Inlägg från: augustibarn10 |Visa alla inlägg
  • augustibarn10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Hej!
    Var ett tag sedan jag skrev. Har praktik nu och är helt slut om kvällarna men nu har jag läst ifatt allt :) Vi fick en ny tid för rul idag så det blir den 16:e istället för den 18:e så jag kan inte klaga ;) Har börjat tänka mer och mer på bebisen tycker jag, tänkte mycket innan men nu när man känner den lite oftare och magen har blivit större så känns det så mycket verkligare :) Min man är lite avundsjuk eftersom jag kan känna bebisen och inte han även om han känner på magen väldigt ofta :P Men det kommer ju senare.

• augustibarn10

Jag fick en ny tid för rul igår, blir på tisdag istället för nästa torsdag :) Det hade blivit något fel i schemat, men det gör inte mig något :)

• augustibarn10

Nu ska jag iväg till ännu en dag på praktiken :) Är lite nervös för imon för då kommer en av mina lärare och ska vara med under en lektion som jag ska hålla i. Men det ska nog gå bra :) Hoppas att ni får en bra dag!

• augustibarn10

Jag tänkte bara fråga om det är någon som har gravidbälte eller funderar på att köpa det till bilen? Jag förstår inte riktigt varför man behöver det egentligen :P

• augustibarn10

Imon är det dags för RUL :) Längtar så! Både jag och maken har tagit ledigt från lunch så vi ska äta tillsammans innan vi ska på ultraljudet vid 13.30 och efter det så ska vi gå på stan och mysa och kolla på bebissaker :)

• augustibarn10

Go morron. Igår var det dags för RUL :) Allt såg fint ut med bebisen och vi fick fyra fina bilder :D Lovade min handlledare att ta med dem till skolan så hon och eleverna får se dem :) Fick nytt bf, den 19 augusti så jag blev bara flyttad två dagar. Jag tyckte att det var häftigt att lyssna på bebisens hjärta men det här slår det ;) Vet inte hur många gånger jag har tittat på bilderna. Fick en jättebra bild på hela bebisen och där ser man näsan också :)

Nu på morgonen kom illamåendet tillbaka så min man fixade frukost till mig innan han åkte till jobbet :)

Hoppas alla får en bra dag! Själv går jag bara i skolan till tolv då eleverna har studiedag så efter det ska jag strosa runt på stan och kanske tvinga med en kompis på fika ;)

• augustibarn10

Såg att det var nån som undrade vad man hade tänkt för bilbarnstol. Vi ska köpa en Britax. Det har kommit en adapter till Emmaljungas vagnar så man kan fästa bilbarnstolen i vagnen. Kan vara bra om man inte vill väcka bebisen om den somnat i bilen när man ska gå på stan eller nåt. Vi var och kollade på den igår och det verkar jättesmidigt.

Nehe, nu är det dags för mitt allra sista seminarium :) Sen är det dags för examensarbete. Hoppas att ni får en bra dag!

Idag är det bara 50% kvar till bf :D

• augustibarn10

Om man har uvi ofta kan det vara för att man har streptokocker (vet ej hur det stavas). Jag har det fick jag reda på när bm tog en massa prover vid första besöket. Jag fick lämna urinprov för att jag ofta har uvi och hon skulle egentligen inte skickat iväg det för andra prover men gjorde det ändå vilket jag är glad för. Oftast är det inte farligt för barnet när det ligger i magen, men det kan bli smittat vid förlossningen vilket kan vara farligt, så jag ska få nån pencillin innan dess. Så om man har uvi ofta så skulle jag fråga om man kan få testa för streptokocker för säkerhets skull.

• augustibarn10
    den kära leken skrev 2010-04-01 08:33:52 följande:
    Hej augustibarn! Det var länge sedan. Grattis till 50 %. Nu kan man börja räkna neråt igen. Det verkar ju som en smidig bilbarnstol.
    Hej hej!
    Jag har varit ute på praktik så jag har inte orkat sitta vid datorn så mkt :)
    Det känns nästan som att man behöver ha nya mål hela tiden för att man ska känna att tiden går :P Men nu vet jag inte vad jag ska räkna ned till, 19 augusti känns väldigt avlägset just nu.

Hoppas att du får en bra påsk med din familj!
  • augustibarn10

Åh, fick precis veta att en kompis ska få barn i oktober mindre än två månader efter mig :) Äntligen nån i umgänget som man kan prata mkt bebissaker med :)

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10