• 060810

Vi fortsätter, Bf aug 10

Ja nu ska det bara va bra besked här! Dåliga vill jag inte ha mer nu.
    Min inställning är det inget fel på, bara alla andras! :p
    Ja folk som säger att jag inte kommer klara detta och hur det ska gå för mina "stora" barn mm.. Hatar när folk dömmer ut mig på en gång! Jag får göra det bästa av situationen och jag tror allt löser sig om man ser positivt på det.

• 060810

Jajamensan och den lever jag på! Jag kan inte gräva ner mig har jag bestämt mig för utan här ska kämpas med näbbar och klor! Och nog måste jag va utvald eller nåt! :p Jag SKA orka med detta, det är bara så. Mina stora barn kommer med klara det, jag vet det, sen ska vi bara vara tillsammans och mysa och gosa.

• 060810

Pregga:
    Ja jag är inte lika ledsen längre nu. Ibland kan jag börja gråta, men jag är mestadels glad nu faktiskt. Gladare blir jag om/när jag får bra besked på fostervattensprovet.

• 060810

Ja ibland när allt kommer över mig så kommer tårarna.
    Som igår när jag gick till ultraljudet så blev jag tvungen att gå förbi neonatalavdelningen och där lär ju min plutt hamna sen efter intensiven.. Då fick jag total panik och bara sprang mot hissen och åkte upp. Orkade verkligen inte se det just då.. Nackdelen är att jag måste gå förbi där varje gång jag ska på ul i Lund...

• 060810

Jupp, men bara att bita ihop.
    Jag har en underbar vän som ska följa med mig på studiebesök eller vad man ska kalla det för på neo och intensiven så jag får se ställena innan det är dags att va där. Hon har själv legat på neo med sin son för snart 3 år sen.

• 060810

Någon som vet vart man ringer när man har en del sd men inte får tag i bm? Förlossningen tillhör jag ju inte än på ett tag..
    Jag har 2-4 sd i timmen.. 2 om jag vilar, ibland bara 1, men sen när jag rör på mig kan jag få upp till 4 st.. Jäkligt obehagligt!
    Några gör ont andra inte... Misstänker uvi då jag haft det mycket som gravid.. Hade gbs med båda barnen med..

• 060810

Kan man ringa till gbg fast man bor i Skåne?
    Jag kommer ju föda i Lund, men vet inte ens hur det funkar där för jag bor i Kristianstad.. :p
    Antar att det får bli typ jouren på vc man får ringa eller åka till vanliga akuten.. Vill ju inte gå med detta hela påsken...

• 060810

Ska in till stan sen och går inom kk och frågar dem. Just nu är det lugnt, men det kan ju sätta igång igen.
    Hatar när man inte vet vart man ska vända sig...

Pregga: Jag gjorde fvp för 1 vecka sen och borde inte ha problem av det nu längre utan det var de första 1-2 dagarna bara enligt läkaren.. därför misstänker jag uvi, då jag fick starkare sd när jag hade uvi än när det var okej så att säga..

• 060810

Jag vet en sort man får använda men kommer inte på vad den heter, men den tar uvi bra på mig, sen att det återkommer är inte medicinens fel. :p det är min kropp.. :p
    Det ska kollas upp idag. Får jag ingen hjälp på kk så blir det att åka till jour vc. Men hoppas få råd av kk vart jag enklast ska vända mig..

• 060810

Tränar du redan Pregga inför att bli småbarnsmamma igen?? Burkmat som är så äckligt!! Mino tyckte inte alls om burkmat.. Mammas mat ska det va.. Storasyster precis tvärt om! :p Hon äter burkmat än idag om hon får... Mino vägrar! :p
    Jag ska värma en färdigrätt.. Har tänkt äta lunch i 1 timme nu men har legat med datorn i knät i sängen istället! :p  Inga sd denna timmen som jag känt av i a f. :)

• 060810

Tova:
    Skumbjörnar istället för kåvepenin!! haha det var dagens kommentar!!!! Jag fick det mot halsfluss o det kliade så in i helvete på min kropp, men de såg inga röda utslag på vc så de tyckte jag kunde fortsätta med dem.. jag vägrade!
    Ska säga att jag hellre tar skumbananer nästa gång än kåvepenin! :)
    Selexid heter de ja, små runda söta saker som hjälper bra mot uvi! :)
    Hoppas jag får hjälp på vc i eftermiddag/kväll. 1177 sa samma sak som jag trodde att det var till jour vc jag fick vända mig och sen fick de skicka mig vidare om de bedömde läget som sådant.

• 060810

Hej hej!
    Längesen jag skrev något men har varit rätt stressigt med tanke på väntan på fostervattensprovet.
    Men snabbtestet såg BRA ut och hon verkar inte ha Trisomi 13 eller 18 som vi var så rädda för. :)

Magen växer och mår bra, men jag känner väldigt få fosterrörelser, men det kan jag leva med. Känner kanske 1-2 gånger per dag men hellre det än inget liksom.

Jag har ständigt ont i min stackars mage.. Magknip jämt och ständigt... Så trött på det. Någon som vet vad det kan va? Ibland har jag mer ont än vanligt, men sen släpper det och övergår till vanligt magknip igen liksom.
    Jag har ju IBS, vet inte om det gör saken värre. Fick ju diagnosen när minstingen var född så jag vet inte om jag haft besvär tidigare graviditeter, det har jag förträngt.. och jag har inte haft mycket besvär annars heller av det, bara av och till sista året.

• 060810
    Pregga skrev 2010-04-11 20:01:21 följande:
    ÅÅhh va skönt att proverna var bra, måste ju vara en jätte lättnad.men vad e IBS?
    Ja det var en sån lättnad när jag fick de provsvaren. Bara nästan 2 veckor tills jag har hela resultatet, men det kan jag vänta på.
    IBS är irritabel tarm.
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10