Inlägg från: SweetLilly |Visa alla inlägg
  • SweetLilly

Vi fortsätter, Bf aug 10

lillabambi skrev 2010-03-30 21:51:36 följande:
    tack söta ni för fina presenter
    Grattis! Vilken underbar dag!
    Lilla pyret väntas 100806
  • SweetLilly

Morrn på er! Jag vaknade tidigt idag, mådde il aoch had eont i huvudet. Så jag gick upp och åt en banan, å se om man kan ta och sova lite till sen. Sov faktiskt rätt bra i natt, så det var ju bra.

Idag ska jag fundera på vad jag ska packa ner till resan över påsk.. ska hälsa på min mamma över helgen, åker imorgon. Sitta 50 mil i bil med denna ryggvärken känns..mindre lockande, men det ska väl gå.

Vad gör ni i påsk då tjejer..?

• SweetLilly
    den kära leken skrev 2010-03-31 07:46:53 följande:
    God morgon!Vi ska med hem till min mamma. Men vi tar tåget. Det går inte riktigt att köra bil när man jobbar med miljöfrågor. Här är det mannen som står för ryggproblemen. Så även det är en anledning till att vi tar tåget. Det ska bli så roligt att träffa alla. Syrrorna kommer med.
    haha nej, då förstår jag Vi har inte råd att ta tåget, blir så dyrt, billigare med bil - tyvärr.
  • SweetLilly
    t0va skrev 2010-03-31 07:49:10 följande:
    Åh, sitta i bil låter inte så kul. Vi ska packa kartonger... sambon är ledig fredag-måndag så några timmar kanske han kan lägga på att förbereda flytten. Vi har sagt att vi ska försöka få ner allt som inte är nödvändigt nu, så när lägenheten blir ledig att det bara är att börja köra över. Samt att jag slipper packa själv, vill inte stå och klättra på saker nu. Sambon får langa och jag packar.
    Usch, packa är så tråkigt.. Jag har flyttat runt 20ggr redan i mitt liv, så jag hatar det..
  • SweetLilly
    t0va skrev 2010-03-31 07:55:44 följande:
    Det var 4 år sist så det värsta är väl att vi sammlat på oss en massa skit, men nu har jag röjt ut gamla kläder i alla fall. I helgen så ska vi ransonera proslin, muggar och sånt som bara står i skåpen och aldrig används. Fy fan vad illa jag mår nu, funderar på om det bara är sura uppstötningar. Tog en gaviscon i morses men den hjäpte knappt. Jag ska väl inte få tillbaka illamående nu igen... Ska hålla mig från att kräkas på sjukgymnasten
    jo samla på sig är man bra på! Man ska verkligen passa på att sortera när man flyttar!
  • SweetLilly
    den kära leken skrev 2010-03-31 08:12:51 följande:
    Jag har gjort precis likadant. Nu har jag bott 1,5 år i vårt hus och det är bland det längsta jag bott på ett ställe. Tur att vi håller på att renovera så att det känns som om man flyttar ;) Mannen kallar mig för packningsingenjörn haha. När det ska stuvas in en massa grejer på ett litet utrymme är det jag som får göra det.
    haha ja, man får lite vanan inne och vet hur man ska göra

Tova; Ja vi har jättelitet skafferi här hemma, och det är inte kul! Vi ska göra nytt kök till vintern så då ska det blir ett STORT ett
  • SweetLilly
    den kära leken skrev 2010-03-31 08:34:39 följande:
    Längtar också efter ett stort kök. Men det lär dröja ett tag till. Kankse nästa år. Men allt har ju en tendens att ta lite längre tid än man tror ;)
    Litet kök har vi, men det ska bli ett STORT skafferi
  • SweetLilly
    den kära leken skrev 2010-03-31 08:39:54 följande:
    Min dröm är ett skafferi som man kan gå in i! Åhhh tänk om det kan bli så :)
    ja det är ju det bästa! min dröm är ett riktigt lantkök med gjutjärnsspis och stort skafferi, härligt!
  • SweetLilly
    den kära leken skrev 2010-03-31 08:45:54 följande:
    om det var jag som hade vunnit de där 214 miljonerna eller vad det nu var, ja jag hade nöjt mig ett par miljoner, då hade jag haft ett NU! Jag vet precis hur det ska se ut. Men nu först är det badrummet, sen bastu och så har odlingssäsongen dragit igång. Sen ska det bli vinterträdgård och sen står köket på tur.
    Ja.. vi håller på att bygga här hemma för fullt.. lite trött redan menmen Vi har byggt in verandan så vi fått ett matrum, större sovrum och ett litet barn rum

Näst på tur står ny veranda, sen badrum och sen kök
    Sist så ska det sättas in ett fönster i vardagsrummet, där har vi inget fönster nu, utan ser ut som en gillestugs-bunker..
  • SweetLilly
    den kära leken skrev 2010-03-31 08:53:46 följande:
    Det är ju lite jobbigt men det tråkiga är att man vänjer sig. Gör ni jobbet själva eller har ni hantverkare?
    Mest själva men vi har turen att ha hantvekare i vänskapskretsen, det är toppen!
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10