Inlägg från: sofie och laura |Visa alla inlägg
  • sofie och laura

Vi fortsätter, Bf aug 10

carohl skrev 2010-08-19 08:26:14 följande:
    Hej tjejer!

Jag har hälsat till Pregga från er. Hon tackar så mycket.
    Hon blir igångsatt idag så äntligen ska hon få träffa Dominic.
    Stackarn hon har legat och spytt som attans pga nån spruta de gav henne.
    Jag vet inte mycket mera, tänkte bara logga in och uppdatera.

Massor med kramar till er, måste skynda mig nu till sjukhuset då vi ska träffa läkaren. Alexis har inte fått träffa doktorn än så det är dags. Det blir PKU-test och vägning!

Kram
    ååååååå häälsa henne i massor från mig... min mob e trasig men kommer att hämta en låne tele under dagen så man får slänga iväg ett sms....... Carohl om du pratar med henne hälsa att hon finns i mina tankar att idag e det en underbar dag för dominic att komma för vi alla saknat haaaan så!!

Och du gumman......Alexi e juuuu underbar så glad för din skull pusssss
  • sofie och laura
    elinnnnn skrev 2010-08-20 21:32:25 följande:
    skulle blivit det idag egentligen men dem hade fullt på förlossningen så det blev inget. ville inte riskera att bli ivägskickad till annat sjukhus mitt i förlossningen.

imorrn ska jag ringa till förlossningen kl.8 på morgonen och fråga om de har plats, isåfall åker vi in och blir igångsatta, men hoppas på att det kommer igång av sig självt inatt =)
    Hej eelin!!

Det var ett tag sen men man har en massa nu att göra.
    Jag hoppas att din bebis kommer snart...

Grattis familjen mu vad roligt att er son har anländit
  • sofie och laura
    Ninniisen skrev 2010-08-20 16:44:01 följande:
    Jag minns inte om jag har uppdaterat om att jag fött??

Den 31 juli, 23 dagar innan beräknat (jag står dock under den 19:e ser jag) födde jag en liten pojke på 3710 gram, 51 cm lång. Det var nog en drömförlossning för min del vilket var underbart då jag varit väldigt förlossningsrädd.
    Grattis tjejjen!!
    Gud vad roligt att någon fick i juli med hahaha
    Skulle själv ha i aug men min kom i juli den 13e
  • sofie och laura
    carohl skrev 2010-08-23 09:39:01 följande:
    Hej tjejer!

Hur går det med era magar?
    Har någon fått veta nåt från elinnn eller mandy? De måste ju ha fått nu!

Här hemma rullar allt på bra Glad Det enda som krånglar är att dottern avskyr att ligga på rygg och därför är det svårt att få henne att åka bagn i vaket tillstånd eller att sova på ryggen som de ska göra. Istället får hon sova groda på mig hela nätterna... Vad gör man inte? Huvudsaken att hon mår bra. Hon hade inte kolik inte än iaf och förhoppningsvis får hon inte det heller. Det vara bara jag som hade ammat henne fel och så fort jag fick hjälp blev hon som en ny unge tack och lov då jag gick sönder av att se att hon hade så ont. Stackarn fick ju i sig massor av luft som jag ammade henne!
    naaaw gillar hon att ligga känguru hihi sött...
    Själv här är Alvin urdålig på att rapa och min privata läkare sa att rapningen är viktig så att han rapar ur luften. så här ammas det oh efter 5 min får jag avbryta med en raap!=)
    Hur e det med lill sessan då??? hon e såå fin juuuu gullunge
  • sofie och laura
    elinnnnn skrev 2010-08-23 21:34:27 följande:
    hej!!!!
    tack för alla lyckönskningar. vi kom hem idag, stannade några timmar extra pga livmodern inte drog ihop sig tillräckligt snabbt, även fast jag fick dropp för det.... lillan är fin 4 kg ungefär och 52 cm llång, massa svart typ 4 cm långt hpr  haha lugg och polisonger är ett faktum;)
    hur det hela gick skriver jag en annan gång då jah vet ni är nyfikna;) lillan ligger nu i min famn, lite jobbigt att skriva med en hand ;)

grattis till nya mammor och hoppas på fler snart!!! håll ut jag vet det är fär hemskt att vänta men det blir oftast lättare när det går igång av sig själv....

kramar till allla och tack så hjärtligt för erat stöd!
    vi ses snart igen
    Grattis EELIN!!
    Så glad för din skull gud vad härligt änteligen!!
    Nyfiken på hur det gick !!

Men nu e ni hemma och mår bra iaf!!
    Skåålar som pregga göör SKÅÅÅL!
  • sofie och laura
    Pregga skrev 2010-08-23 22:31:00 följande:
    hihi jo jag hörde detta å då fick jag mig ett bryt här, tittade på min skatt å bara grät floder..haha
    ja aså det blev inte alls som tänkt ang förlossningen, haha men blir det någonsin det. Nu ska ni få höra.

Mitt x körde in mig efter att min mamma hämtat min dotter på kvällen innan för att jag skulle få sov dos, så vi fick ett familjerum så han stannade kvar, vilket jag hade mkt blandade känslor för. sen åkte han snabbt som attan å hämtade min mamma å dotter. Så alla 3 var med inne på Fl, Min dotter var med hela tiden fram tills krystvärkarna, då sa jag till min mamma-ta med henne ut nu, för där var smärtan så sjuk å jag ville inte skrämma henne. Min mamma grät å mitt x.......var helt fantastisk, hihi så jag ångrar inte en sek att han var med. Jag har aldrig sett honom på det viset innan-ALDRIG! så ödmjuk,omtänksa...å stöttande. han masserade min rygg, mina fötter, klappade mig i håret å pussade mig på pannan samtidigt som han viskade-gumman, vi fixar detta tillsammans, jag är här. behöver jag säja att tårarna rann....Vid varje värk så satt han å gav mig lustgas å stöttade, hela vägen. haha han tom tittade där nere när huvudet var på väg ut..
    sen tittade han på mig med en blick..som...ja jag har aldrig sett den förut, känslor av fullständig lycka,oro, å ngt annat som jag inte har en aning om vad det var aså...har aldrig sett han sådan. Men så som han håller på med vår son...så var det d enda rätta. Han har legat å tittat på honom i ett par dygn nu, pussar,kramar, vill hålla hela tiden. hahaha sen kom hans instinkt fram igår- han sa, du...jag kom just på hur mkt jag måste skydda honom fr allt ont, vi måste börja med att säkra läg. å sen fr folk som inte e bra, hahaha jag har en bekant, inte kompis utan bekant som har borderline/scitzo å han sa det-HON kommer inte i närheten, då måste jag ha ihjäl henne...herregud hon e farlig för min son!!!!!
    haha men där har han rätt, hon e riktigt illa däran så hon kommer inte i närheten, hör ju röster å skit.
    Men det var kul att han reagerar så som man ska. med instinkt å kärlek....han tittar på honom å ler med hela ansiktet å tom ögonen översvämmas av kärlek.
    lillabambi skrev 2010-08-23 22:15:04 följande:
    Pregga: nu är jag less vill ha min bacon nu, mensvärk trött ont i rygg,revben. hehe listan kan bli lång... Bf i morgon :)
    hihi man jag förstår det gumman, å när man e så nära så blir det ännu mer otåligt..men snart har du bacon hos dig :)
    Jag är faktiskt glad när jag hör detta=) så glad för er Lilla familj skull!

Du har ett hjärt av kärlek och du vill inget annat än gott bara.....
  • sofie och laura
    carohl skrev 2010-08-24 10:19:21 följande:
    Hej sofie!
    Jaså? Ja jag rapar alltid min sessa med eller jag försöker iaf, inte alltid det går på en gång men det brukar alltid ta sig senefter en stund iaf Flört
    När det gäller att hon inte gillar att ligga på rygg kan det vara just pga detta så jag ger henne minifom nu + att jag ska ge henne semperdroppar så får vi se, hon ska ju kunna ligga på rygg utan att få ont tycker man.
    Alvin måste växa och knaka! Min flicka hade gått upp nu 302 g på 4 dagar hahahaha...
    Tja!
    Alvin e så trööög på att rapa, man kan sitta i en evighet ibland men ibland går det och ibland inte.
    Men fick tippset att sluta amma efter 5 min och försöka klämma fram en rap där!
    Alvin får semper droppar men han gnyr dock lite ändå.. men trots allt är han ju bara 1 1/2 månad och det tar en tid nog innan magen kommer på att Bröst mjölk är smasken hihihi
    Jo JAG har ju fått en bitch BVC eftersom det 'är 3e barnet så tolkar väl idioterna här att han inte behöver gå så ofta på BVC  så jag har bytt  till en annan Så jag e heel spänd på hans vikt hur mkt han väger.. HAN har blivit en tjockis runt kinder samt fått väck bland låren =) GÖLLIGT
    Då har du ju rikligt med grädde i dina tuttar juuu Det e svin bra
  • sofie och laura
    Mandy86 skrev 2010-08-24 19:09:26 följande:
    Så har vi också kommit hem från BB!

Vi kom in till förlossningen i söndags kl 8, var öppen 3 cm och hon kom 9.43 så allt gick jättesnabbt.
    Öppnade mig helt på en timme! Har ju också haft jätteont och väntat in i det längsta hemma innan vi åkte in. Kunde varken ligga ner, stå upp eller gå. Nu har vi kommit hem och ska börja njuta av tiden här hemma, alla mår jättebra!

Hon vägde 3800gram och var 53cm lång.

Det var förlossningsvärkar som jag gick hela lördagsnatten också! Man vet INTE som förstföderska när det är dags, när jag ringde förlossningen i lördagsnatt sade dem att vi skulle bli hemskickade ju...

Skriver mer en annan dag! Pizza nu! Kram
    MEN skååååååååååååååååålllllllllllllSkål
    Grattis gumman vad underbart !!!!
    Härligt att det gick fort såå underbart
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10