Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

SweetLilly skrev 2010-03-28 12:08:59 följande:
    morrn morrn, eller god förmiddag kanske Har inte kännt av Pyret så mycket på det sista, men jag ser hur magen ändrar form ibland, för ibland är dte hög på vänster och ibland höger o.s.v, så nog flyttar skrutten runt iaf Hoppas alla ställt om klockan nu då
    God middag :) nä här är ställs inte klockan om ;) Men skönt nu när ni i sverige ställt om för nu skiljer det bara 1 timme istället för 2 vilket betyder att jag slipper vänta så länge på att ni ska logga in :P:PP:
    ang magformen, ja så är min också. det är ett bra bevis på att det rörs på sig därinne, för det är inte alltid man tänker på det eller känner av bebisen då kan man kolla på magformen iallafall nu när magen blivit lite större :)
    Ns mamma skrev 2010-03-28 12:09:46 följande:
    Hehe, ja visst kliar det i fingrarna :)Jag har ju dock redan allt i princip sedan sonen och nu när vi vet att lillen i magen också är en liten prins så får jag försöka hålla mig från att shoppa mer kläder (hade i överflöd till sonen, vissa saker är inte ens använda) men det är ju såå kul!
    ja det är ju lite onödigt kanske att shoppa mer då om det tom finns saker som inte ens är använda ;);)  men roligt är det!
    Vår lill* plutt väntas 100810
  • elinnnnn
    Ns mamma skrev 2010-03-28 12:17:33 följande:
    Nä nu ska jag ge lilleman lite lunch och sedan ska vi åka och shoppa plus storhandla..Har varit duktig och skrivit matsedel för 2 veckor framöver :)
    matsedel för 2 veckor, det var inte illa ;);) va duktigt.
    glöm nu inte att undvika shoppa till bebisen!!! hehe
    ha en fin dag! kram
  • elinnnnn
    SweetLilly skrev 2010-03-28 12:24:06 följande:
    Heheh nej inte för dig då Är det nån mer än jag som har problem med blåsan? alltså när jag står och går så blir jag kissnödig! Jag känner verkligen att det är pga av Pyret, att det trycker på blåsan, och det är så drygt. När jag sitter så blir jag inte dte, men så fort jag ställer mig upp och börjar gå, då får jag besöka toa
    haha kanske får du itne tömt blåsan riktigt. luta dig lite framåt när du kissar, det brukar hjälpa iaf mig. jag gör alltid så nu förtiden annars får jag gå och kissa en gång till innan jag ens hunnit tvätta händerna efter första gången hahaha
  • elinnnnn
    SweetLilly skrev 2010-03-28 12:33:57 följande:
    Jo jag har det problemet sen innan, har svårt att tömma, ibland får jag gå 2-3 ggr innan man ska åka nånstans, och sen får jag kissa igen när vi kommer fram, så jäkla drygt.
    mmm jobbigt finns nog tyvärr inget att göra än att stå ut? jag vet inte, det kan ju vara rättså farligt att inte få tömt blåsan ordentligt, tänker särskilt på UVI.

glöm inte knipövningarna! och komma ihåg att knipa när du nyser, skrattar osv. för mig måste jag knipa särskilt när jag nyser, annars så blir det blött hahaha :S
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-03-28 15:59:11 följande:
    Nu e jag hemma fr ikea...kunde inte hålla mig =) hahahahahaha
    jag ska nog också försöka "lura" maken till IKEA... kanske redan ikväll? Hm får se om jag orkar =) Jag vill med shoppa!!!!!!!!! hahaha vad köpte du för nåt? För inte kom du väl hem tomhänt`? Nä det kan jag inte tro ;)
  • elinnnnn
    Malinski79 skrev 2010-03-28 17:28:30 följande:
    Hej tjejer..Här börjar jag bli lite (eller jävligt) nervös inför Rul på onsdag,vill bara såååå gärna att allt ska vara bra bara!!!!! Va på barnloppis igår å fyndade lite till dottern,men köpte även en JÄTTE fin babysitter..Ser helt ny ut och är ingen "vanlig" på ställning utan med ställbart ryggstöd+ fotstöd plus att man kan göra den till en "gunga"..Den kostade bara 150kr så jag kunde inte låta bli  :)
    Hej tjejen! Det kommer skert gå jättebra! kramis
    åh bara 150 förstår varför du passade på :)
    nu ska jag och maken iväg till ikea :) Hoppas på att få med mig iallafall en sak till bebisen :)
    ha en finfin kväll!
  • elinnnnn
    den kära leken skrev 2010-03-29 06:54:06 följande:
    Jag ska hålla tummarna för henne idag!
    knyzzel skrev 2010-03-29 00:08:02 följande:
    ALLA HÄR INNE: HÅLL TUMMARNA FÖR SCHNAPPI I MAGEN & HENNES FAMILJ. HON SKULLE JU PÅ ÅTERBESÖK EFTER DET TRAGISKA BESKEDET SIST.
    JAG MED!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Pregga skrev 2010-03-28 18:10:05 följande:
    haha heeelt rätt! jag köpte spjälskydd samt en sovpåse, du kan kika på den på barnslig sovpåse sen köpte jag en liten snutte, mkt söt..sen nu kom jag hem å har köpt ett bellino babygym.....sååå sött! Nu får det räcka för denna månaden =)har vagn,säng,babysitter,skötbord,matstol,spälskydd,kl äder,babygym...hihiå lite smått. Börjar likna ngt ju =) wii så kul...börjar änteligen tro på att det ska gå vägen. Karin å sven mina underbara vänner var med å köpte baby gymet, å sen när jag kom hem..dom körde mig så gav dom mig pengarna för det å sa att det va en present till bebisen =) såå goa dom e asså...Tjejer ni har skrivit mkt å det blir svårt å hinna svara eller kommentera ngt nu, då jag haft fullt upp idag. Jag tar sj inga tillskott av järn osv....inte heller folsyra..utan försöker då äta mer som innehåller just detta i maten...å nu kurrar magen...hua...
    Hehe jo jag vet mer än väl vilken sovpåse du menar för jag ska köpa en jag med hehe. Vi var och kollade på dem igen igår men upptäckte att dem är billigare i sverige. Så det blev inget annat shoppat igår heller :( Fast desto mer för mig att göra väl tillbaks i Sverige inte mig emot, synd om maken bara som måste bära ;)
    knyzzel skrev 2010-03-28 23:55:34 följande:
    Japp. jag bloggar lite här på familjeliv. Ganska skönt att skriva av sig, men jag tror att jag låst den bloggen. kan se om jag kan låsa upp den till dej.
    åh du får göra som du vill såklart men det skulle vara intressant att få läsa. =)
  • elinnnnn
    den kära leken skrev 2010-03-29 08:51:33 följande:
    Är det ingen som är vaken?Har ni haft en bra helg?
    jag är uppe gick upp för 2 timmar sen, har ätit frukost och skickat iväg maken till jobb. men har huvudvärk så jag funderar på att gå och lägga mig igen.... min helg har varit bra, din?
    puchelina88 skrev 2010-03-29 08:59:54 följande:
    god morgon på er!I dag går ja in i vecka 21 så nu har man gått halva tiden hihi;)har jänt mini hela helgen så underbart;)
    Godmorgon! Grattis till vecka 21, härligt härligt, bara ungefär lika mycket kvar nu ju ;)
  • elinnnnn

pregga: ja du måste väl i stort sett vara färdig snart? :P:P sov gott :) jag ska också lägga mig en stund  och förhoppningsvis är huvudvärken borta när jag vaknar sen igen

• elinnnnn

den kära leken: mysigt med handarbete och bak :)

carohl: ha extra roligt på shoppingen så det inte känns lika tråkigt på personalmötet ;)

sweet Lilly: lycka till hos MVC

Nu ska jag börja fixa med lunch/middagen. Men vad jag ska laga har jag inte bestämt mig för än :S Någon som har några tips? :)

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10