Inlägg från: spelarroll |Visa alla inlägg
  • spelarroll

Vi fortsätter, Bf aug 10

Singoalla78 skrev 2012-11-04 10:51:47 följande:
    hahaha va roligt, blir full i skratt när jag läser vad du skriver å det påminner om igen om hur olika våra barn är, min lilleman skriker aldrig i affärer men har dock ett jäkla temprament när han bestämt sig för att göra ngt hemma å inte får, ex-han drar ut kökslådorna för att använda dom som en stege upp på diskbänken, å nej det får han såklart inte varpå han får sig ett blint raseriutbrott, hahaha Min lille pratar ju svenska men min dotter introducerar åxå spanskan för honom, känns ju lite wierd att han pratar ett språk jag sj inte gör så jag får la lära mig jag åxå...;) Min lille vet definitivt vad nej betyder, haha jag frågade han igår-älskling ska vi gosa lite? han svarade-mamma älskling, nej inte ha gosa nu. hahahaha det e så man äter upp ungen aså :)

nej inte roligt alls !!!!!!!!!!!!!!!!!! :P

nämen det mesta av hennes utbrott har kommit efter att hon fått ett lillasyskon så det handlar nog mycket om att hon vill ha mer uppmärksamhet. din lille grabb är ju enda barnet, eller ja enda lilla barn din dotter är väl rättså stor? minns tyvärr ej hur gammal hon e...

• spelarroll
    Singoalla78 skrev 2012-11-04 11:39:15 följande:
    en liten?? va? har du fått en till? hehe WOW Grattis...å för jisse namn glöm inte vårat skålande för varje bebis, så skååål för ditt lilla nytillskott å även för lille Jemina såklart , skååål ta mig tusan Skål
    hahaha Min stora blir 14 år i feb, men du...hon e åxå sotis å man har ju hört ett par gng nu att lilleman är den lille favoriten, haha

hahaha tack! men gumman har du glömt det? tror tom du gratulerat mig ;) som sagt hon e redan 2 månader ;)

jo det e klart äldre barn också kan bli sotis men det är stoooooooooooooooooooor skillnad på en två åring och en 14 åring ;) ;) en 14 åring har lite mer kapacitet till att visa/prata om sina känslor inte som en två åring som bara kan typ skrika ut sin frustration, eller slänga sig på golvet och inte resa sig  upp om inte just mamma hjälper henne ;)
    men men det går nog över snart hoppas jag :P

och ja skåååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååål ;) ;)Skål     
  • spelarroll
    Singoalla78 skrev 2012-06-24 01:13:52 följande:
    haha Grattis Elinnnn, dig har jag tänkt på :) wow en liten plutta till, hehe va roligt :) Här e det fullt ös medvetslös, haha kan tänka mig att det kan vara skönt å slippa sådan värme iallafall ngn gng..fast jag älskar ju sommaren sj :)
  • spelarroll
    lillabambi skrev 2012-11-04 18:25:24 följande:
    Haha menade ju vad hon fick för kön på bebis knäppis ;) pöööss
    tack lillabambi, flicka blev det som det står i singoallas inlägg ;) (plutta)

fast ja singoalla du grattade iofs till graviditeten ser jag nu då du skrev inlgget i juni och hon inte föddes förräns augusti ;) ;) ;)  
  • spelarroll
    lillabambi skrev 2012-11-19 08:21:42 följande:
    Vad skoj vad heter hon? Vad vägde och hur lång var hon?

jag skriver ej ut mina barns namn men hon var 52cm lång o vägde 4420gr.

• spelarroll
    puchelina88 skrev 2012-11-21 10:27:57 följande:
    Hej tjejer
    hur mår ni?
    här är det bara bra,tiden går för fort,min är redan 2 år nu:)
    hur går de för er?
    har ni fått några mera barn?
    vi förösker för fullt med de vill inte ta sig;/hoppas på att de gör det någon gång:)     
    hej tjejen!
    här har vi fått en tjej till, hon är knappt 3 månader nu.
    Hoppas det tar sig för er snart eftersom ni försöker så... 

För oss går ddet rätt bra fast en 2 åring är inte helt lätt att ha att göra med :P

hon är väldigt mammig hemma då kan jag knappt gå ut till köket utan att ha henne "hängandes i kjolen"    men när vi är ute och typ handlar kan hon springa hur långt bort som helst ifrån mig utan att bry sig :S inte helt bra då vi bor i dubai och överallt är det smockfullt med folk ...   
  • spelarroll

grattis frökencatrin till bebisen och till "sofie och laura"

Mina flickor har hunnit bli 2år + 4 månader och den minsta 4månader :)

hoppas ni mår bra i era graviditeter!

/fd. elinnnnn 

• spelarroll
    sofie och laura skrev 2013-01-08 18:59:56 följande:
    Hej fd elinnnn grattis till ytterligare en lita bebis underbart va.
    Sj har man ul nästa vecka ;0) ska bli kul att gå göra
    hej! tack så hjärtligt!
    ja helt underbart, nnjuter mer än någonsin för detta blir vår sista bebis!
    eller så är det iallafall planerat. Men man ska aldrig säga aldrig då jag är emot abort.....

Hur går din graviditet? hoppas du mår bra o lycka till på UL nästa vecka!!! är det RULet du ska på? 
  • spelarroll
    sofie och laura skrev 2013-01-28 14:17:35 följande:
    Ja det blir ju en liten sessa som skall komma i juni längtar sååååå efter henne
    Tips på flicknamn tack !!!
    åh en liten tjej!!!

Vi funderade på bla Alicia, Alice och Elissa men vi valde ett annat....

Vad gillar du/ni för tjejnamn nu? Så man vet vilken sorts namn ni gillar så är det nog lättare att komma med förslag =)

• spelarroll
    lillabambi skrev 2013-05-05 21:12:23 följande:
    Här går de undan min lilla skrota har hunnit bli 7 månader ;)

grattis! min är 8 månader och en vecka :)
    försöker få henne att ta flaska/ersättning men hon vägrar :/
    jag vill sluta amma........................... ammar du eller ger du ersättning?
    hur mycket äter din flicka utav annan mat?
    min äter bara 1 portion gröt, och smakar utav lite annat, bröd, frukt osv mindre än en tsk.    
  • spelarroll
    lillabambi skrev 2013-05-07 09:45:16 följande:
    Spelarroll:min dotter vägde 3800 när hon föddes jag ammade i början en vecka senare var hon nere på 3200 jag började intensivamma varannan timme hela dygnet i två veckor men hon fortsatte gå ner i vikt och blev otroligt slö så tillslut sa jag till BVC att jag ger upp innan hon blir för dålig det funkar inte började då med ersättning och hon blev snabbt bättre, jag ville förhindra så inte hjärtat tog stryk, hon föddes med höger hjärtklaff öppen och två hål i hjärtat! Friskförklarades när hon var fyra månader :)
    Nu ser en dag ut ungefär såhär:
    06.00 välling
    9.00 gröt
    12.00 mat (lite grövre än puré)
    Efter maten sover hon till ca 15.30
    15.30 fruktpure
    16.30 mat
    18.30 välling
    oj vad läskigt... skönt att det ordnade till sig till slut ändå!

ger du inte ersättning? första levnadsåret så ska väl det vara mestadels av barnens föda ??

jag ska fokusera lite mer på att få henne att äta mer mat, eftersom hon inte vill ha ersättning/flaska/välling.....kanske går det bättre....     
  • spelarroll
    Förväntansfull0406 skrev 2013-05-07 07:03:11 följande:
    Hejsan på er alla ) var några år sedan! Känner inte igen era namn. Ser att många har fått och kommer få syskon. Själv äg jag skild från barnens pappa men i sommar gifter jag om mig! Jag och barnens pappa är fantastiska vänner så det funkar.

Jag och min nya kärlek håller på för fullt med att försöka få barn. Jag avslutar min första pergokur i morgon

Ha det bra alla!!!

hej! har du också bytt namn? du är inte med i listan i TS......

grattis till skilsmässan och att ni ändå är vänner :D
    och grattis till kommande bröllop :)

//fd elinnnnn     
  • spelarroll
    lillabambi skrev 2013-05-07 15:01:38 följande:
    Ersättningen är ju ett komplement istället för amning och hon äter ju allt nu och får i sig av dom ämnena som behövs för hennes vardag ;)
    Att det rek första levnadsåret har jag svårt att tro men vet att de rek i 6 månader :)
    okej men du ger inte ersättning alltså?? kan inte du fråga din bvc sköterska nästa gång för jag har läst att bröstmjölk/ersättning ska vara huvudföda det första levnadsåret (och första halvåret ska det vara den enda maten)
    jag bor ju som sagt utomlands och här är min barnläkare väldigt olik svenska bvc sköterskor...... men jag har iallafall läst det på internet (inte helt säker källa så att säga ;) 
  • spelarroll
    spelarroll skrev 2013-05-11 16:23:53 följande:
    okej men du ger inte ersättning alltså?? kan inte du fråga din bvc sköterska nästa gång för jag har läst att bröstmjölk/ersättning ska vara huvudföda det första levnadsåret (och första halvåret ska det vara den enda maten)
    jag bor ju som sagt utomlands och här är min barnläkare väldigt olik svenska bvc sköterskor...... men jag har iallafall läst det på internet (inte helt säker källa så att säga ;) 
    alltså huvudföda det första levnadsåret inte den ENDA födan----
  • spelarroll
    lillabambi skrev 2013-05-11 16:42:28 följande:
    Min BVC sköterska har då inte påpekat nått ang de, hon vet om att jemina inte får ersättning och såhär har jag gjort med alla tre barn så, äter dom mat får dom ju i sig de som behövs men kan absolut fråga :)
    intressant.... 
  • spelarroll
    puchelina88 skrev 2013-05-13 10:37:51 följande:
    Hej tjejer!
    de va länge sen. måste tala om att jag plussade igår:) känns så overkligt. hoppas att ni mår bra! 
    ååååååååååååååååååååååååååååååååååh grattis!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! SkålGravid
  • spelarroll
    Singoalla78 skrev 2013-11-17 01:11:38 följande:
    Fick ett mf....:(                  Beklagar :(
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10