Inlägg från: den kära leken |Visa alla inlägg
  • den kära leken

Vi fortsätter, Bf aug 10

Ja efter det ska det börja planeras och grejas och möbleras om. Skoj som tusan ska det bli!

puchelina88 skrev 2010-03-10 13:02:00 följande:
    jo skönt att de närmar sig för oss;)
    BF 100817
  • den kära leken

Ja det första jag kommer att fixa är nog barnvagn. Och så ska det skrivas en lista och så kollas av vad som redan finns, sen blir det loppisar så det ryker om det. Älskar att fynda på loppisar.

puchelina88 skrev 2010-03-10 13:05:18 följande:
    jo då kan man ätligen få börja drömma på riktigt;) ska bli såå kul kolla på sängen och allt;)
    BF 100817
  • den kära leken

Japp eftersom jag mer än gärna handlar allt begagnat så kommer det att ta lite tid att hitta allt så jag ska börja så smått efter RUL. Varför ska ni inte börja förräns i maj?

elinnnnn skrev 2010-03-10 13:14:30 följande:
    ska ni börja med det direkt efter ultraljudet?? vad mysigt! vi ska inte börja handla förräns i maj... 2 månader kvar ungefär! Fast i maj ska ALLT inhandlas så det kommer bli mycket att göra hihi, mysigt!
    BF 100817
  • den kära leken

Vill med ha en kaka eller 100 :)

Ja det är nog klokt att inte vänta tills man blir för tung. Speciellt om man redan börjar få ont. Jag känner ingenting som jag inte hade innan. Och det är jag grymt glad för.

SweetLilly skrev 2010-03-10 13:18:34 följande:
    Vi åker nog till ullared nu i april cch handlar det mesta Sen blir det väl sånt vi inte hittar där allt eftersom.. Jag vill vara någorunda "liten" när man ska fara runt och shoppa, men får troligen leta rätt på en rullstol till Gekås, för där kommer jag aldrig att orka gå.. Har fått ont i fogen fram nu också *suck* Så det gör ont så fort jag stått en stund. Hur ska detta sluta, haha. Nu ska jag ta en kopp keffeinfritt kaffe och en kaka..eller 2 ,-)
    BF 100817
  • den kära leken

Aha, smart! Klart det är massa reor i maj. Synd att det inte finns nån bra andrahandsmarknad hos dig. Sverige kanske är bra på det?

elinnnnn skrev 2010-03-10 13:35:12 följande:
    aha okej :) Jag hade också gärna handlat begagnat, men finns inte tillgängligt här :( I sverige finns det så mycket begagnat man kan hitta som dessutom känns fräscht och snyggt, det känns ju extra viktigt! Jag vet inte varför egentligen vi sagt maj eftersom vi redan gjort RUL och allt ser bra ut så det är ju inte för att vi tror att något kommer gå snett... Men ja just det, det är ju för att dem sänker priserna på det mesta i början på maj. Så det är ju lika bra att vänta :D
    BF 100817
  • den kära leken

Vilken tur att du kom på det då :)

elinnnnn skrev 2010-03-10 13:38:10 följande:
    ja åk inte försent! Jag håller tummar och tår för att jag inte ska få ont eftersom jag ska göra en lång resa i juni...oj nä det är ju i maj jag ska åka! men herregud då kan vi ju inte handla i maj, vi måste börja tidigare. den 10 maj åker ju jag! oj herregud, tur jag kom på det hahahaha vad snurrig man är ibland...typ hela graviditetet *fniss* fast ja, tillbaks till din kommentar, stackars dig som fått så ont! Hjälper det inte med träning, foglossningsbälte osv? Fråga din BM. Åh kakor! Mums, fast har jag tagit en kan jag inte sluta ;)
    BF 100817
  • den kära leken

JA en dag känns som tajt även om ni vet vad ni ska handla. Ska du resa hem till Sverige då? Ska du ta med alla grejer då?

elinnnnn skrev 2010-03-10 13:45:04 följande:
    hahahaha ja verkligen tack vare att du frågade varför vi iinte skulle handla förräns i maj
    BF 100817
  • den kära leken

Låter som en bra plan :)

elinnnnn skrev 2010-03-10 13:51:20 följande:
    ja jag ska resa hem till sverige då. ska stanna i 4 månader, ser framemot det! :) nej grejerna ska stanna här eller iallafall det mesta såsom säng och vagn osv. Jag ska ta med babyskyddet till bilen och lite kläder till bebisen och mig. Sen får vi handla grejer i sverige efterhand. Vi kommer ju bara stanna i sverige i en månad ungefär efter bebisen är född så det kommer nog gå bra. Jag ska leta begagnad liggvagn i sverige så snart jag kommer dit så kan vi använda den där under våra promenixer och även som säng.
    BF 100817
  • den kära leken

Det verkar vara många här inne som tänker så :)

carohl skrev 2010-03-10 14:18:04 följande:
    Jo så tänker jag med. Efter RUL blir det att shoppa vagn och allt annat...
    BF 100817
  • den kära leken

Nej jag ska börja efter RUL ;)

carohl skrev 2010-03-10 14:25:19 följande:
    Har du handlat redan?
    BF 100817
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10