Inlägg från: Mandy86 |Visa alla inlägg
  • Mandy86

Vi fortsätter, Bf aug 10

elinnnnn skrev 2010-08-17 18:01:50 följande:

nallepuhmamma: åh så typiskt att hon vänt på sig IGEN. men hoppas som du att hon fortfarande ligger fel imorrn haha för isåfall bör du få ut bebisen snart ju!

malinski och perssonlund: ni kommer inte vara ensamma här inne, för min prinsessa verkar inte vilja komma ut överhuvudtaget ;) BF+8 idag och absolut inga känningar.....

Elinnnnn händer inget här heller! Så jag stannar nog ett tag till i tråden med!!!
    BF+14 ska jag ringa till sjukhuset och boka tid för planering av igångsättning...(om inget hänt innan dess) lär ta lång tid detta känns det som
    BF 100809
  • Mandy86
    elinnnnn skrev 2010-08-17 18:28:15 följande:
    herregud vilka sega bebisar vi har!!!!
    jag ska till förlossningen imorgon, dem bad mig komma dit istället för att åka till MVC för bättre kontroll. Vet dock inte om det är för bedömning, men hoppas det och att dem sätter igång mig............. enligt deras beräkning så är jag ju imorrn på BF+11... oavsett så blir man igångsatt här mellan BF+14 och BF+21 så senast nästa helg har jag min prinsessa i famnen... men det känns väldigt drygt att vänta, och dem trodde redan lillan väger 3.7-3.8 kg om jag ska gå en hel vecka till får jag kanske en 5 kilos! en sån vågar jag inte krysta ut!
    Ellerhur..tänker också på nu hur mycket jag gått upp i vikt (speciellt de senaste veckorna!) och jag är trång i förväg så vill inte krysta ut en stor bebis...!! =(

Pregga: ÄNTLIGEN något för dig att se fram emot!! Senast fredag låter helt underbart....
    BF 100809
  • Mandy86
    Familjen Mu skrev 2010-08-17 19:14:22 följande:
    Aha...Men då kan man ju ändå inte göra någon svepning för för att kunna göra de måste man vara öppen minst 1 cm! (?) Så har båda mina bm sagt iallafall. Men jag är ju ingen expert Tungan ute

Skönt att det börjar göra sig för oss båda iallafall Solig
    Min BM kunde inte göra hinnsvepning på mig, var öppen 1cm.. så det stämmer nog
    BF 100809
  • Mandy86

Så sitter man här som vanligt.. i JULI ändrade dem reglerna för gravida i Malmö..SUCK!

Istället för tid till igångsättning efter 40+0 så måste alla gå 42+0 innan du bokas in till kontroll och planering för igångsättning, sen kan där gå flera dagar!

Blääää....inte alls lika positiv idag...ska försöka ha tankarna på annat, ev. baka något

BF 100809
  • Mandy86

Godmorgon! Så är man på BF+10 idag
    Haft mensvärk hela natten och ska på extra BM besök om två timmar
    hoppas att jag också öppnat mig mer nu. Och att hon fixerat sig vilket hon inte hade i måndags

Blir ju igångsatt först nån gång nästa vecka annars.....suck

BF 100809
  • Mandy86

Äntligen har bebis fixerat sig! Magen har sjunkit 6cm sen i måndags så nu ligger hon helt nere iallafall och jag hade öppnat mig mer, fick gjort hinnsvepning idag! (som hon inte kom åt att göra sist!)

Så nu är det bara att vänta som vanligt. Ska vila mig och bada skumbad idag =)

BF 100809
  • Mandy86

Har haft sammandragningar och mensvärk i ett dygn nu, innan var det sammandragningar utan värk..undra om det blir något mera av det

Håller tummarna för Pregga nu alltså! Får läsa ikapp senare, ska vila en stund

Elinnnnn stå på dig så du får igångsättning imorgon!! Jag träffade en tjej på KK hon hade fått vänta +21 dagar för hon hade tålmodigt väntat..ingenting hade satt igång det för henne heller. Man måste nog säga ifrån annars tror jag dem låter en gå hemma och vänta, vänta på vadå.. som inte kommer...

BF 100809
  • Mandy86

Så nu gick slemproppen precis innan jag skulle bada :)
    Har badat klart och nu väntar jag på mera....hmm....come on

BF 100809
  • Mandy86

SKÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅLAR MED ER ANDRA FÖR PREGGA OCH BEBIS Skål

BF 100809
  • Mandy86
    elinnnnn skrev 2010-08-20 07:18:24 följande:
    Nej som ni märker så fick jag inga värkar inatt, jag trodde verkligen jag skulle få det eftersom jag haft molvärk i 2 hela dagar och så då slempropps klumpen med lite blod i som kom i trosan på kvällen. Men nä, inga värkar ...
    Konstig kropp man har ibland, men kanske har molvärken resulterat i att livmoderhalsen utplånats eller iallafall blivit kortare. Kan ju hoppas på det =)

Om 40 minuter ska vi bege oss hemifrån och åka till sjukhuset. Undra om jag är nervös!!!!
    Undrar så om det blir någon bebis för oss idag...

Undrans om TETTA har fött nu!
    LYCKA TILL! BERÄTTA ALLT SEN
    BF 100809
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10