Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

tetta skrev 2010-07-07 20:56:12 följande:

Jag fick ont i ett ligament när jag var förkyld hostade sönder en muskel och de förklarade detta till mig. Det gör svin ont när man hostar men inte annars. Så nu när  man nyser så gör det ont.

Här är det oxå lugnt. Den ska ju bara köra rumpan mot revbenen och det spänner så härligt. Jag går bara varannan vecka. Skulle oxå vilja gå varje vecka. Det ärså mysigt att höra hjärtljuden.

Nu har man frossat jordgubbar. Lite xtra järn är aldrig fel.

ok, tack så mkt...känns genast bättre :) haha det där med rumpan verkar vara ngt populärt ju, haha han pressar upp den upp under ena bröstet typ, haha så hela magen blir skev..
    jag får ju gå varje vecka nu på ctg samt tul bara för att lugna min oro, inget medecinskt utan bara för att jag ska våga njuta nu det sista...
    åh jordgubbar e gött asså...hihi
    elinnnnn skrev 2010-07-07 22:08:52 följande:
    pregga: fina bilder ni tagit du och din prinsessa (och magen hihi)
    knyzzel: sicken sötis :)

sofie och laura: vad skönt att det gick bra på TUL och att h*n inte ligger i tvärläge längre.

HORMON RAND HAR JAG INGEN OCH HAR INTE HAFT UNDER MINA 3 TIDIGARE GRAVIDITETER HELLER.
    Jag är glad att jag sluppit en faktiskt, är nöjd med min kritvita mage haha
    jag har ett par korta bristningar runt naveln bara och inget mer. det lär väl inte komma några nu heller tror jag, hoppas iallafall inte det :D
    Tack så mkt :) hihi jag e så stolt över min hormon rand, det e ju typiskt grav hormon :) min Bm sa när hon såg den,åhh va fin rand du fått, hahahaha bristningar har jag inte fått ngn än...men som du säjer vem vet. å det skulle inte göra mig ngt...
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-07-07 22:09:47 följande:
    om man känner sig för naken att bada i bikini finns det ju baddräkt..

jag har köpt en men har inte haft tillfälle att använda den ännu.
    hoppas jag hinner innan bebisen kommer ut hahaha
    jo det kan man ju ha men det känns liite onödigt å köpa en ny nu i slutet med...
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-07-07 22:43:19 följande:
    jo men står det mellan att inte bada och lägga 200kronor på en gravidbaddräkt så är det ett rättså lätt val , iallafall för mig ;)
    Mjo det e klart att vill man bada ute vilket jag för övrigt avskyr,offentliga badplatser så e det ju värt det, sj badar jag gärna ute på en evskild plats :)
    knyzzel skrev 2010-07-07 22:53:10 följande:
    Go`kväll. Hur e d idag? Här e d ganska lugnt. Lite trött bara.
    Gokväll stumpan :)

en annan e aptrött men tvättar i vanlig ordning, just när man tror man tvättat upp lillemans saker så får man ngt nytt, haha såå nu tvättas det igen....shit va trött jag e asså...
  • Bubbis10
    knyzzel skrev 2010-07-07 23:27:49 följande:
    Ojdå. Vad sund om dej då hahahaha att få massa saker kan ju inte vara något kul alls hahahaha
    Vi ska tvätta i morron å tur e väl d för dottern pottränas ju å hennes trosor håller på att ta slut nu.
    Idag har hon verkligen varit jätte duktig. Mellan 7:30-15:00 så gick bara ett par till spillo. Jätte duktig flicka.
    Man blir så stolt JU
    haha asså jag, har tvättat så många nätter nu, så jag e sååå trött...men asså jag fick 2 plagg idag å sängkläder å måste tvätta upp allt då jag känner att det närmar sig..vill bli helt klar..
    klart du blir stolt, hihi duktig tjej ju..:)
  • Bubbis10

NU ska jag gnälla-HELSIKE va ont jag har i fötterna!!! AAAJJJJJ

• Bubbis10
    knyzzel skrev 2010-07-07 23:43:13 följande:
    Förstår dej... Kunde bara inte låta bli.. Lät så kul bara.
    Själv så har jag ju TÄNKT att få tummarna ur baken å städa (damsuga å torka golv) å packa BB-väskan. Bara 14 dagar kvar om 17 min, men jag har inte hittat orken eller tiden till d. Lite tråkigt faktiskt.
    haha misstänkte det, men klart man e tacksam...men jag börjar känna mig lite stressad å bli klar, då jag tror han blir lite tidig med ju...
    knyzzel skrev 2010-07-07 23:51:23 följande:
    Naw stackare! Själv så e d så illa att bara mina inneskor funkar nått så där, men jag ska inte klaga. Fick en helt underbar massage igårkväll när d var som värst å har blivt lov en i dag oxå Solig

Älskar att bli ompysslad på detta viset hahahaha

Börjar få lite panik över att tiden går så fort nu på slutet. dagarna bara försvinner utan att man kan göra nått åt d.Obestämd
    jag ska inte klaga dock, jag e ju välsignad...å min underbara dotter masserade mina fötter lite, å sa-OJ va svullna dom e mamma, stackars dig....ja nu går det undan, vi ska fixa här imon med å sen på fre hämtas baby skyddet å det sista, sen e allt klart :)
  • Bubbis10
    knyzzel skrev 2010-07-08 00:07:34 följande:
    Låter härlig. Bra att du nämde babyskyddet! Hade nästan glömt d. hahahaha Kanske hämtar d ikväll. Klädselen e redan tvättad å ska bara på. Får väl hitta någon kul leksak oxå....
    jo men det e skönt, jag har fixat allt nu å jag har gjort det själv *stolt* hihi ska lägga mig nu för det värker rejält i fossingarna....men på fre har jag hämtata det sista på baby butiken, sen kan man bara slappna av å vänta in prinsen :)
    natti natt, sov så gött..kram
  • Bubbis10
    tetta skrev 2010-07-08 10:41:36 följande:
    Äntligen torsdag!! Ny vecka..v.35
    Nu känner man när den puttar med foten. Lägger man handen där så puttar den bort den! Hur mysigt som helst!

Pregga: Gnäll på!! Har oxå ont i fötterna. Fasiken vad ont de gör! Det stramar om skinnet. Urk...
    Förresten Grattis till ny vecka! hihihi
    Hey gumman :)
    tackar så mkt, änteligen ny vecka, wooohoooo v 35 ida ju, såå lycklig :)

jo jag känner åxå när min lille trycker ut hälen typ, haha å det e så mys.
     ja jag hade sjukt ont i fötterna igår, min dotter skulle massera dom å hennes lilla tumme försvann in i foten å hon såg helt chockad ut, gick till mvc förut å pratade med dom om detta...å ont gör det ..hua

Grattis till ny vecka själv {#emotions_dlg.flower}
  • Bubbis10
    lilaemma skrev 2010-07-08 12:43:52 följande:
    "En del kvinnor kan börja se sämre och lite suddigt under graviditeten. Det kan bero på att man samlar på sig vätska i kroppen under slutet av graviditeten. Vattnet fyller även ögats vävnader och kan ge suddig syn eller till och med fläckar i synfälten.
    Berätta alltid för din barnmorska ifall du ser suddigt för i en del fall kan det även vara ett av de tecken som kommer i samband med en havandeskapsförgiftning."

från babyboom.nu

Tycker du ska prata med barnmorskan för säkerhetsskull.
    var på Mvc idag akut då mina fötter å händer svullnat så fort å mkt, såå dom kollade mig för just havandeskapsförgiftning på min egen begäran genom blodtryck samt urin, första tecken på att ha det är högt blodtryck. jag får åxå lite vita prickar framförögonen ibland, som flimmrar lite....men inget fel här..
    har gått upp 16,5 kg, känns som om man stannat av lite, men slutvikten med dottern var ju 15 kg så...
  • Bubbis10
    carohl skrev 2010-07-08 15:23:12 följande:
    Jag blev inte särskilt orolig, det är nog det som är mitt problem. Jag blir nästan aldrig orolig...
    Jag och Pregga brukar säga att hon borde ge mig lite oro och jag henne lite lugn då kanske vi skulle hamna på en mer balanserad nivå Skrattande

Fast gumman om du är orolig över något är det bara att ringa, inget farligt händer. Kan vara skönt att få höra att allt är som det ska. Eller om de säger att du ska komma in och titta är det bra det med då man håller koll på det hela. Glad Ingen kommer att tycka att du är dum för att du ringer.
    haha så sant som det va sagt, vi skulle ha kompletterat varandra!
    nallepuhmamma, klart du ska ringa in om du e orolig, det e det dom finns till för :) Kul å se en liten skymt av dig på bilden :)
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10