Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Malinski79 skrev 2010-07-31 12:24:12 följande:
    God morgon!!! Kikar in en snabbis då vi strax ska iväg..

Hmmm, antingen har Elinnn inte tid med oss eller så kanske det är dax Jag HOPPAS på det sista!!!!

Pregga: Jag förstår att det sårade det han sa eftersom han varit en förebild för Natta

NU vill jag att Knyzzel ska logga in och avge en rapport oxå :-/ Börjar kännas "obehagligt" HOOOOOPPAS allt är bra med henne och familjen Hjärta

Perssonlund: Ja du tjejen, jag tror att du kan få gå med de där värkarna + slemmisavsläpp i ett par veckor Bara slappna av och invänta mer helt enkelt

Det va det som va sååå skönt när jag väntade dottern..Hade ju inga förvarningar alls, utan *vips* så började vattnet sippra..Va inte alls beredd för jag va så inställd på att gå över tiden inte få Bf-10

Visst längtar jag oxå MASSOR efter prinsessan men försöker ändå va lite inställd på att gå över, för annars tror jag man blir "knäpp" om man gör det när man är såååå inställd på att få tidigare

Ha en underbar lördag allihopa, ses ikväll!!!
    jo det sårade då hon betyder allt för mig såklart, sen alla hans hot om det ena värre än det andra. men men..inget jag tänker oroa mig för.
    Vad det gäller knyzzel så hoppas jag verkeligen att allt e bra å att hon bara har fullt upp med sin lille bebis, men klart man börjar känna lite obehag. men jag försöker tänka som så att hon säkert har ont efter sitt snitt å har fam på besök osv....men mina tankar e med henne, haha tom min mamma frågade igår om vi hört ngt då jag berättat innan..
    samma med min dotter, vattnet bara gick helt utan förvarning, haha å klart så vill man ju att dom ska komma när DOM är redo.
    jaa nu e vi nyfikna på elinnn asså, hoppas hon kikar in snart eller kan meddela via ngn annan hur det går....
    haha såå spännande nu asså....
    kraam

ps, min prins e livlig idag-ÄNTELIGEN!
  • Bubbis10
    lullelulle skrev 2010-07-31 12:39:12 följande:
    Hej tjejer!

Här inne verkar det hända grejer :)

Jag går in i v.38 idag, härligt! Däremot har jag inte några känningar alls på ngn förlossning...:( skulle gärna vilja känna lite förvärkar el så. Har dock som många av er andra dålig mage....lös och bubblig....
    Kanske kan det vara ett tecken på att ngt är på g? HOPPAS
    Är mitt första barn så man lär väl kanske gå över....snark...längtar!

Hade en mysig dröm inatt....Drömde att jag fick världens finaste lilla pojke. Han var så fin och jag var så otroligt stolt. Upptäckte dock att han hade 6 tår på ena foten och 4 på den andra men tänkte att äsch, det gör väl inget. Tittade själv på mina egna fötter och upptäckte att jag hade likadant, hade bara inte tänkt på det förut. Folk omkring mig började också studera sina fötter och visst stämde det, 10 tår hade alla men inte jämt fördelade utan precis som jag och min son.
    Var besviken när jag vaknade att det inte var sant, var är min fina bäbis?

Igår innan jag la mig så läste jag i en babybok och blev nervös...är ni också rädda för att ert barn inte ska vara friskt? Jag kommer älska mitt barn oavsett men hoppas såklart att hon/han ska ha hälsan med sig. Jag drack mig berusad 2 ggr innan jag visste att jag var gravid. Samt fick magsjuka (ordentligt) ca 3 veckor efter att jag plussat. (läste i boken att fostret är kritiskt just vid den tidpunkten och kan tex påverkas av hög feber osv)
    Blev bara så himla orolig. Trots att jag vet att alla säger att man inte ska oroa sig. Behöver gärna lite lugnande ord....är rädd att jag ska ha skadat barnet och att det inte ska va friskt då jag blev så sjuk + drack innan jag fått plusset...var inte vanlig (grav-illamående) utan hade druckit en hel flaska (alkohol-fritt vin) efter att jag fått reda på att jag var gravid på juldagen när jag skulle ut med alla tjejer. Blev jättedålig dagen efter, kanske att alkoholfria vinet var surt el ngt.....var dålig i 3 dgr, kunde knappt äta. spydde och krampade som en gris.

Hoppas ni mår bra trots krämpor. Snart är vi i mål :) kram

Grattis till v 38 :) nu närmar det sig med stormsteg å nedräkning kan börja på riktigt ju :)
    jag hade inte en enda känning när jag väntade dottern utan vattnet gick helt oväntat, så det kan sätta igång åxå som en blixt fr klar himmel, sen vet jag inte om det kan vara en kedjereaktion här inne att alla väntar så å sympatiserar med varandra, haha å då har vi alla känninger med en gng :)

Att man drömmer om sin bebis är mkt vanligt, gjorde jag jätteofta med dottern, men konstigt nog inte nu....hm...men drömmer en massa det gör jag. vad det gäller oro för att barnet inte ska vara friskt tror jag finns inbyggt hos oss alla...men jag känner inte ngn oro för det faktiskt, för som du säjer-man älskar dom lika mkt ändå.Jag blev matförgiftad strax efter att jag fick veta att jag var gravid å det var ngt som oroade mig så sjukt mkt. Men jag vet nu att det inte var ngn fara, däremot så har jag inte druckit ngn alkohol, inte ens när jag inte visste ...men med dottern så drack jag nog 2 glas vin innan jag fick veta att jag var med barn, asså dom säjer ju så att e det så tidigt att man inte ens vet om det själv så för det första så har man inte gjort det medvetet om sin graviditet å sen e det för litet för att ta skada då.
    Tror inte du behöver oroa dig ....kram

• Bubbis10
    puchelina88 skrev 2010-07-31 12:40:29 följande:
    Hejsa tjejer
    hoppas ni alla mår bra!!
    här är de bra väntar på att mini ska komma ut 15 dagar kvar i dag;)
    åå längtar massor!!
    vecka 39 på måndag och sista bm besöket på torsdag hoppas jag;)
    har fått en tid dagen efter bf datumet den 16!
    ha en jätte bra lördag alla
    Hey :)

här e allt toppen idag :)
    ja nu e det inte många dagar kvar asså, helt sjukt ju...underbart men samtidigt så e det ju mys att vagga fram å vara gravid....jag längtar så sjukt mkt efter min bebis, men samtidigt så får han vänta tills han e klar å redo själv. å jag har ju väntat i år så då känns ett par veckor uthärdigt, hahaha
    jag har besök till Bm den 12/8 å sen en gng till den 19/8-men då ska jag ju ha fått.

Drömde faktiskt ngt annat som var intressant-jag drömde att nästa bebis fr tråden som föds är en liten flicka, med runda kinder å blåa pigga ögon...hihi
  • Bubbis10
    Nallepuhmamma skrev 2010-07-31 13:38:13 följande:
    PREGGA:

Ditt ex är satan själv. Han är så störd han bara kan bli. Starka ord men du förtjänar inte äns av att höra hans röst.
    Han verkar bara trivas och se dig bli ledsen och tryckas ner av honom.
    Han får kraft av det och mår själv bra av det att se/höra dig ledsen.

ELINNN:

VART är du??? Är du inne på FL och föder nu???

KNYZZEL:

Har det hänt något? Vart är du? Hoppas allt är bra med er och bebben

Fan har mått apa nu i 3 jävla dagar med mardrömmar och panikångest. Idag är nog den värsta dagen
    Dessutom sover jag uruselt och jag är totalt slut och skulle kunna sova dygnet runt vilket inte går.
    Hur fasen skall detta sluta?
    Varför är jag så kronisk trött?
    BM kollar ju fan inte HB varje gång och gjorde inte det sist heller trots det sjunkit så jäkla mycket sist.
    Jag mår piss i grytan och verkar fan bara som man ska må sämmre och sämmre nu.
    Vill bara lägga mig på golvet och skrika och gråta.
    Jotack, han e ju hm...*host* udda milt sagt. jag tror faktiskt han njuter av att vara elak asså. men nu e det över med hans utspel.
    antingen så föder elinnnn nu eller så e hon med sin älskade make , hihi
    Knyzzel, ja henne undrar vi alla över nu ju....
    Men lilla gumman då, varför mår du dåligt? jag vet ju sj av erfarenhet att ångest brukar ju bottna i ngt som utlöser själva attackerna, vad e det som tynger dig?
    Sen är det ju så att man e mkt mer känslig för allt när man är trött å sover dåligt, jag var skitledsen igår men åxå mkt trött å då tar man allt så mkt hårdare..
    att du e kroniskt trött tror jag stämmer in på flera av oss å det nog kroppen som ställer in sig på vilo läge för att orka med en Fl. tack å lov så har min prins vart aktiv idag en hel del, efter 4 lugna dagar då jag gått som på nålar...
    äter du järntabletter då? Lilla hjärtat då....försök å reda ut varför du mår dåligt, det e först då du kan göra ngt åt det....
    styrke kramar i massor...
  • Bubbis10
    lillabambi skrev 2010-07-31 13:52:05 följande:
    lite småvärkar o mår tok illa idag så tänkte jag skulle passa på o packa bb väskan förslag på vad som ska i ?
    hihi mja ombyte, som kanske kjol eller mysbyxa, hygeisn artiklar...en sek ska lägga in en lista :)
  • Bubbis10
    lillabambi skrev 2010-07-31 13:52:05 följande:
    lite småvärkar o mår tok illa idag så tänkte jag skulle passa på o packa bb väskan förslag på vad som ska i ?
    Ta med till sjukhuset

Det här ska du ta med dig till sjukhuset:

de papper du har fått av din barnmorska som innehåller viktiga uppgifter om exempelvis din blodgrupp och provsvar som bland annat visar om du haft röda hund ID-kort necessär, inneskor, underkläder, en bok, musik, avslappnings-cd och musikspelare dricka, frukt och snacks som du tycker om – även om du får all mat och näring du behöver av sjukhuset dricka, frukt och snacks till din partner eller medföljare, som kanske inte hinner springa till kafeterian under förlossningen cerat till läpparna, som kan bli torra kläder som barnet kan ha på sig när det är dags att åka hem.

Upptäcker du att du behöver fler saker kan någon ta med dem till dig senare. Det här är saker som du kan ha nytta av under själva förlossningen och strax efter. Glöm inte bilbarnstolen till hemfärden

Ta med till sjukhuset

de papper du har fått av din barnmorska som innehåller viktiga uppgifter om exempelvis din blodgrupp och provsvar som bland annat visar om du haft röda hund ID-kort necessär, inneskor, underkläder, en bok, musik, avslappnings-cd och musikspelare dricka, frukt och snacks som du tycker om – även om du får all mat och näring du behöver av sjukhuset dricka, frukt och snacks till din partner eller medföljare, som kanske inte hinner springa till kafeterian under förlossningen cerat till läpparna, som kan bli torra kläder som barnet kan ha på sig när det är dags att åka hem.

Upptäcker du att du behöver fler saker kan någon ta med dem till dig senare. Det här är saker som du kan ha nytta av under själva förlossningen och strax efter. Glöm inte bilbarnstolen till hemfärden

Ta med till sjukhuset

Ta med till sjukhuset

• Bubbis10
    lillabambi skrev 2010-07-31 14:07:40 följande:
    tack sötaste pregga :){#emotions_dlg.flower}
    hihi så lite gumman {#emotions_dlg.flower}
  • Bubbis10

näe nu åker häck saxen fram å in i duchen, haha får la hoppas att jag inte bli vanställd där nere då jag inte ser ett skvatt! hahaha
    e lite orolig om jag fått svamp, har lite klåda...men tror det kan vara alla kiss besök under nätterna med...

• Bubbis10
    Nallepuhmamma skrev 2010-07-31 14:29:04 följande:
    PREGGA:

Jäklar vilken bra lista du kom med där

Ja du jag vet helt ärligt talat inte varför min panikångest kommer utan tror som min läkare sa att man kan tänka i det undermedvetna som i sig utlöser panikångesten och som du sa så dåligt med sömn är ju också en faktor.

Läste jag rätt när du skrev att din dotter funnit en kille som verkade elak/dum?
    Isåfall skulle jag sett till så han snabt kom ut u min dotters liv iaf.
    Och har jag läst fel så ber jag hemskt mycket om ursäkt.

Vad skönt du känt prinsen mer idag
    Men jag förstår din rädsla när man inte känner mycket.
    Man blir ju verkligen jätte rädd och går med tårar i ögonen och som på nålar.
    OCH fast många kanske tycker vi (Du och jag och andra som är oroliga ofta) är fåniga så är det banne mig bättre att kolla upp allt på fl/bm en gång för mycket än en gång förlite.

Jag fick rådet att jag ska räkna de rörelserna jag känner och känner jag mindre än 10 st sparkar på 12 timmar ska jag genast in för en koll.
    haha tack :) tro jag hittade den på vårdguiden..hihi ok, jo å sömnbrist är en utlösande faktor i sig. 
    jo jag fick veta på omvägar att han varit riktigt elak emot henne å då detta e första gng som hon e kär så tog hon det väldigt hårt, MEN har till min stora förvåning inte sagt ifrån till han å inte sagt ngt till mig heller....
    jotack-se han som ute ur hennes liv.
    jo jag har kännt av han mer idag än på de fyra senaste dagarna ihop...jo jag fick ju panik igår men höll ut tills idag å då kände jag honom :)
    Jo jag vet att vissa säkert tycker att jag e FÖÖÖR orolig osv så är det min känsla å den har jag tyvärr inte valt själv å d-samma gäller ju dig.

nu har man vart framme med lien å rakat sig, känner mig som en ny människa....
    asså när man böjer sig för att kunna se ngt osv-man kan la inte klämma prinsen då va?
  • Bubbis10
    lullelulle skrev 2010-07-31 14:44:50 följande:
    Tack för ditt svar! När födde du första barnet? Gick du över eller?

Tror egentligfen inte heller att jag behöver oroa mig. Men ändå gör man ju det...Framförallt letar man saker som man själv kan ha "gjort fel". Men men. Allt har ju sett bra ut hos barnmorskan och vid ul så det borde ju vara grönt...Hoppas..

Läste lite om pappan till ditt barn. Jobbigt att ha en sådan situation nu när man vill koncentrera sig på kommande förlossningen. Men du verkar stark så du klarar det!!! Försök att tänka på din dotter och kommande barnet ist för att låta han stjäla energi! Lättare sagt än gjort säkerligen...

Ni som fått barn tidigare, var ni dåliga i magen innan fl?

Så lite :)

jag fick min dotter när jag var 20 år å hon är idag 11, hihi å nej jag gick inte över med henne utan fick henne i v 38+5 så lite tidigare än räknat. därav att jag tror min son kommer ngt tidigare med, men man vet ju aldrig.

jo klart man oroar sig, haha jag e väl den som vart mest nojjig av oss här inne så jag förstår dig.

ja han e en stor skit, men oavsett vad han gör eller säjer så kan han inte ta lyckan ifrån mig.hihi

å absolut så ska jag inte låta han ta mer energi än vad han redan gjort. Om jag var dålig i magen innan lillan kom minns jag faktiskt inte, men har läst att det e mkt vanligt att vara det innan det drar igång :) å nu har man ju haft ränneskita i 3 dagar så....haha

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10