Inlägg från: knyzzel |Visa alla inlägg
  • knyzzel

Vi fortsätter, Bf aug 10

Pregga skrev 2010-04-12 23:55:01 följande:
    haha va mys med microlax...hua...hahaha ok sov så göttans då hunny bunny :)
    Här e jag.. Orkar inte läsa ala inägg jag missat (just nu) Har jag missat nått?
  • knyzzel

Snacka lite kanske?! hahaha... vad e nytt?

• knyzzel
    Malinski79 skrev 2010-04-13 19:44:15 följande:
    Go kväll mina damer...det va värst va det diskuterats här inne idag..Såg att ni skrivit om förlossning + bedövningar.. hoppas många av er kan få en sån förlossning som jag hade förra (första) gången  Gick i någon timme hemma med molvärk,satt mig i duschen å det va underbart!! sen fick vi komma in till sjukhuset å då va jag öppen 3 cm, å 2 timmar senare va jag fullt öppen  Bedövningen jag hade va ANDNINGEN (den va A och O för mig), tens apparaten (som jag gillade,för den fick mig att tänka på annat) och varma kuddar..Det va det jag hade..efter 23 min krystvärkar så va prinsessan ute Så hoppas verkligen att fler kan få uppleva en förlossning som jag fick..det första jag sa till sambon efter va - detta kan vi lätt göra om =) Jag står fortfarande för att jag inte tycker att det gör SÅ ont att föda barn..Men visst är jag mycket väl medveten om att det är såååå olika för alla..Men vill visa för första gångs föderskorna att det inte alls behöver va såååå hemskt.. Tror oxå jag skrivit mer om min förlossning i min blogg här på FL...
    Så skönt för dej att d gick så bra. Synd att inte alla kan få en sådan drömmförlossning. Själv fick jag planerat kejsarsnitt. D var oxå helt underbart. Hade ont i axelen (pga någon nerv) i ca 15 min efter snittet, men efter d så fick jag panodil + nått annat å har inte känt någon smärta sedan dess.
  • knyzzel
    Pregga skrev 2010-04-13 19:54:53 följande:
    mja det har vart prat om förlossningar här idag, en diskution jag inte tänker delta i ngt mer. Enl vissa så e det i princip smärtfritt, haha medans jag trodde jag skulle dö...men jag hoppas såklart att jag denna gången för upleva den där smärtfria förlossningen alla här inne pratar om :)
    Smärtfritt tror jag ju inte riktigt på... mindre tortyr kanske.... Nä, jag tror d är ganska inviduelt, men jag vägrade å tog "den enkla vägen" hahahaha
  • knyzzel
    Pregga skrev 2010-04-13 20:06:35 följande:
    hahaha jo så kan man ju åxå göra ;)
    Ja, absolut. Vissa menar att man inte föder barn på riktigt, men för mig var min dotter väldigt verklig...
  • knyzzel

jo d e ju sant.. Ska bara natta dottern kommer om en stund igen. Gå ingen stans

• knyzzel
    sofie och laura skrev 2010-04-13 20:26:48 följande:
    Asså pregga detta är ngt som jag aldrig nojjat över men detta är tom värre och hemskare än dina nojjor =( eller äh.. jag så OROLIG! Tänk om mitt barn mitt fina lilla barn bara dör i magen ? Jag puttar hela tiden för att känna han sparka e så orolig detta kom igår och bara tänker efter att jag läst hur en stackars mamma förlorade sittbarn i magen i v36???
    Usch ja.. inte alls kul. Själv försöker jag att inte läsa sådana saker för då blir jag bara ledsen å orolig. Jag har äntligen lyckats intala mig själv att vår lillkille ÄR FRISK å skulle d nu visa sig att han inte är d så är d inget jag känner att jag kan förbereda mig på ändå.
    Pregga skrev 2010-04-13 20:20:33 följande:
    haha lungt, jag sitter här med min munk å mumsar :) en sista sak vad det gäller förlossningen så e jag inte det minsta orolig för denna gng då min sista var minnesvärd..hahahaha
    Låter gott{#lang_emotions_dreamer} Själv har jag tryckt i mig 165g kexchoklad... å 2 glas cola. hahahaha å pizza mums.
  • knyzzel
    Pregga skrev 2010-04-13 20:53:38 följande:
    jo jag håller med, i början läste jag om Mf, ma mm...å blev superstressad. MEN nu har både jag å ni andra här inne vart på era Rul å allt har sett bra ut, visst i v'ärsta fall kan det hända ngt, men man kan bli påkörd av en bil imon å kola vippen med. kan ni fatta att detta kommer fr mig som har vart extremt orolig. haha e det fortfarande lite ibland, som idag...min lille prins har varit mkt lugnare än på 3 dar typ som han vart sjövild...men då försöker jag tänka som att-jaa han vilar upp sig tills nästa tur. kex chocklad e göttans :)
    Ja, eller hur... Ska man oroa sig så finns d massor. Vist att man kan förebygga mycket sjukdomar å missbildningar genom ex undvika tobak, alkohol mm, men även om man gör allt som står i ens makt för att barnet ska bli friskt så e d ju tyvärr ingen garanti å därför kan man heller inte ta på sig skulden för ett eventuelt missfall å där med så känner inte jag att jag inte kan springa runt å vara orolig för d som jag inte kan göra något åt i alla fall. Ja eller så sparkar han mot din rygg.... Min prins sparkar konstant, när jag går, sitter, jobbar å framför allt kör bil. Upp under revbenen ska fötterna... han tåflörtar lite mysigt{#lang_emotions_tongue_out}
  • knyzzel
    carohl skrev 2010-04-13 20:38:32 följande:
    Gumman det är jättehemskt det som hänt den där mamman men det är inte du! Den risken att det händer nå sånt, gumman man ska inte läsa sånt inte när man själv är gravid iaf. Det kommer att gå jättebra för dig ska du se
    Jag har lagt in bilderna på babyflaskvärmaren i baby-galleriet om du har lust att titta. Den är super att ta med sig... Ja där d finns ström, men jag har hört att dem har/finns som batteridrivna oxå.
    Pregga skrev 2010-04-13 21:37:21 följande:
    hahaha tåflörtar, ja å min lille prins gillar nog å peta på min kisseblåsa, haha rätt va det e så blir jag akut kissenödig å får mkt svårt å hålla mig...å jag känner hur han rör sig. har kännt han idag med men inte lika kraftigt som de 3 sista dagarna, men jag får ju tro att han vilar upp sig för nästa race :) som du säjer, man kan förebygga mkt men man kan inte styra allt..inte ens i sin egen graviditet....
    Vist är d mysig. Vad står överst på din babyshopinglista just nu?
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10