Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Malten skrev 2010-05-19 09:51:20 följande:
    God morgon! Nån mer som det känns tungt att andas för när ni sitter? Vet inte hur jag ska sitta för att det ska försvinna. Enligt bm kunde det vara om man satt ihopkurad men det känns även när jag sitter rakt.  Ang. mjölk i boobsen har jag också haft lite så det blivit fuktigt och sen har det typ fastnat i bröstvårtorna som torkad (gul) mjölk. Nån mer som haft så?  Nu måste jag sätta igång med pluggandet, vi ses!
    japp jag å carohl var ju med om samma sak, men det påminde om en ångest attack fast det inte var det. fick jättesvårt å andas, blev helt rödflammig på bröstet å i ansiktet. det blir väl tryck på lungorna kan jag tro när barnet sitter i säte....
    den gula mjölken e det som kallas råmjölk :) hade jag massor när jag väntade lillan, läckte varje natt med henne...:) se det positivt..det e ju den mjölken din bebis kommer äta innan den riktiga kommer igång efter 1-2 dagar efter fl.
  • Bubbis10
    puchelina88 skrev 2010-05-19 10:05:26 följande:
    Hejsan!någon mera som har fått små utslag typ på magen under bysten??
    Nopp, men kan det inte vara värmeutslag då? blir ju lite fuktigt under i värmen ?
  • Bubbis10
    Lysmasken skrev 2010-05-19 10:21:49 följande:
    Har alltid fått det under varje grav. Tror att det är typ små finnar. Bm reagerar varje gång, men jag är så van så.Glucos är att man kollar sitt sockervärde. Det är så enkelt att man kommer dit fastande tidigt på morgonen. Sista mål tiden är kvällen innan vid kl 20 men man får dricka typ vatten till kl 24.Dom tar ett stick i fingret. Får dricka en färdig blandad sockerlösning finns i smakerna apelsin och citron, en flaska utav den och ca 1 dl vatten direkt efteråt. Detta ska intags på 5 minuter, kräks man upp det så får man komma tillbaka en annan dag och göra om det. Sen sitter man där i 2 timmar och tar ett nytt stick igen i samma finger som innan. Man får gå och kissa under dom här 2 timmarna.
    ok, då e jag med, men varför gör man så? diabetes?
  • Bubbis10
    den kära leken skrev 2010-05-19 10:27:09 följande:
    Det låter skitjobbigt. Varför skulle man spy? Hoppas jag slipper sitta där i två timmar. Men fram för allt åka någonstans utan frukost i magen låter ju livsfarligt. Det finns ju risk att jag slår ihjäl någon på vägen haha. Har en extrem mat och sovklocka nu. Får jag inte mat när jag är hungrig så är det bäst att hålla sig undan :)
    hahahaha samma här, äter som en tok! å får jag inte mat direkt när jag vill då går jag lös...hahahahahah
  • Bubbis10
    Lysmasken skrev 2010-05-19 10:47:04 följande:
    Ja precis man kollar diabetes. Har alltid haft bra sockervärde på alla graviditeterna. Nja, det smakar inte gott om man säger så. Bara rent socker nästan. Man är rätt så hungrig runt 10.30-11 när man är klar. Men sockerlösningen mättar ganska mkt när man intar det.När man ska göra glucos så får man vackert sitta kvar dom timmarna. Bara för att dom ska ha koll på en. Så tidningar el en bok är bra att ha med sig.
    men om du alltid haft bra sockervärde så varför kolla? nu e jag inte med riktigt...
  • Bubbis10

Vad det gäller minnet så e det helt fuckat, jag sitter å berättar ngt för att i sek efter innan jag avslutat meningen glömma vad jag pratade om:)

• Bubbis10

Ngn som e duktig på umgängeslagen? ska ringa FR sen men undrar lite nu då dom har lunch stängt....

• Bubbis10
    lillabambi skrev 2010-05-19 11:49:42 följande:
    har en del koll... vad e de du undrar?
    ok, asså så länge jag ammar så vet jag att han inte kan komma å hämta pojken, men när anses han gammal nog att ha han över en helg?

jag vill inte neka mitt barn sin far, men inte lämna han när han e så liten heller.
  • Bubbis10
    lillabambi skrev 2010-05-19 11:59:24 följande:
    Kommer inte ihåg hur lagen ser ut men minns att de varit uppe på diskussion (min polare är i den sistsen) och till henne så sa dom minst tre år om inte mamman är med under tiden
    va?? 3 år, stämmer det verkeligen???
  • Bubbis10
    Malten skrev 2010-05-19 12:15:37 följande:
    Här gör de glukosbelastning på alla som rutin kring v28. Jag bävar inför det då jag knappt är levande innan min frukost och är beroende av vatten vid sängen när jag sover. Dessutom kommer jag nog ha svårt att få i mig det då jag får kväljningar av brustabletter och liknande. Men det får väl gå :)  Ang andningen är det inte alls så extremt som vid ångestatack, mest bara tungt
     ok, hm...har jag aldrig hört. vad det gäller brustabletter så avsyr jag dom å får med kvävlingar..urk
    lillabambi skrev 2010-05-19 12:05:22 följande:
    är väl säkert mycket som spelar in..... avstånd, relationen mellan mamman och pappan osv
    ok, ska ringa dom strax å fråga....
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10