Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

den kära leken skrev 2010-02-23 14:24:38 följande:
    Okej ;) Nja det rann väl inte ut precis haha. Men jag behövde inte klämma särskilt mycket heller men ska genast sluta upp med sådana dumheter =)
    hehe,

det står såhär om römjölk:

Råmjölk

hittad på sidan som carohl, om jag inte minns fel, länkade till för ett par dagar sen.
    http://www.babyboom.nu/guider/GFAQ/Trimester2.html#ramjolk Ibland kan det hända att man läcker råmjölk under graviditeten. Det är den första näringsrika mjölken som blir barnets första föda. Tryck aldrig ut mjölken eftersom det stimulerar mjölkproduktionen dvs. risken att det kommer mer. Det är mest i slutet av graviditeten som det här inträffar. Rinner det besvärande mycket så kan du köpa amningsinlägg på Apoteket och lägga dem i BH:n för att slippa få stora fläckar på tröjorna.

Om du läcker råmjölk eller inte har ingen betydelse för den riktiga mjölkproduktionen sen när barnet är fött. Man behöver inte ha läckt en droppe men amningen kan fungera precis lika bra för det.
    BF: 100808 enligt SM
  • elinnnnn

råmjölk menar jag såklart, vad är rÖmjölk? haha

• elinnnnn
    Malten skrev 2010-02-23 14:47:38 följande:
    Hej tjejer! Här är visst tråden i full gång igen.Jag är hemma igen efter att ha jobbat ett dygn. Kan det vara dåligt på nåt sätt att jobba så långa pass som gravid? (25h med 6h sovande jour, fast inatt blev det bara 3h sömn). Känner mig ju helt slut efteråt, men brukar sova några timmar när jag kommer hem.   Carohl lycka till på ditt UL idag! Kika in sen och berätta. 
    jag tror det är viktigast för dig att känna efter, orkar du så orkar du. om du känner dig helt slut kanske bebisen känner av det också. fast som sagt mår du bra så mår säkert bebis också bra. gå du och vila en stund tycker jag. det ska jag iallafall göra. jag är supertrött+huvudvärk =(
  • elinnnnn
    den kära leken skrev 2010-02-23 15:03:10 följande:
    Tack för infon elin!
    så lite så =) nu ska jag gå och sova bort lite huvudvärk. kram
  • elinnnnn
    carohl skrev 2010-02-23 15:45:41 följande:
    Hej tjejer!Mitt vul gick superbra idag! Min bebis är större än vad jag trott de drog fram mig till v 15 för jag var tydligen i v 14+5. Å andra sidan så sa han att bebisen kan ha växt jättemycket denna vecka så att nästa vecka växer den inte lika mycket längre. Så vid rul kan de fastställa bf-datum på riktigt. Men jag räknar väl mig som v 15 då Men jag mår så bra och jag åkte ner på stan och firade med att shoppa bebis kläder för 700 kr, hehe...Sweetlilly och T0va: Det var inte min mening att klanka ner på någon, absolut inte. Ja vill inte skrämma upp nån heller. Det var bara min skolsyster som sa det till mig när jag gick på gymnasiet då jag hade extrema låga järnvärden. Hon frågade mig om jag tex åt popcorn jag sa nej och då sa hon att inte äta det heller då det sänker järnvärdet ännu mera.Saksamma det var många år sen jag fick höra det och jag har inte kollat upp det vidare då jag iaf inte tycker om popcorn.
    Åh vad underbart att höra att allt gick bra =) Shoppa bebiskläder, Gud vad mysigt =) för 700 kr verkade som du hittade en del ;)

SweetLilly skrev 2010-02-23 15:15:44 följande:
    Nu är jag hemma från bm! Hjärtat lät jättefint och pyret for runt som en propeller där inne så det var lite svårt att höra, hehe.Fick tid för at diskutera kejsarsnittet också, skönt.
    åh vad härligt att höra! Lycka till med KS samtalen.
  • elinnnnn
    ULE skrev 2010-02-23 18:59:54 följande:
    Har ni lätt för att bli yr? De sista dagarna är jag det till o från.
    jag också. jag tog upp det med BM när jag träffade henne idag och hon sa att det är normalt, att jag skulle resa mig upp väldigt sakta och om jag blev riktigt yr lägga mig med benen högt så hjärnan får syre/blod. Jag äter som jag ska och har normalt blodtryck så det beror inte på det. Det är bara så nu när man är gravid, det sa min BM. Jag var yr i början också sen försvann det i en månad kanske men är nu tillbaka. Jag är i vecka 17...
  • elinnnnn
    sofie och laura skrev 2010-02-23 19:24:47 följande:
    Fick lyssna på Bebben idag GALOPP GALOPP vilka tydliga hjärtljud =)
    Vad mysigt!
    Vi fick också lyssna på hjärtljuden idag när vi var hos BM =) Så himlans skönt att HÖRA att bebisen lever =) Man känner ju inte så värst mycket ännu, eller iallafall inte jag. Jag känner ibland som om jag har en fisk i min mage och som med bakfenan kittlar mig på magen inifrån och ibland hickar bebisen(tror jag) men jag vill känna MER och OFTARE=) Fast det kommer väl :)
  • elinnnnn
    Ns mamma skrev 2010-02-23 22:37:57 följande:
    Hej,Mysigt att lyssna på hjärtat, om än en snabbis :)Jag har också gjort trippeltest, i min kommun gör de det i stället för kub/nupp. Det var bara ett blodprov jag fick ta. Är det så det kommer att vara för dig också?
    Jo tror det är så, bara ett blodprov och sen tar det ca en vecka för att få svar. Hoppas det går bra, man blir ju lite nervös :) Det gick bra för dig eller?
    den kära leken skrev 2010-02-24 06:58:39 följande:
    God morgon!Vecka 16 idag. =)
    Grattis till vecka 16!!! Hur mår du idag?
    carohl skrev 2010-02-24 08:20:19 följande:
    Herregud vet ni vad? Jag var redo att gå hemifrån imorse för att jobba ett kortpass (trodde jag) nä jag ska jobba ett dygnspass, suck! Jag har inte tagit fel nån gång på mer än 3 år. Jag kan säga att det blev STRESSIGT! Nu är jag på väg iaf. Bizzie: kul! Grattis!
    Åh nä fy vad jobbigt:S Hoppas tiden går snabbt :) Önskar dig en fin dag!
  • elinnnnn
    t0va skrev 2010-02-23 20:44:48 följande:
    Kan det inte hänga ihop med att man får lite större blod/vätskemängd i kroppen så man kan uppleva lite blodtrycksfall trots att man egentligen har ett bra blodtryck. Har för mig att jag läst något sånt.  Min blodtryck var också bra, lite högre än vanligt men inte för högt. 
    kan säkert vara så =)
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-02-23 23:07:46 följande:
    har inte kännt min lille alls idag, å jag brukar känna den varje dag....*orolig*
    hoppas du fått dig en liten kick, bebis spark alltså =) förstår att du är orolig om du brukar känna den dagligen... fast det är inte förräns efter v.25 som man "kan" förvänta sig att känna den dagligen.(läste det nånstans, minns dock inte vart...)
    kram
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10