• tetta

Vi fortsätter, Bf aug 10

elinnnnn skrev 2010-07-21 23:45:42 följande:
    jag håller med om Belly att förra veckans avsnitt var mycket bättre!!! fast i och för sig så var jag inte så koncentrerad på dagens avsnitt hahahha

vill också tillägga att microlax funkar jättebra ;);););) if you know what i mean hahahaha
    Skönt för dig!          ;)

Kan förstå det...  :) :) :)
    Ellinor 991107, Linnéa 020311, BF 100818
  • tetta
    Nallepuhmamma skrev 2010-07-22 09:31:50 följande:
    Ang "microlax" Hur menar ni att det ska hjälpa??? Med vad???

Har för mig det skall kunna hjälpa så flö startar men är jag ute och cyklar...????
    om man överkonsumerar microlax så kan det starta fl fast jag vet inte.  Det finns ju en del som tar det 5-6 dagar per dag. De tror att man går ner i vikt.
    Jag har tatt microlax och det startade inte förlossningen men vad skönt att kunna gå på toa.....     :)

Hon tar ju detta för hård hård mage. 
  • tetta

Ny vecka idag. tjohoo.  v.37

Grattis till ni som har gått och går in i en ny vecka.  Snart är det bebis gos!

Här regnar det så man får nog hitta på ngt inne idag. Ska få barnen att städa. Det blir ett roligt projekt.

• tetta
    Nallepuhmamma skrev 2010-07-22 10:11:11 följande:
    Ja jag är feg iaf för allt sånt där att ta då man är gravid. Står hellre över.
    Men fick snällt ta sånt där flytande gojs då jag var förstoppad innan,men inget verkar ju hjälpa så bra
    Jag åt plommon som en galning  och åt järntabletter och det hjälpte Skrattande
    Microlaxen tog jag en gång för att rensa ur. När man inte kunnat gå på toa på 5 dagar så var det kris. Bm sa att det inte var ngn fara.
  • tetta
    Nallepuhmamma skrev 2010-07-22 10:13:41 följande:
    Grattis till ny vecka.

Man blir ju avis på er som är så nära nu
    Tack!!!

Nu är det inte långt kvar. Kan inte somna på kvällarna längre. Drömmer om förlossning och allt annat. Knepigt att man gör så. Nu passar man på att njuta varje dag. Förvärkarna blir ju kraftigare för varje dag så man vet ju inte. Jag väntar hellre en vecka till.
    Vill verkligen inte gå över denna gången med. När man fick den minsta så gick jag över 2 veckor och skulle bli igång satt samma dag som hon kom. Hon kom en timme innan vi skulle vara inne :)
    Men det var psykiskt påfrestande att gå så länge och när hjärtljuden sjönk och höjdes sen på förlossningen. Då var jag ett nervrak. Så när de sa att de satte igång mig så var jag lycklig kan jag säga. De gjorde en hinnsvepning så det kom igån av sig själv och 2 timmar senare är hon född.
  • tetta
    Nallepuhmamma skrev 2010-07-22 10:45:31 följande:
    Att gå över tiden är ett rent helsicke.
    Har också gått över med mina bägge andra barn och lär ju bara för det gå över med tösen här nu med *suck*...

Jag hoppas på att min man hjälper mig sen längre fram vid BF att sexa på vilket nog han inte lär hjä'lpa till med för han verkar så anti emot sex nu också
    Man känne rju sig lagom snygg nu för honom när han knapt äns ser mig och inte vill ha mys i halmen...

Vad skönt din hinnsvepning hjälpte då...Hade gärna viljat ha en hinnsvepning sen nu också vid bf eller precis innan bf och hade hoppats på att den skulle hjälpa.
    Ska försöka få hinnsvepning igen. Den nya bm som jag har är inte så pigg på det. Men det måste gå...
    Jag vill inte gå över igen. Det var ju tusen gånger jobbigare. Folk ringde och sa. Är du hemma?? Nähä...
    Så jag svarar inte i telefon efter v.39! ;)
    Maken är inte anti sex så nu jäklar!!!!!! Får attackera honom när han kommer hem ;)
    elinnnnn skrev 2010-07-22 10:51:50 följande:
    jag gick över tiden med mitt första barn, dem dagarna var ju 100 ggr längre än dem 9 graviditets månaderna tyckte jag.
    otrooooligt drygt.
    jag håller tummarna för att du, och alla andra härinne, slipper gå över tiden!!!

jobbigt att du är pro sex och mannen anti :S här är det mer tvärtom vilket också är jobbigt i och för sig...
    Visst var det jobbigt att gå över. Varje dag var som en månad.....
    Pregga skrev 2010-07-22 11:39:29 följande:
    Vi höjer våra glas å gör en fet skååååål för knyzzel
    Varma gratulationer knyzzel fr oss alla Fl mostrar, haha

SkålSkålSkål SKÅÅÅÅÅÅÅL TA MIG TUSAN!
    Skål!!!!!!!!
    Pregga skrev 2010-07-22 11:37:09 följande:
    Tack stumpan, tjohooooooo

Ny vecka idag :) 37...hihi

Grattis även till er andra, carohl,tetta mfl.....nu e det inte lång tid kvar :)
    Grattis gumman till en ny vecka!!!
  • tetta
    Nallepuhmamma skrev 2010-07-22 11:40:26 följande:
    Fy då har vi samma problem men har inte fått tag i min bm då hon är på semester.
    Jag har själv hemorojder som blöder massor varje dag och jag kan inte göra nr 2 som jag vill utan får gå flera ggr per dag och få ut små harkluttar bara i små mängder
    Gör jätte ont att gör nr 2 också och man säjer alltid aj och ställer sig av smärta.
    har både Microlax och Lactulos hemma så kanske borde ta det jag med?
    Hur länge ska man ta det?
    Jag får ju hemska magkramper av att vara förstoppad

KNYZZEL:

Åh jösses vad jag tänker på dig/er idag
    Vilken lycka för er idag.
    Hoppas allt går/gått superbra. Många lyckoönskningar///Kram!!!
    Ta microlax varannan dag och Lactulos varje dag. Det släpper!!! Jag lovar.
    Så ta micro idag och börja med lactulos imorgon. Det tar ju ngn dag innan lactulos verkar. Men sen blir det inga harpluttar mer!
  • tetta
    Nallepuhmamma skrev 2010-07-22 13:25:55 följande:
    Samma här orkar inte gå över 2 v till denna gången. det tog hårt på mig de andra två ggr.
    Jag tror inte dom gör hinnsvepning på mig heller men kommer tjata och tjata tills dom säjer "Lova att inte komma hit igen om vi nu ge dig en hinnsvepning"
    tetta skrev 2010-07-22 13:19:57 följande:
    Ta microlax varannan dag och Lactulos varje dag. Det släpper!!! Jag lovar.
    Så ta micro idag och börja med lactulos imorgon. Det tar ju ngn dag innan lactulos verkar. Men sen blir det inga harpluttar mer!
    Hehe ja jag ska prova det faktist. För att så upp och göra nr två är inte det lättaste för man får ju sikta in så man inte bombarderar kulorna utanför
    Det ska jag nog börja göra med. Tjata av öronen på dem! :)
    Fick höra av min svägerska att det var sååå jobbigt att gå över 5 dagar. hmmm. Vänta tills du går över 2 veckor sa jag. Men det var ju inte så farligt sa hon. Det ska vara synd om henne.grrr

bombarderar hahahaha!
    elinnnnn skrev 2010-07-22 13:23:45 följande:
    hihi okej, det var bara som jag trodde ;) jag vet ju du har det med carohl och sofie&laura.
    nä längtan blir ju knappast mindre nu hahaha sen blir den ju också desto större för varje dag :)
    hahaha nä klart hon måste kontakta oss först egentligen :P:P:P
    ja just det, jag har också ett svagt minne av att hon skulle komma hem på lördag..åååh det är ju inte förräns i övermorrn!!!! hahaha, ja som sagt hoppas allt gått bra
    tetta skrev 2010-07-22 13:17:58 följande:
    Ska försöka få hinnsvepning igen. Den nya bm som jag har är inte så pigg på det. Men det måste gå...
    Jag vill inte gå över igen. Det var ju tusen gånger jobbigare. Folk ringde och sa. Är du hemma?? Nähä...
    Så jag svarar inte i telefon efter v.39! ;)
    Maken är inte anti sex så nu jäklar!!!!!! Får attackera honom när han kommer hem ;)

Visst var det jobbigt att gå över. Varje dag var som en månad.....

Skål!!!!!!!!

Grattis gumman till en ny vecka!!!
    usch ja alla som frågar om det är dags nu..... eh hade det varit det hade man ju varit på förlossningen, eller?
    ibland ställer folk så korkade frågor att man bara blir så trött.
    min pappa retas med mig varje dag hahaha (det är okej för mig för han är min pappa och gulligast i världen ;))
    varje gång jag reser mig eller går förbi honom eller nåt annat frågar han mig: är det dags nu? har du värkar?

hahahaha
    NÄR det väl är igång så lär det ju märkas haha lönt att fråga liksom
    Man skulle ha ett inspelat svar som går på automatiskt när folk frågar.
    "Jag svarar inte på dumma frågor annars skulle jag ju inte svara! "
  • tetta
    Pregga skrev 2010-07-22 20:06:23 följande:
    kan det vara så att dom råkat ge mig ett litet sår efter alla usk å det e svårläkt nu pga alla ytliga blodkärl?
    Sen idag så skulle jag busa med lilleman så jag puttade lite å han tillbax, å så höll vi på lite...å sen så råkade vi båda 2 trycka samtidigt på exakt samma sida, jisses....jag kom åt ngt hårt...kan jag ha skadat han??

Mår skit nu ju...PANIK här...snälla svara ngn??
    Jag blödde efter hinnsvepningen och sedan vid öppningskedet.  Så det är nog det du gör.
    Andas och ta det lugnt gumman....
  • tetta
    elinnnnn skrev 2010-07-22 23:01:04 följande:
    här vart det tomt igen :S ska logga ut och kolla på jims värld istället och sova snart förhoppningsvis

tjejer, glöm inte svara på mina frågor ang lactulosen :) plzzzzzzzzzzzzzzzzzz ;)

godnatt alla mina fina augusti tråds flickor hahaha
    sov så gott och godnatt :)
    Det är ingen fara om du blir rörig i tarmarna. Det startar inte en förlossning så ta det lugnt.
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10