Inlägg från: Fröken Catrin |Visa alla inlägg
  • Fröken Catrin

Vi fortsätter, Bf aug 10

Pregga skrev 2010-07-12 20:26:29 följande:
    Godkväll :)
    haha asså jag tror vi här inne e lite utspridda över hela landet, va kul..
    det har varit sjukt varmt här med, men samtidigt så älskar jag sommaren, men svullna fötter å händer kunde man ju vart utan, men ett litet pris att betala då jag inte har foglossning inte mått illa en dag, hihi så jag kan ju inte med å gnälla sååå mkt...hahaha

e lite orolig över en sak idag, var ju å gjorde Ctg,å då tar dom som en platta å trycker emot magen, först så hittade vi inte honom då han vänt på sig, men iallafall...hon tryckte den så jäkla hårt emot magen så den flyttade sig åt sidan....? ska en Bm göra så? kan inte det skada?
    iallafall så bytte hon plats å hittade han direkt, men jag blev orolig att hon gjort han illa, kanske fick ont...? va tror du?
    Ja det verkar som att det är lite utspritt. :) Men det är kul det med :)
    Nej foglossning har jag också sluppit, men illamåendet var 3 första månaderna. Och utan åksjuketabletter så hade jag inte klarat mig tror jag. Har dock haft problem med att det stryper blodådern ner i ena låret och det är inte bekvämt alls. Som tur är så ger det sig ganska fort. :)

Ingenting ska ju behöva göra ont, men jag tror att det kan vara lugnt.
    Det är ju så svårt när man inte vet hur dom små reagerar. Om dom överhuvudtaget bryr sig eller får ont.
    Men som sagt, du ska ju inte behöva få ont överhuvudtaget. Iaf inte vid en undersökning. :/
    frokencatrin.blogg.se - min vardag, för den som vill läsa. :)
  • Fröken Catrin
    Pregga skrev 2010-07-12 20:37:14 följande:
    näe jag vet att man inte ska behöva det men så hör man andra där Bm grävt ner fingrarna i magen på gravida för att känna efter....asså jag vet inte, ringde upp å pratade med en annan som sa att det inte var ngn fara....
    ja asså han blev ju irriterad å puttade tillbax, haha den lille busen :)

va skönt att du sluppit foglossning, det hade jag en fr helvetet med dottern så jag e innerligt glad att jag slipper det nu, samma med kräkningar-3 månader med henne å inget alls nu...
    Nej dom kan allt det där med och gräva. min BM skulle känna hur våran låg nu vid senaste mötet, och det var inte behagligt alls. Men det gjorde ju inte ont ont, utan det var mer väldigt obehagligt.
    Bra gjort att han puttade tillbaka, inte mer än rätt. :)

Ja, jag har hört att det inte är någon lek att ha foglossning så jag är glad över att ha sluppit det. :)
    Konstigt att graviditeter kan vara så olika varanda, men iofs ingen graviditet är den ändra lik säger dom ju :)
    BF 14/8-10 <3 -- frokencatrin.blogg.se - min vardag, för den som vill läsa. :)
  • Fröken Catrin
    Pregga skrev 2010-07-12 20:50:38 följande:
    ja asså nej nej, det gjorde ju inte ont, ont såå...utan som du säjer mer obehagligt å sen e jag så liten å spä egenteligen i kroppen så huden e ju känslig som attan nu när den e spänd som ett trumm skinn, haha jag ringde upp dom igen hönsig som jag e, å dom sa -vi vänder barn dagligen här å då använder vi typ våld utpå magen för att vända barnen, så du behöver inte oroa dig...å nu ska jag ju på Tul igen på ons :)

haha jaa han puttade helt irriterat tillbax, haha min grabb det :)

jo vi har några stackare här på tråden som har hemsk foglossning, hua..va glad att du slipper asså, det e inte alls kul..jag hade liite ett tag men det bara försvann..:)
    Skönt att man inte är den enda som kan vara lite hönsig. ;) men för det mesta är jag nog ganska cool iallafall. :)
    Klart att det känns i huden, den är ju inte direkt "slapp" :)

Börjar helt klart bli lite nervös för över hur det kommer gå med förlossning och sånt, och sen alla förväntningar man har. :) Vill så gärna att tiden ska gå fort nu så man får se bebis snart. :) Är ju sååå nyfiken. :)
  • Fröken Catrin
    Pregga skrev 2010-07-12 21:00:35 följande:
    haha tro mig det e du inte, jag å sofie&laura e nog de mest extrema här inne, å nallephumamma åxå...riktiga hönsmorsor, hahaha men det kan för min egen del bli lite för mkt, men nu har jag fått bokade besök varje vecka bara för oron skull...
    haha carohl e åxå heeeelt avslappnad, haha jag hör hennes röst i huvudet jämt-DET ÄR INGEN FARA!! hahaha
    men så tacksam jag har varit för henne, vi lärde känna varandra här inne å nu privat, bor typ i luren med varandra, haha

jo nu börjar ju tanken på förlossningen sätta fart, å jag känner mig lite stressad då jag måste in direkt å behandlas för gbs samtidigt, men det ska nog gå bra...
    javisst e man nyfiken, haha mina eller pappans ögon osv..hm...åååhh så spännande.hahaha
    Men det är klart att man måste få vara lite hönsig, det hör ju liksom till :)
    Skönt att man kan få oron dämpad också :)
    Jag tror mer på det där "Det är ingen fara" jag också, brukar vara bäst att inte stressa ;P Men svårt att låta bli. :)

Vad tråkigt med gbs, är inte det typ farligt? :/ Eller är jag helt ute och cyklar?

Nyfiken konstant, men jag hoppas på pappa och faster utseende :)
  • Fröken Catrin
    Pregga skrev 2010-07-12 21:23:12 följande:
    jo man kan vara lite hönsig å det hör till, men jag e medveten om att jag e överdriven där, haha men jag kan inte hjälpa det..som sagt, bara lillman kommer å mår bra så släpper ju den biten:)

Jo gbs kan vara farligt om man går med det utan att veta om det då man ska behandlas direkt vid förlossningen så det inte går över till bebis, jag fick veta att jag hade det av ren slump..
    haha ok, va det gäller utseende så hoppas jag ju att han får mina ögon faktiskt, med risk för att låta ego, men om vi säjer såhär-min mamma såg pappan på bild..så sa hon-men fy vilka mördar ögon!! hahahaha
    men färgerna kommer bli fr pappa :) å det gillar jag, hihi
    Okej, då förstår jag lite mer. :) Bra att dom upptäckte det då :)

Ja jag hoppas på pappans mörka färger, det gillas skarpt :) Men även om det inte blir så, så gråter jag inte för det :) Så länge den lilla mår bra så är jag mer än nöjd. :)

Tack så mycket Malinski79 :) Känns bra att ha hittat hit :)
  • Fröken Catrin
    lullelulle skrev 2010-07-12 21:22:20 följande:
    Slänger ut en till fråga till er här......

Har ni sammandragningar och förvärkar? Jag har klarat mig ifrån det än så länge...
    Vad är egentligen skillnaden på en sammandragning och en förvärk?
    Jag vet inte vad jag vill kalla det, men något sådant har jag känt av.
    Kan också bero på att det börjar bli trångt och den lill* har krypit längre ner. :)

Funderar också på vad skillnaden mellan de två är. :/

Google brukar vara min räddning, jag kanske ska söka lite :)
  • Fröken Catrin
    elinnnnn skrev 2010-07-12 22:21:17 följande:
    här diskuteras det vilt hahaha

välkommen tillbaks BELLY

välkommen till millroy och catsa

ville bara lägga in ett kort inlägg ang sammandragningar och förvärkar.
    sammandragningar är bara livmodern som drar ihop sig, dem gör i regel inte ont.
    förvärkar är också livmodern som drar ihop sig MEN det gör ONT.

så är det iallafall hur jag fått det förklarat för mig. jag har haft både sammandragningar och förvärkar i denna graviditeten också. (det är min fjärde)

och ja, sammandragningar kan man ha utan att man känner det ;)
    Tackar så mycket :) Känns bra att vara här :)

Och tack för infon, alla verkar få lite olika svar överallt. Men detta verkar ju rimligt iaf. :)
  • Fröken Catrin
    Pregga skrev 2010-07-12 22:39:36 följande:
    haha det står som spö i backen...shit det åskar å blixtrar ju, haha
    Familjen Mu skrev 2010-07-12 22:36:58 följande:
    Tack vännen! {#emotions_dlg.flower}

Jodå här kom regnet ikväll oxå...så nice! Älskar när det regnar, fast lite mer åska hade nog inte suttit helt fel Cool
    Nu blir jag riktigt avundsjuk, men om jag fattar SMHI rätt så kan jag nog våga hoppas på att vi får lite av ovädret imorgon :) Inte dumt alls!
  • Fröken Catrin
    Pregga skrev 2010-07-12 22:45:11 följande:
    suck...det kom en rejäl skur som slutade lika fort...hörru, ge tillbax den! haha
    elinnnnn skrev 2010-07-12 22:42:12 följande:
    familjen Mu:
    jag hittar inte ord för vad jag kände när jag läste ditt inlägg om hur hon behandlade dig.
    skickar en kram iallafall och skönt att du inte har ont längre.

HÄR KOM DET EN REGNSKVÄTT OCKSÅ, typ i 5 minuter bara. jag skulle vilja ha ösregn i ca 5 timmar eller nåt haha det skulle nog behövas alltså, det är sååå himlans torrt i jorden, dessutom skulle vi behöva mycket mer åska, luften känns väldigt laddad.

hoppas man kan sova bättre inatt alltså, natten till idag var verkligen ingen hit. jag sover bara i underkläder, fläkten på högsta speed och en vattenflaska med kallt vatten vid mina fötter.... INGET hjälper ju minsann i denna hettan.
    man skulle tamejtusan ha luftkonditionering i alla hem även i sverige................
    men det blir ju svårt att sova asså, man vaknar ju genomsvett, å kissenödig  i ett....

ngn mer som har spänningar i huden runt om magen?
    Haha, hit kom den inte. Är nog någon annan som stulit den :P

Nej kan nog inte påstå att jag har känt av något sånt, visst att det sträcker lite i huden ibland. Men inte så farligt. :)
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10