• Belly

Vi fortsätter, Bf aug 10

Pregga skrev 2010-07-21 20:49:19 följande:
    hahaha jaa anslut dig till mig å elinnn-grinisar! hahaha
    Jag grinar för allt! Hehe.. så inga problem, jag är med..:D
  • Belly
    sofie och laura skrev 2010-07-21 20:40:36 följande:
    Pregga:
    Klart ni skall vara med på en hörna =) Ni betyder så mkt för mig!

Belly: Taaaackar !
    Alvin har nu strl 44 som passar bra Strl 56 e en aning stort hihihihihii

Badade alvin i förrigår och smetade på baby olja Libero .. han reagerade på den tappade lite skinn =(
    Så det vart åka till babyland och inhandla wileda som sjuksköterskan rekomendera.

Sen vart karln lite galen idag när sjuksköterskan pillade på naveln som hon vill skall lossna,
    Alvin skrek och grät och då vart karln förbannad och sa åt henne att vi har fått höra med varje barn att den rammlar bort själv.
    Hon svarade att: vill man ha en stinkande navel så vill man?????
    Min karl sa: Leo´s navel var ännu tjockare men den rammlade bort själv!
    Sjuksköterskan: JA nu e det värme så nu vill dn sitta kvar???

Min karl: Rör du hans navel som hon sa att du skall göra då jääävlar.....
    Åh, så litet.. Storlek 44.. Det har man aldrig tänkt på.. Har bara vart inne på storlek 50 och 56.. Men tänk om man får ett så litet pyre..:) Aja, det löser sig allt...:)
  • Belly
    Pregga skrev 2010-07-21 21:12:53 följande:
    hon sam skrämmer ju för sjutton livet ur mig, å samma namn har vi med...SKRÄMMANDE!! men det e klart, med lillan så skrek jag mig blå åxå. hahaha
    Jag ska försöka att inte bli så hysterisk! Det kommer nog icke hjälpa till precis..:)
  • Belly
    Pregga skrev 2010-07-21 21:34:34 följande:
    hahaha jaa jag ska med försöka låta bli...haha asså såå extrem var jag INTE med dottern. klart det känns men så som hon håller på gjorde jag inte, visst skrek jag...men jag kastade mig inte fram å tillbax..hahaha ville att mitt x skulle se detta programmet. men icke....
    Han kanske tycker det är obehagligt att se det innan det kommer hända på riktigt..
    Min sambo kollar på det o  de e bra att han klarar det...vi får la se hur det blir i förlossningsrummet sen..:)
  • Belly
    Pregga skrev 2010-07-21 22:01:43 följande:
    hmf, besviken e jag...inget grinande här....SUCK!
    Inte här heller...humf...
  • Belly
    Pregga skrev 2010-07-21 22:20:42 följande:
    näe så var det inte.......han ringde NU å sa att han inte kommer alls....men borde jag bli förvånad? eller ens besviken? väntar man tills kl e 22.10 med att ringa å säja att man inte kommer....han vet om min oro efter det som varit, suck..vart ska jag dra gränsen för vad som är ok?
    Han har inte hjälpt till med ngn till vår son, han har inte hjälpt mig med ett smack under hela graviditeten, NU är jag orolig att ngt ska dra igång på natten å har bett han vara här utifall att, enbart för det å inget annat....
    men men vissa saker ändrar sig aldrig....
    SUCK!!! Jag fattar inte alltså... han måste ju bestämma sig nångång... Detta måste tära på dig nåt fruktansvärt när han ändrar sig hela tiden... Det funkar ju inte!
    Hitta nån som du kan lita på som du kan ha med på förlossningen o håll fast vid det!
    Ingen här inne vill att du ska oroa dig så.. eller att värkarna ska komma igång pga det!
  • Belly
    Pregga skrev 2010-07-21 22:43:51 följande:
    Jo det tar på mig att undra fr ena dagen till den andra om han ska vara en del i vårt barns liv eller inte...men nu måste jag i ärlighetens namn säja att jag ser inte längre vad han ska tillföra vår son?
    Han har haft mob avstängd för att han skulle sova-TÄNK OM det hade dragit igång å han stänger av sin tel....hur engagerad e man då...? Fasiken asså, jag önskar att jag inte blev besviken...men mina känslor e ju inte d-samma så nu ser man ju ändå ur en klarare synvinkel.
    jag ska göra som jag tänkt fr början ang förlossningen..lika bra, så kan han ha sin tel avstängd å sova!!

Å han vill ha delad vårdnad, skratt retande, han har inte funnits där ett jäkla skit under hela denna tiden som jag varit gravid. han fråhar inte ens om jag behöver hjälp å handla, tom min mamma reagerade på detta å även nu det han gjorde ikv tycker hon var uselt.
    Malinski79 skrev 2010-07-21 22:30:45 följande:
    Nej du Pregga!!! Som han verkar komma och gå så skulle jag då inte lita på att han kommer finnas där NÄR det väl är dax...Jag tycker nog att du ska "skita" i honom och ta med dig någon du känner att dukan lita fullt ut på,för det skulle jag då INTE göra på den mannen Förstår om det låter hårt att dömma honom såhär,men jag tror fortfarande att du klarar dig sååå mycket bättre utan honom (även om jag förstår att du vill att sonen ska ha en pappa)..
    Fy, vad egoistiskt tänkt av honom att stänga av telen.. Det bevisar ju bara ännu mer att han inte vill vara med! KLart att du blir besviken, hade ju vem som helst blivit!
    Ja, gör som du bestämde från början. Det är en mer hållbar plan!
    Jag önskar att jag hade en bra lösning till dig..Så himla mycket jag önskar det! Men jag tror att du seriöst måste fundera ut om du verkligen kan ha kvar honom i ditt liv? Kommer det verkligen fungera allt det du hoppas på?
  • Belly
    Catsa skrev 2010-07-21 22:50:27 följande:
    Hej på er flickor :)

Hoppar in och vill bara skriva att BM-besöket idag såg bra ut :)
    Busfröet har fixerat sig, vilket känns skönt :)
    Mitt blodtryck var 122/84 och puls på bebis så bra ut också, fast det var lite högt. Fick ligga på rygg, då var det först ca 170, sen på sidan och det var samma. Satt upp en stund och sen provade hon igen och då gick det ner till ca 150. Tyyckte det lät väldigt högt, men det kanske är så? Busfröet började i alla fall sparka så fort hon skulle lyssna, så det var ju inte konstigt om det var lite högt.

Pregga: Hoppas verkligen att allt löser sig för dig. Håller med föregående talarna och säger "ta med någon du vet att du kan lita på", hur hårt det än må låta.
    Du kan få med dig lite av min överskotts-energi också :D

Ang. "Livet på BB". Jag blir besviken, jag hade trott att det skulle vara mer som "Förlossningskliniken" där det händer saker så man får se. Men tydligen inte. :( Var lite drygt program..

Hur är det med er andra idag?

Kramkram
    Hade Bm hållt på o kännt på magen innan hon kollade hjärtslagen? För det verkar som att många bebisar reagerar på det...

Ang Livet på BB så var det mer action förra gången... Då fick man vara med när en mamma födde o man fick vara med i salen vid jeksarsnitt... Detta avsnittet var mest lamt... Så ge det en chans till nästa vecka..:)
  • Belly
    elinnnnn skrev 2010-07-21 23:45:42 följande:
    vill också tillägga att microlax funkar jättebra ;);););) if you know what i mean hahahaha
    Haha...grattis...eller nåt..;)
  • Belly

Jag är sjukt trött på att vara varm o klibbig....o tröttheten ska vi inte ens tala om... baah.. har sovit flera ggr idag..

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10