Vi fortsätter, Bf aug 10
carohl skrev 2010-03-20 19:36:27 följande:
Hej gumman!Jag tycker inte heller att du behöver förklara varför du inte vill gå upp mycket under graviditeten. Alla har sina orsaker/tankar osv. Jag har alltid varit smal och bryr mig därför inte om jag går upp för att jag går säkert ner de sen. Som sagt alla är olika och jag hoppas att du inte har tagit det som kritik att vi pratat vikt det var inte vår mening isåf. Kul att kolla med alla andra vad som händer på vågen... Kram på dig
nä men det är lugnt, jag ville mest påpeka att tänka på vikten faktiskt är ganska sunt ändå. det kommer ju inte rinna av en precis vid förlossningen, en del försvinner ju naturligtvis men sen är det ju lite mer personligt hur lätt det är för en att bli av med resten. Jag är inte jättesmal och har inte det som ideal men en vikt med rimligt BMI är bara nyttigt.
Skönt för er som har det lätt för att hålla er smala, fastän jag förstår att det är ett helvete för er att gå upp i vikt. Min syster har samma problem, hon är smal men äter som en häst men hon går ändå aldrig upp i vikt. Hon får ofta frågan om hon har bulimi, eftersom dem ser henne äta men hon blir liksom inte tjockare. det måste vara jobbigt, men dock har oftast smala ett bra BMI och så länge dem får i sig det som dem behöver när det kommer till näring, fett osv så är det ju bara bra.
Kram tillbaks :)