Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Myran 08 skrev 2010-06-13 21:10:05 följande:
    Jag fick en huvudvärk som jag inte kan beskriva, den var hemsk. Ska försöka ta det kort. Tre veckor innan jag sökte vård fick jag huvudvärk som var hur hemsk som helst. Inget fungerade mot den. Natten före jag sökte vård hade jag så ont i huvudet att jag visste inte vart jag skulle ta vägen. Provade min spikmatta men det blev bara värre av den. Då insåg jag att något var fel. Jag tittade på min son som låg i spjälsängen och jag funderade hur förklarar jag detta för honom att hans mamma inte är kvar om 3 månader. Hade gett mig diagnosen hjärntumör för det är vad man hört talas om. Men så var det INTE och jag är överlycklig över det. 

Väl på akuten på eftermiddagen, så blev det CT, ryggmärgsprov och andra prover som togs. Efter 27,5 timme kom jag upp till neurologen. Där kom fler prover och även magnetröntgen, sedan gjordes en ögonundersökning, där visade sig att jag hade svälld synnerv (vilket dem ska kolla imorgon också) och då valde dem att gå in och kolla trycket via ett ryggmärgs stick. Innan de började tappa mig, så hade de som en linjal och kollade hur mycket vätskan steg. Efter det påbörjades behandling. 

Okej, hur mår du? Uscha, ja dem är inte roliga de där sticken, men jag är glad att jag får stesolid före så man försvinner lite, får det via kanyl så det går ju fort att försvinna. 
    Allt det du beskriver FÖRUTOM ögat hade jag med, exakt! alla undersökningar var samma.
  • Bubbis10
    puchelina88 skrev 2010-06-13 21:37:05 följande:
    hoppas att jag int ehar den bakterinen!!!
    Mja den e ju inte önskvärd men ca 30 % av alla gravida får den :( eller det bryter ut pga ändrad flora , å det e en bakterie som alla har i tarmen...
  • Bubbis10
    knyzzel skrev 2010-06-13 22:07:08 följande:
    Jaha vad e d som disk. här i kväll?!
    Orgasmer, haha
    asså gumman flåt, jag vet att vi skulle snacka...e du inne senare? det dök upp ngt oväntat....kraam
  • Bubbis10
    Myran 08 skrev 2010-06-13 22:23:00 följande:
    Okej, tusen tack. det hade jag inte en susning om. Ja de är på ren svenska urusel på att meddela om att man kan få den hemska huvudvärken efter. Ja, usch ja jag hoppas så jag slipper det om de måste in nu på fredag på mig. Ja de testade allt på mig de stakars läkarna. Andra gången jag fick huvudvärken sa sköterskan till mig när han hjälpte mig på toaletten "önskar jag kunde ge dig något som jag har i skåpet men finns inget som hjälper dig tyvärr, förutom ryggläge och vila". Men jag hoppas och håller tummarna att jag slipper huvudvärken, tanke på graviditeten och att jag vill ha en mysig helg med sonen. Men jag tänker positivt. 

Håller tummarna att ditt möte går bra och att du får det. På varje sida av livmodern? Vad är det för bedövning? Är dem i ryggen då? 
    Pregga skrev 2010-06-13 21:37:22 följande:
    Allt det du beskriver FÖRUTOM ögat hade jag med, exakt! alla undersökningar var samma.
    Okej, kollade dem dina ögon? Ja huvudvärk som man inte vet vart man ska ta vägen med är då inte roligt. Men usch då, det låter inte alls skoj. Kanske ska be min specialMVC läkare kolla om man har det då. Fast det kanske dem gör på ren rutin. 
    Gomorrn :)

Dom sa exakt samma till mig, vi skulle kunna ge dig en stor dos med morfin men det skulle inte hjälpe emot denna typ av huvudvärk ändå, men jag ringde ju upp neurologen som sa att dom kunde ta blod i armen å spruta in i ryggen då det blivit en luftficka, öh nej tack! Tack så mkt ang mötet, vet ju inte när det blir än dom skulle skicka en remiss fr Mvc..så jag väntar, Vad det gäller GBS så vet jag inte om dom har det på rutin, men det tror jag faktiskt inte såvida du inte har en Uvi.
    Den bedövningen som e på varsin sida av livmodern sätter dom rakt upp i muttan alså inte ryggen men den används nästanm aldrig längre då den påverkar barnen så illa. så
    den tar jag absolut inte, å läkaren vill hlest inte sätta den heller...

Nej mina ögon kollade dom faktiskt inte, men jag fick ju göra en ctg,skallröntgen då man åker in i det där hemska röret med oväsen...uch...Hoppas åxå att du kan få en myshelg med din son :) å slipper huvudvärken denna gng stackare...
  • Bubbis10
    Nallepuhmamma skrev 2010-06-14 07:38:35 följande:
    Godmorgon snyggingar

Jösses har nu imorse försökt raka benen och vist det gick men man höll ju på att spy när man fick kläma ihop sig som en havande höna i skitande ställning.
    HUR bär ni er åt?
    Att raka det mera heligare stället är ju verkligne inget jag kan göra nu alls och be mannen tar ju tid.
    Vill inte komma in till förlossningen med en stor skogsdunge juh.
    Hur fixar ni allt det där?

Ang bb väskan så har vi redna börjat fixa det lite grann
    Vi är ute i goooood tid
    Hahaha gumman du e ju lite Crazy, men jag gillar det..haha vad det gäller rakning så e jag äcklad av kroppshår så jag försöker så gött jag kan med rakhyveln, men helt ärligt...nu när jag inte ens ser mina fötter så blir det än mer svårt å se muttan. å jag VILL raka mig!!

Pratade med Carohl i tel nyss å vi kom in på detta med BB väskan, e det bara jag som tänker vänta? haha jag tänkte tidigast 3 v innan Bf =)
  • Bubbis10
    puchelina88 skrev 2010-06-14 09:25:35 följande:
    hejsan tjejer
    i natt har ja sovit såå dåligt:(
    får kissa massor!!någon mera som får göra de??
    i dag ska vi på studiebeskök med arbetsförmedligen skulle hellre vilja sova!!
    sen ska sambon och jag på föräldrarkurs ska bli spännande;)
    i dag går jag in i vecka 32;)skönt att tiden går;)
    ha en bra dag alla
    Grattis till ny vecka :)
    om du tycker att du kissar onormalt mkt så be dom ta ett uvi test om inte ngn nu redan sagt detta..har inte läst alla inlägg...
  • Bubbis10
    Nallepuhmamma skrev 2010-06-14 09:39:07 följande:
    Ska ni här inne dricka Hallnbladste???? (kan ju börjas 3 mån INNAN bf.

Någon av er som är så jäkla rädda att eran lille i magen ska dö?
    Har dom tankarna dagarna i enda och det tar verkligen musten ur mig
    Är så jäkla ledsen över dom tankarna.

Dina oros tankar tror jag alla vi här inne får ibland gumman, i förigår var jag helt förtvivlad då lilleman var såå lugn, men sen igår körde han maraton å jag vaknade idag att han var igång igen, å nu i skrivande stund..hihi

Måste få skryta lite, jag har haft en fantastisk graviditet, ingen dirakt foglossning,inget illamående, bara mått fikon :) lyckliga mig :)

hallonblads te har jag hört om å nej det tänker jag inte prova...sj?

• Bubbis10

Myran

när har du Bf? du vet att vi har en list där vi alla reggar vilken dag vi e beräknade? har ngn länkat dig den?

• Bubbis10
    Lysmasken skrev 2010-06-14 11:46:10 följande:
    Förlåt Myran08 välkommen hit. Helt missat att du är ny Skäms

Pregga: Nä jag tänker oxå vänta typ 3-4 veckor innan bf. Är alltid något plagg man har packat ner som man vill ha. Klart bebis kläderna kan man ju packa men inget annat. Går in i v33 imorgon (tisdag)

Haft en väldigt lugn bebis idag men kände den för en liten stund sen. Hihi jag har ju ul nästa måndag Glad, längtar dit. Ska smyga med en lapp till bm och fråga om hon ser vad det är för något. Utan att maken ska få veta. Sen är ju frågan kan jag hålla tyst om det????
    Ok, ja med lillan så packade jag den 2 v innan beräknat Bf, å då kom hon ändå 8 dagar innan, men det gick ju bra...jag tänkte att jag tvättar upp allt såsom kläder,sängkläder osv ca 3 v innan kanske, å packar så det inte bara ligger å samlar damm typ..
    v 33, jisses här går det undan, grattis i förskott :) gu va roligt, mja min prins var ju oroväckande lugn i förigår vilket ledde till smått panik här hemma för att inse igår-han vilade upp sig inför maraton :) hahaha
    jag vaknade ju av att han missnöjt knuffade på mig då jag låg på sidan.

Hoppas du får veta kön då gumman, va spännande..får du skynda in å skriva här sen :)
    Nallepuhmamma skrev 2010-06-14 11:54:12 följande:
    Haha någon måste ju vara det med hihi
    haha sant, å du e härlig Glad
  • Bubbis10

För första gng inatt så drömde jag om förlossningen å att läkaren sa-nu e du öppen 2 cm...å jag tänkte-å det har inte gjort mer ont? haha jag älskar detta!! hahahaha

måste åter igen hylla det bästa köp jag gjort, Gravidkudden!!
    LÄNGE LEVE GRAVIDKUDDEN, jag ska alltid ha en till hands, haha

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10