Inlägg från: mammailund85 |Visa alla inlägg
  • mammailund85

Vi fortsätter, Bf aug 10

Carohl- kul med föräldrakurs! Jag vill också, men vi får vänta till 11:e aug...

Jag har så ont i min vänstra bakfog, så jobbigt att vända sig i sängen och att gå. Funderar på att kontakta sjukgymnasten igen, men det är väl inte så mycket de kan göra? Jag vet ju redan vad jag ska undvika att göra osv...
  • mammailund85
    carohl skrev 2010-05-24 22:32:01 följande:
    11 augusti?? Är inte det lite väl sent? Man ska ju gå några ggr... Skrev du fel?
    Nej tyvärr skrev jag inte fel. Vi fick inte plats förrän då (sen är jag dessutom borta på mitt sommarjobb 11 juni-15 juli). Det är bara två tillfällen 11:e och 18:e aug, sen har jag bf 26:e men får väl se när den lille vill kika ut
  • mammailund85
    elinnnnn skrev 2010-05-24 21:34:50 följande:
    hej alla glada fina tjejer! Jag har inte hunnit läsa igenom allt vad ni skrivit sen igår men ska göra det snart. Idag var jag och gjorde glukosbelastningen, 5.4 låg mitt värde på vilket var väldigt bra. Skönt. Järnvärde låg på 110, konstigt ändå trodde jag skulle ha mycket högre då jag har tagit järntabletter under hela graviditeten :S Blodtryck var lågt och bra och mitt sf mått låg på 28 cm vilket också var bra till 29 helgångna graviditetsveckor. Bebisens hjärtslag låg på 150 :D Jobbigt med inskrivning tyckte jag, så mycket frågor om annat utöver graviditeten. Jag önskar att jag bara kunde säga: ingen kommentar på vissa frågor men jag "vågar" inte.........
    Skönt att alla värden såg bra ut! Hur känns det att vara hemma i Sverige då? Vart i landet bor ni nu?
  • mammailund85
    den kära leken skrev 2010-05-25 08:10:10 följande:
    Lysmasken: Jag har inga tips. Själv sitte rjag och planerar för vilka musikfestivaler vi ska åka till i sommar :) Fast jag tog med mig 4 syskonbarn på Liseberg i lördags haha
    Oj musikfestivaler, det hade jag inte pallat denna sommar. Brukar annars gå på en del, men nu har jag bara varit på några konserter och det har mest känts jobbigt att stå upp så länge (har fått gå och sätta mig). Vilka festivaler lutar det åt då? Kul med liseberg, men man får väl inte åka massa karuseller som gravid va? 
  • mammailund85
    mamma2B skrev 2010-05-25 08:22:40 följande:
    Hej på er, hoppas allt är bra med alla magar! Idag är det dags för könsul, såååå spännande! Malten: Kontakta sjukgymnasten för de kan hjälpa dig med exempelvis akupunktur eller låna ut en tens-apparat
    okej tack för tipset
  • mammailund85

Sweetlilly- härligt att allt såg bra ut på ul!

Ang. parasoll är det inget jag tänkt köpa, har ju bf i slutet av aug så jag tänker mig att värmen nästan är över då. Fast det kanske kan vara värt ändå, det kommer ju fler somrar med vagn. 
  • mammailund85

Pregga vad skönt att allt såg bra ut! Sa de nåt om man "bör" åka in nu för pytteblödningar? Hade själv nån millimeters blodfläck för rätt länge sen nu som jag ringde om, men de tyckte inte det var nån att åka in för. Hade även nåt liknande ganska nyligen, men ringde inte ens då. Kan det verkligen vara nån fara med så små blödningar? Sålänge det inte fortsätter och man känner bebisen och inte har ont är det väl förhoppningsvis lugnt...

• mammailund85

Hej på er! 

Har haft en turbulent morgon och förmiddag. Imorse när jag torkade mig hade jag en rosa blödning. Ringde till förlosningen och fick komma dit. Efter mycket väntan fick jag göra CTG och allt verkade bra med pyret. Sen fick jag vänta ytterligare och komma in till en läkare. Hon kunde se nåt som skulle kunna vara cellförändringar och jag skulle därför få komma tillbaka imorgon till en annan läkare för att se med mikroskop. Har haft cellförändringar innan som läkt ut av sig själv. Hade dessutom bakterier i urinprovet så de skulle skicka det till labbet och se om det är uvi. Gjorde även UL och det såg bra ut, den lille såg så söt ut :) 
  • mammailund85

Grattis till nya veckor tjejer och sista trimestern för vissa!

Jag berättade ju om min tur till akuten igår och misstänkta cellförändringar. Idag träffade jag en ny läkare och han trodde med största sannolikhet att det inte var nå¨gra cellförändringar, men skrapade ändå bort några mm som skulle analyseras. Jag skulle få svar inom 2v, men även om det skulle vara några mindre cellförändringar gör det inget åt det nu under graviditeten.  
  • mammailund85
    Pregga skrev 2010-05-27 08:59:36 följande:
    Hey gumman, nej asså dom sa att jag inte behövde komma in å dom ser det inte ens som en blödning då det bara var lite rosa flytning, men sen läste jag att OM man får en klar blödning så bör man åka in å kolla det. känner du bebisen så e det ju såklart bara positivt, men det man befarar är att moderkakan e skadad när man blöder å det bör kollas upp, UTAN att skrämma upp dig nu för dte kan lika gärna vara så att dina slemhinnor e sköra. min livmodertapp e som på alla andra gravida nu, sprängfylld med blod så det räcker att jag har överansträngt mig lite bara...
    Jag frågade om detta igår med och de sa ungefär som du, mindre rosaaktiga flytningar och små blodprickar är inget att oroa sig för, men om man är orolig kan det ju vara värt att kolla ändå. Efter undersökningen jag gjorde idag fick jag dock räkna med att det kan blöda lite. Moderkakan såg iaf fin ut och låg där den skulle. 
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10