur mycket barn, iallafall de flesta, gillar att bli gungade till sömns kanske detta är något vi kommer köpa. Och sen byta till spjälsäng.

Vad tycker ni? Har ni funderat på en vagga?

• elinnnnn
    Pregga skrev 2010-03-21 09:32:31 följande:
    Jag tittade på vagga men den lille växer ju ur dom så fort, så jag köpte en spjälsäng av märket troll =) men vagga e mkt fint med......hihi
    ja vaggan kan man nog bara ha ett par månader va? kanske bara två tre eller nåt sånt...när dem blir rörligare kanske dem kan trilla ur :S usch vad läskigt.... kanske finns det djupare vaggor.. jag har nog sett en som var nästan lika djup som en spjälsäng... undrar just om den var justerbar, det är ju jobbigt precis efter förlossningen att böja sig över kanten för att lägga bebisen längst ner....
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10