Inlägg från: puchelina88 |Visa alla inlägg
  • puchelina88

Vi fortsätter, Bf aug 10

hejsan tjejer

hoppas ni alla mår bra!?
    i morrn går man in i vecka 32;)
    och i morrn ska vi på första föräldrarkusren ska bli spännande någon som vet man man göra fösta gången?
    på tisdag ska ja till barnmoskan igen hoppas att bakterierna i mitt urin har försvunnit!!!
    hmm någon mera som är trött på kvällarna haha har börjat snarka som bara den haha;)

• puchelina88
    SweetLilly skrev 2010-06-13 19:15:15 följande:
    första träffen så presenterade vi oss bara och pratade igenom vad vi skulle prata om på de andra träffarna, hehe
    Pyret väntas slutet på juli 2010 * resanfram.blogspot.com *
    okej hoppas de är nått mera för killen kan ej vara med på dom 2 andra:(han börjar jobba när andra träffen är!!
  • puchelina88
    Pregga skrev 2010-06-13 21:33:16 följande:
    Såå blev emn mkt sen midda här....
    jo jag e fullt medveten om riskerna med uvi å att det e jättevanligt under en grav.GBS är en bakterieinfektion som alla kvinnor typ bär men det bryter ut på var 3dje kvinna ca å spiciellt när man e gravid, kan i sin tur leda till uvi å kan tom bli farligt vid förlossningen om man har större mängd, så därför behandlas alla som påvisat minsta lilla gbs med ab vid förlossning.  vad det gäller å ta prover fr ryggmärgen så ja dom e dåliga på att informera, enda gng jag stod ut var när jag låg helt rak utan kudde....men inte ens en liten kudde, men då vet du ju exakt vad jag menar, jag ska ju sj på bedömning nu ang eda då jag har skolios med, får se vad dom säjer om det. jag hade ju tänkt ta den andra som man sätter på varje sida om livmodern men den var INTE att rekommendera tydligen då barnen blir mkt trötta å slöa efter morfinet å kan må riktigt dåligt, så den blir det INTE!
    Nej jag hade inte hjärnblödning eller inflammation men nacken stelnade å jag kräktes som en gris å tuppade av, kraftig migrän.
    jag hoppas på att kunna föda normalt bara, sålänge det inte blir några komplikationer så e jag nöjd, sen om det blir eda iallafall nu, ja då får det bli så.
    fick ju det med dottern men den tog inte då han inte vågade sätta denm mer än 1 gng å jag har sne rygg just där såklart, så jag fick fint klara mig utan....
    hoppas att jag int ehar den bakterinen!!!
  • puchelina88

hejsan tjejer
    i natt har ja sovit såå dåligt:(
    får kissa massor!!någon mera som får göra de??
    i dag ska vi på studiebeskök med arbetsförmedligen skulle hellre vilja sova!!
    sen ska sambon och jag på föräldrarkurs ska bli spännande;)
    i dag går jag in i vecka 32;)skönt att tiden går;)
    ha en bra dag alla

• puchelina88
    Pregga skrev 2010-06-14 11:39:14 följande:
    Grattis till ny vecka :)
    om du tycker att du kissar onormalt mkt så be dom ta ett uvi test om inte ngn nu redan sagt detta..har inte läst alla inlägg...
    okej jo käk aju penselin för de förra veckan så får se om de har gått över ska till barnmoskan i morrn
  • puchelina88

i morrn blir det barnmoskan ska bli kul;)
    lyssna på minis hjärta;)
    nu ska vi snart käka pottais i ugn med lax ska bli gott sen blir det en dusch,sen blir det soffan kommer säkert somna med en gång som ja brukar göra,är såå trött nu på kvällarna någon mera som är det??

• puchelina88

Hejsan tjejer
    vilket underbart väder vi har i dag sol och varmt;)
    i dag kl 14 ska vi till barnmoskan ska tjata på henne om ett ultraljud vill ju se bebisen va ju 3 månader sen sist ju;/men man kanske inte får göra nått mera ultraljud men ja ska säga de att ja vill veta om den växer som den ska så ja vill se den ju!!tror ni de kommer att funka;)

BF 100815
  • puchelina88
    Pregga skrev 2010-06-15 12:16:51 följande:
    haha om du uttrycker en seriös oro så kan det nog gå :)
    hmm jo men tycker de är svårt men hoppas dom tar en på allvar för vill se så den växer som den ska litar i riktigt på allt vad bm säger;/
    BF 100815
  • puchelina88
    Pregga skrev 2010-06-15 12:24:09 följande:
    samma här, tycker Bm tar allt så himla lätt..kanske det e så, men jag litar inte på dom riktigt...
    Nallepuhmamma skrev 2010-06-15 12:22:12 följande:
    Vart fan är sommaren någon stans?
    Här nere i skåne är det ju för fan bara regn,regn, och åter regn.
    Ska denna sommaren regna bort totalt?

Ni med andra barn sen innan vad ska ni göra för skoj med dom i "sommar"
    mja här e vädret rätt så ok ändå, min lilla ska ju på läger nu snart i 3 dagar..sen vette sjutton, får la se vad väder,ekonomi å ork tillåter..
    hmm ne man gör ju inte de!
    men ska se vad hon säger hon säger ju att allt är så bra men tänk om de inte är de då??
    BF 100815
  • puchelina88

sådär allt va bra med mini i magen!
    den har lagt sig med huvudet neråt;)
    jag följer kurvan som man ska,sen hade ja ju en urinvägsinfektion och de va det för ja fråga om GBS men de hade ja inte!så ska lämna nytt urinprov i slutet av nästa vecka så dom ser att pencelinet har hjälpt!
    Hjärtat låg på 155,hmm de har ju pendlat allt i från 138-155 så ja undrar om de är en liten tjej kanske;)

BF 100815
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10