Pregga skrev 2010-06-13 21:33:16 följande:
Såå blev emn mkt sen midda här....
jo jag e fullt medveten om riskerna med uvi å att det e jättevanligt under en grav.GBS är en bakterieinfektion som alla kvinnor typ bär men det bryter ut på var 3dje kvinna ca å spiciellt när man e gravid, kan i sin tur leda till uvi å kan tom bli farligt vid förlossningen om man har större mängd, så därför behandlas alla som påvisat minsta lilla gbs med ab vid förlossning. vad det gäller å ta prover fr ryggmärgen så ja dom e dåliga på att informera, enda gng jag stod ut var när jag låg helt rak utan kudde....men inte ens en liten kudde, men då vet du ju exakt vad jag menar, jag ska ju sj på bedömning nu ang eda då jag har skolios med, får se vad dom säjer om det. jag hade ju tänkt ta den andra som man sätter på varje sida om livmodern men den var INTE att rekommendera tydligen då barnen blir mkt trötta å slöa efter morfinet å kan må riktigt dåligt, så den blir det INTE!
Nej jag hade inte hjärnblödning eller inflammation men nacken stelnade å jag kräktes som en gris å tuppade av, kraftig migrän.
jag hoppas på att kunna föda normalt bara, sålänge det inte blir några komplikationer så e jag nöjd, sen om det blir eda iallafall nu, ja då får det bli så.
fick ju det med dottern men den tog inte då han inte vågade sätta denm mer än 1 gng å jag har sne rygg just där såklart, så jag fick fint klara mig utan....
hoppas att jag int ehar den bakterinen!!!