Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

elinnnnn skrev 2010-07-20 19:50:31 följande:
    nä tycker inte det låter som hinnsvepning då det sker inuti tappen där hinnorna ju är. hinnorna är ju innanför tappen... ja jag har ingen aning om varför hon sa det var vad hon gjorde men med det du har sagt så stämmer det ju inte med hinnsvepning....

ang igångsättning, jag visste inte att det var sååååå komplicerat... men ja det låter ju inge vidare. hoppas man slipper det

ja har man kämpat flera år så kan ju ett par veckor till inte spela så jättestor roll, kanske.
    men vi hade ju "tur" och blev lite överraskade då jag plussade.... sen är jag så stor nu och min kropp orkar knappt nånting, herregud det är mitt fjärde barn jag bär på och min kropp har ju aldrig varit så hälsosam.... jag var väldigt tjock i början i tonåren sen svälte jag mig och gick ner 36 kg på sommarlovet dvs 10 veckor och sen ja lite upp och ner med det här med att äta, det har varit jobbigt för mig och kroppen har ju tagit stryk även om det inte syns utanpå egentligen.. men det känns...

jaja, snart har vi nog alla våra bebisar i famnen :)
    på ett sätt vill jag få ut henne nu fast å andra sidan så vill jag absolut inte det nu eftersom min make inte är här.
    så jag får väl stå ut 2 veckor till (maken kommer ju  nu på måndag och vi vill helst hinna med lite ensamtid innan dottern kommer ;)
    ok, ja då kanske det inte var det hon gjorde då, å jag har idag stört mig på att dom gjorde så utan att fråga, haha  asså sååå komplicerat, det beroro ju på hur man ser det, jag pratade ju med läkare 2 st på mölhndal då jag låg inne å idag på östra å DÄR sa dom faktikst samma sak allihop, att risken finns med 50% att ngt går fel att det blir akut Ks eller sugklocka å barnet blir stressat å mår dåligt. så det tror jag på å avbokade mitt.
    Jo jag har ju väntat så länge å kämpat så att ett par veckor till kan man ju allt stå ut med, bara han får komma när han känner sig redo å han mår ju bra i magen, det sa dom åxå idag att det är ovanligt att ett barn följer kurvan så exakt som min lille gör :) hon sa-det är inte ofta man ser en bebis följa så fint i en graviditet..hihi *mallig*
    förstår att det känns gumman, man känner sig ju tung å det gör ju jag med fast jag är liten i mig själv...har förstått att det där med vikten e ngt du kämpat med så jag förstår att du vill bli klar nu. 4de barnet, wow asså..haha
    jag vill åxå på ett sätt ha min prins nu, men samtidigt så vill jag att han får hulla på sig lite :)
    klart du vill ha din man med dig, fullt förståeligt å att ni ska hinna ta vara på varandra lite innan sessan kommer, bara rå om varandra, för snart så blir det ju helt annorlunda, även om det är på ett positivt sätt såklart.
  • Bubbis10
    knyzzel skrev 2010-07-20 19:53:03 följande:
    Hahahhahaha... Jag har bara varit på inskrivning i dag. han ligger lixom kvar i magen tills på torsdag. Idag så var d bara inför snittet... Bara å bara d tog 3 timmar, med alla undersökningar mm.  Nu känns d allt e på G. Väskan klar, journalen inlämnad, babyskyddet å sängen å vagnen e klara å hans gunga ihopasatt.... Ska bara kläom ett spjälskydd nu i kväll.

Så jag e hemma med prinsen i MAGEN.

Hoppas att ni inte blev allt för besvikna nu Å JAG TACKAR FÖR ALLA UNDERBARA GRATULATIONER Å LYCKÖNSKNINGAR

haha jo men det visste jag gumman, men sen när lilleman är ute så vill vi gärna se bild så snart som möjligt, *fnissar* såå nyfiken, haha

men gu asså....tänk, i övermorgon så har du din lille i famnen-ofattbart!!! hahaha

• Bubbis10
    sofie och laura skrev 2010-07-20 20:22:14 följande:
    Söta ni ni e så goa!!

Alvin ligger och sover och äter och sover och bajsar och kissar och äter hihi ja ni fattar.
    Det som e så roligt med pojkar är att så fort man tar av blöjjan så kissar dom och ibland hinner man inte med servetten så slipper man byta.
    I natt böt jag ombyten ca 4 ggr för att fatta vinken med saken mellan benen på honom hihihi.

Idag var vi och hämtade andningslarmet så mnu sover jag en aning lugnare istället för att hänga över sängkanten
    som en tiger mamma!
    HAR även blivit en aning stängare mot barnen då man inte får peta och trycka på vissa ställen som dom gääärna vill.
    Dom vill ju vara i ögonen och typ pussa överallt =) gulligt.
    Så de märker att händerna tvättas ca 400 ggr om dagen de har tröttnat på vtten och tvål hahahahhahahahaha

Svägerskan som bor under tog med laura ut så det e skönt för mig att de e så hjälpsamma nu när man inte kan gå någonstans!
    Så imorgon blir det vagns lagning handling mm då jag inte fick ihop det!!!
    åååh guu som jag längtar ju, haha jaa jag har ju hört att pojkar kissar rakt ut, haha jag sa det till x.et när han kom till sjukan i helgen-han kommer kissa rakt på dig så brast jag ut i skratt, men han skrattade med faktiskt, hihi ser på honom att han nu längtar med...trots det som varit mellan oss så e det ju hans barn med..å NU ser jag glädjen i hans ögon å ngt annat obekant...ORO! Men det var faktiskt skönt å se att han bryr sig om lilleman :)
    va skönt att du får hjälp av svägerska gumman, men inte ska du väl handla sj imon?
    elinnnnn skrev 2010-07-20 20:29:48 följande:
    lossa lite på blöjan men låt den ligga kvar över den dära "saken" :P så att han kissar i blöjan, SEN byter du :D

det låter härligt det där med en bebis som ligger, sover, äter, sover, bajsar, kissar, äter osv hahaha
    *längtar*

åh perfekt med svägerskan så nära som kan hjälpa till lite :)
    lycka till med vagnlagningen :D
    Gumman...det heter snopp ;) hahahahaaha
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-07-20 20:33:31 följande:
    förresten, någon som vet om man får lov att använda laxermedel, lavemang eller vad det nu heter när man är gravid?
    jag lider ju av mina hemmisar och det är tredje dagen idag dem blöder, jag har lagt till massa frukt och grönsaker i min kost den senaste veckan och dricker 3 liter vatten om dagen och jag har slutat dricka mjölk(har hört att mjölk kan förstoppa så jag slutade, jag drack förut drygt 1 liter mjölk om dagen)

men det funkar liksom inte att fylla på uppifrån med bra saker när det ändå sitter fast i tarmen :(
    ojoj stackare, ät torkade aprikoser, kartinplommon, å ja undvik mjölk. lavenemang vette tusan, får du nog fråga en bm..du kan ta havregrynsgröt med lin frö tror jag det är....
    fy va jobbigt, ja jag har ju mina med men har inte ont av dom..
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-07-20 20:50:03 följande:
    ja alltså jag har jättesvårt för torkad frukt :S men jag tuggar iallafall i mig ca en dl russin om dagen, det borde väl funka på ungefär samma sätt? men problemet är ju att tarmen inte riktigt fungerar som den ska, så allt packas liksom iallafall och så torkas det ju ut om det inte kommer ut i tid... mysig diskussion om bajs hahaha
    och havregrynsgröt... nä jag klöker bara jag tänker på det. :S

jo jag vet det heter snopp haha. jag funderade på vilket ord jag skulle välja såg själv att hon skrivit saken därför skrev jag samma ;)
    Jo russin e gott, sen om det har en hjälpande effekt vette tusan..kanske det har. havregryns gröt skyr jag med som pesten, haha vidrigt men jag har hört att det e effektivt. vilken trevlig diskution vi har, hahaha en annan skiter fortfarande kolsvart tjära...men du, byt till duroferon ist.
    var på toa för en liten stund sen å nu har jag molvärk..vet inte om jag hade fått det ändå kanske...?
     haha vad det gäller snopp ordet så drev jag med dig, haha
    elinnnnn skrev 2010-07-20 20:52:38 följande:
    pregga: jo jag ska som sagt till min BM imorrn och ska fråga om laxeringsmedel......
    jo gör det å fråga om duroferon, för mig funkar dom perfekt asså
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-07-20 20:44:44 följande:
    usch nej det låter inge vidare, varken akut KS eller sugklocka *ryser*
    men ja din flicka var väl rättså liten hon med när hon föddes?
    förstår att du vill gå så länge som möjligt ändå så han kan få lite hull ;)
    mina vägde ju runt 3kg och det är ju rättså lagom =)
    men min prinsessa känns färdig nu faktiskt haha men det är hon visst inte, för då hade hon ju kommit ut ;);)

ja alltså vi behöver lite ensamtid nu innan, mer än 2 månader isär ju och det var bara först för mindre än ett år sen då vi började ses dagligen, då vi flyttade ihop. innan dess så har ju jjag bott i sverige och han utomlands och har bara träffats då och då, ibland har det tom gått så länge som 8 månader mellan träffarna :S så vi har missat rättså mycket känns det som, men å andra sidan så har vi verkligen umgåtts med varandra när vi väl träffats och bara njutit av varandras sällskap... sen har man ju varit inloggad på msn och sånt varenda dag i flera timmar så på så sätt har man ju lärt känna varandra också :) men ja, jag längtar så tills han kommer. kan inte riktigt förstå att det är nu på måndag jag kommer vara i hans armar igen och han i mina.
    helt otroligt

jo klart det blir annorlunda nu när de tinte bara kommer vara vi två, men vi är båda glada för våran prinsessa och är överlyckliga
    Nej, det låter inte som en risk man vill ta asså...OM det inte skulle bli akut av ngn anl å det e det ju inte här.
    japp, min dotter va en liten bebis, haha 2725 g, å 49 lång. Så jag tror min son blir lite stötte, kanske hamnar runt 3 kg, å som du säjer-det är lagom :)
    Wow att ni orkar å vara isär så mkt då? hade jag aldrig pallat, shit 8 månader? men hur länge har ni varit ihop? Å varför isär så länge? förlåt om jag frågar för privat nu..*nyfiken* haha
    förstår att längtan e stor nu så ni får ta hand om varandra riktigt ordentligt innan sessan kommer :)
    Klart ni är glada över henne, jisses..ni är välsignade med ett mirakel. Kram
    elinnnnn skrev 2010-07-20 20:52:38 följande:
    pregga: jo jag ska som sagt till min BM imorrn och ska fråga om laxeringsmedel......
    Du får berätta sen vad hon sagt ? :)
    elinnnnn skrev 2010-07-20 21:19:05 följande:
    jo tror det ska funka på samma sätt, dock har jag hört att katrinplommon är bäst. men det kommer ändå inte hela vägen, som sagt så fastnar det ändå i slutet på tarmen... jaja
    jo mitt är också kolsvart och hårt och rivigt typ och som fårbajs eller vad man nu brukar likna det vid hahaha

ingen aning, jag fick molvärk igår efter att jag varit på toaletten för nummer 2. sen får jag alltid sammandragningar om jag inte kissat på länge och sen när jag tömt blåsan så blir det ännu värre, iallafall en stund sen går det över.

ska fråga om duroferon, fast jag vet att niferex funkar bäst för mitt järnvärde. typiskt också att jag nyss köpt en paket niferex om jag skulle behöva byta liksom....:=)
    jo katrionplommon brukar sätta fart på magen, men fy va jobbigt det låter att du har det så besvärligt-AJ AJ, stackare..jag har inga problem med duroferon , asså det e mer som tjära å inte hård så....å mitt värde ligger på 139 :)
    Ok, men då kanske det e vanligt att få molvärk nu efter nr 2 då :)
  • Bubbis10
    Catsa skrev 2010-07-20 22:24:00 följande:
    Haha, ja energi har jag, men det börjar bli riktigt tungt att bli av med den. Haha. Ja det ska väl det.
    Ja ibland kan man börja fundera på om det bara är för att få en och vara tyst.
    Inge kul om man ska behöva känna så, men man vet ju aldrig. :/

Kram
    Jisses, dela med dig lite av din sprudlande energi för en annan e skittrött...haha jo det känns ju inget vidare kul å gå med funderingen-dom vill bara få mig att vara nöjd å tyst å kollar inte noga....typ..men men jag har ju inget annat val än att lita på dom..kram
    sofie och laura skrev 2010-07-20 22:36:04 följande:
    Nej absolut inte!
    Vi åker tillsammans med bilen till Neo mottagning med alla 3 barnen och kollar vikten och om värderna har höjts från gulsoten!! HOPPAS INTE

Klart man blir glad att xet bryr  sig det är känslor blandade med en bebis i bilden
    Ok, hihi lät lite som om du skulle iväg å handla själv, jag bara va?? du e ju nyligen snittad, haha men va bra att du får stödet som du behöver nu.
    Jo det är kul att han bryr sig om vår prins, för efter att jag åkte in akut med ambulans så har han visat intresse för honom. Men mellan oss e det lika kyligt som på antarktis, haha ja han e ju inte otrevlig på ngt vis, men det e kyligt. MEN jag har ju det hela tiden i huvudet-bara han blir en bra pappa så e jag jätte nöjd med det.
    knyzzel skrev 2010-07-21 02:20:25 följande:
    Ja, jag kan knappt vänta. Nu e ju kl över 12 så nu e han här i morron hahahaha... Åhhh vad jag längtar. Detta har ju varit en lång väntan dessa sista 2 veckorna, men snart snart e han här. Har suttit sedan vid 22 tiden å klättom ett spjälskydd. Blev jätte nöjd med d. Ska bara köpa marinblå siden band (breda) som man knyter d i.
    ÅÅHHH va spännande, haha jag tänkte på dig nu när jag vaknade, haha imon har knyzzel sin prins i sin famn...åå jag längtar åxå ju, hahaha
  • Bubbis10
    tetta skrev 2010-07-21 08:32:06 följande:
    God morgon på er!!
    Första gången på länge man är vaken så här tidigt för mig. Har svårt att somna och svårt att vakna.....

Knyzzel: Tänker på dig....

Nu ska man grädda lite pannkakor och sedan bege sig till stranden. Umgås med barnen och mysa. Ska bli såå skönt. Åker till vänern och doppar mig. Sen kanske det blir glass och jordgubbar :) Man vet aldrig.
    DET lät riktigt mys ju...mums, jag får gå å handla ida asså...hihi glass :)
  • Bubbis10
    Malten skrev 2010-07-21 10:22:30 följande:
    Hej på er! 
    Ser att ni snackar skit om havregrynsgröt, Jag ÄLSKAR havregrynsgröt och äter det varje dag. Med linfrön, aprikoser, russin och massor kanel. Mums! Men jag är tyvärr ändå hård i magen =/ 

Nån som testat hallonbladste förresten? Jag köpte det igår men har inte testat än. Det ska tydligen ge en lättare och snabbare förlossning (enligt vissa)

Har lånat massa böcker nu på bibblan om att föda, sköta bebisar osv + en profylax-dvd. Vår föräldrautbildning är ju inte förrän mitten av aug så det känns skönt att förebereda sig lite innan.  
    hahaha va rolig du e asså....jag kan inte äta havregryns gröt utan å kräkas...haha men tur e vi alla olika, urk...hahahhaa

Nallepuhmamma

jag undrade vart du tagit vägen ju :)
    jag har åxå vart inne på fölossningen efter en ukutfärd in med ambulans, det var rena dramat, blåljus å allt. jag låg inne över natten, å fick åka upp igår igen. Har täta värkar med mindre än 1 min mellanrum när dom sätter fart. men min livmodertapp verkar inte bli påverkad av dom iallafall. Vilket e skönt då han gärna får vänta ett litet tag till...V 37 imon så det e inte så lång tid kvar, dock så har min slemmis gått..
    Sofie&laura har ju fått sin lille underbara prins, om du backar lite i tråden så ser du bilder på honom-bedårande.hihi å så liten, man blir ju helt sjuk....
  • Bubbis10

Ang mitt x så e det lika kyligt som på antarktis som sagt, men jag e glad om han engagerar sig i barnet, jag har INTE frågat honom om han träffat ngn ny, för det känns helt irrelevant. har han det nu under graviditeten så säjer ju bara det mer om honom. Å jag vill faktikst inte veta. så fråga tänker jag inte göra heller...

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10