Inlägg från: ssssssss8 |Visa alla inlägg
  • ssssssss8

Vi fortsätter, Bf aug 10

elinnnnn skrev 2010-03-24 08:38:03 följande:
    Godmorgon alla godingar! Hur mår ni idag? Ser att det finns lite sömnproblem? Tråkigt, jag vaknade inatt kl.4 och var helpigg och vrålhungrig men tvingade mig att somna om, det tog väl en timme. men det är väl bara till å vänja sig, bebisen lär ju inte sova hela natten ;) fast det skulle ju vara skönt att få hela nätters sömn INNAN bebisen kommer så man är riktigt utvilad, fast så lyxigt ska man inte få ha det? :P Lysmasken: men då är du en dag tidigare än mig :) Jag har BF den 10e augusti :)
    Nej inte lyx nu rutiner ska in redan nu så vi har dem på plats när bebis anländer
  • ssssssss8
    Pregga skrev 2010-03-24 09:31:12 följande:
    jo det va riktigt obehagligt, dom sa att det var för att lillan fixerade sig så tidigt å låg å tryckte på med huvudet neråt...å det gjorde fruktansvärt ont. Dom förberedde mig på att föda henne redan i mån 7, men så blev det tack o lov inte. Men hon kom 8 dagar tidigt. skulle inte bli förvånad om det blir så denna gng med...men smärtan avstår jag gärna....går inte å beskriva..hua...vad menar du med att på lörd vänder tåget hem???
      Det är ett talesätt här varje gång man nått någonting halvvägs så vänder tåget hemåt igen för nu har det brusat på i 20 veckor och det är  bara 20 veckor kvar

• ssssssss8

Hur länge ligger ni på bb i sverige? Läste i en tråd nyss och hon var bara 1 dygn på bb.

Här har jag varit med båda barnen 7 dagar och man ska vara minst 3 dygn.

• ssssssss8
    puchelina88 skrev 2010-03-24 09:33:12 följande:
    någon mera som ska på barnmoske beskök i april?
    Varje månad har jag besök hos bm
  • ssssssss8
    elinnnnn skrev 2010-03-24 09:42:24 följande:
    jag och några andra är redan på det tåget, men vi kommer hämta upp er alla på vägen "hem" :) Värsta tjejligan hahaha
    Nu kör vi hårt så det går fort till augusti
  • ssssssss8

Hualigen 6timmar känns kort tid nej det får nog minst bli 3 dygn mina förlossningar är såna som tar nära på 20 timmar och jag är så trött efteråt så det går helt enkelt inte o väcka mig de första timmarna efter förlossningen.
    yr så fort man stiger upp ur sängen och jag härliga tiden framför oss

• ssssssss8
    Pregga skrev 2010-03-24 09:54:44 följande:
    haha jag åker nog hem fr bb så fort jag kan, skönt å få vara hemma å bara gå runt som en zombie om man vill. å sen e det ju inte så längre på BB att sköterskan tar hand om liten så man får sova, utan bebis e med dig hela tiden i ditt rum :)
    För 5 år sen så hade de nog sonen eftersom jag inte vaknade av han skrek slut som jag var.
    Det kan ju ha ändrats sen dess också förstås. Det kanske beror på i vilken form mamman är.

Trappan ner och äta lite kanske jag borde unna mig lite glass till efterrätt och jag är sjukt sugen på chips sourcream and onion smask men det får vänta till helgen
  • ssssssss8
    elinnnnn skrev 2010-03-24 10:02:11 följande:
    i sverige är det väl minst 6 timmar man måste stanna. min första stannade jag i 5 dagar och kämpade med amningen, den andre och tredje stannade jag bara i 6 timmar sen åkte jag hem. sssssssss8 var bor du?
    Finland jag är finlandsvensk, mammma finskspråkig och pappa svenskspåkig bor i svenskfinland
  • ssssssss8
    Malten skrev 2010-04-02 12:06:08 följande:
    Pregga skönt att det gick över och bara verkar va förstoppning! Även om det också är jobbigt. Nån som har nåt tips på mirakelkur?  Inatt sov jag så gott så i typ 10h (!) och vaknade bara en gång av sd. Idag blir det lugnt och ikväll kommer syster, svåger och lite vänner hit på middag. Det lutar åt årets första grillning :) 
    Härligt att sova så bra! och härligt med årets första grillning
  • ssssssss8

oj oj vad ni skriver har inte riktigt haft tid till att vara så aktiv här inne på ett tag nu.

Har varit på en snabbvisit till luleå med barnen och sen längre upp nordsvervige och hälsa på min faster sen har vi haft påsklov o allt så det har varit en del på gång här.

Pregga: Låter som en väldigt knepig situation för dig hoppas det reder sig till det bästa för dig!
    Du behöver inte svara men på den här frågan om du tycker jag går för privat, men om du har kontakt med dotterns pappa så kanske han känner sig rädd.
    Annars verkar han ju inte ha riktgt lätt med sig själv, tar hans familj kontakt med dig då eller är de på hans sida?

Det är så roligt nu för att jag känner av bebisen hela tiden + att det känns svaaaaga puffar utanpå också så snart kan barnen börja känna på lillsyskonet snart.

Börjar dock jobba imorgon igen få se då om mina höftben hålls ihop jag har två 4dagarsveckor framför mig så kankske jag biter ihop och äter värktabletter de två veckorna.
    Sen har två lediga veckor igen.

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10