Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

Pregga skrev 2010-04-13 16:28:53 följande:
    Ps, Elinnnnvad det gäller skräckhistorier, så frågade augustibarn mig om MIN förlossning å jag svarade!
    som sagt du missade att jag skrev att: jag menar inte att du eller någon annan skrivit skräckhistorier.

du har tom citerat mig där det står att jag INTE MENAR ATT DU ELLER NÅGON ANNAN SKRIVIT SKRÄCKHISTORIER men ändå fortsätter du att påpeka det som om att jag skrivit att du berättat skräckhistorier :S
    Vår älskade bebis har BF 100809
  • elinnnnn

jag vet att jag skrev med stora bokstäver i mitt inlägg häruppe, men med det menade jag inte det som att jag skriker utan mer att dra uppmärksamhet till just det...

• elinnnnn
    carohl skrev 2010-04-13 16:29:53 följande:
    Ikväll ska min karl på en föreläsning om att bli pappa. Han blev så glad när han fick inbjudan och sa: jag är iof redan "pappa" åt Michelle (hennes riktiga pappa är ju urusel) men jag har aldrig haft en nyfödd och varit med utveckligen från när de varit små. Kul att de har börjat engagera sig i pappor nuförtiden med och aatt det inte bara är fokus på mammor...
    åh det måste kännas i hjärtat när han sa att han redan är pappa till michelle! eller iallafall hade jag lett extra mycket om jag varit du :)
    vilken härlig inställning han verkar ha. jag tycker också det är kul med det engagemanget. både mammor och pappor ska vara engagerade tycker jag och det blir dem inte om fokus bara läggs på den ena.

har ingen aning om varför min text blev grå men jag hoppas du kan läsa iaf....
  • elinnnnn

nu ska jag logga ut, ska iväg och handla lite . ha en fortsatt trevlig kväll allihopa!
    tack för en intressant diskussion idag :)

kram till alla !

• elinnnnn

pregga: love, peace n understanding hahaha japps helt klart :) nu ska jag lämna datorn. ha en fortsatt fin kväll. kram

• elinnnnn

godmorgon alla goa glada tjejer! hoppas ni mår bra idag. på tal om SD så har jag också haft några styckna fast dem går över rättså snabbt igen om jag vilar. det är ju helt normalt med lite sd nu. en annan sak som jag har och faktiskt lider utav är att magen är väldigt låg och jag kan varken sitta eller ligga bekvämt. tror det är bäckenet som tänjs ut. känns som det iallafall.. typ som (huvud)ärk fast i bäckenet hahaha imorrn ska vi ut och shoppa lite. jag ska köpa nya mammabyxor och eventuellt en mammakjol för mamma jeansen jag köpte för ett par veckor sen passar inte längre. dem passar över magen men inte över bäckenet/höfterna. :(

• elinnnnn

(huvud)värk ska det stå... bokstaven v försvann :D

• elinnnnn
    den kära leken skrev 2010-04-14 11:09:21 följande:
    Men hej ElinnnnSovmorgon?Som tur är fick jag en säck med kläder från min syrror så jag slipper shoppa. Men jag kan fortfarande ha vissa av mina gamla kläder men det börjar bli på håret nu. Rumpan har ju svullant lite med hehe
    nä jag gick upp för 5 timmar sen. men har ju inte sagt godmorgon till er fastän jag suttit här och läst ikapp hehehehehe. alla mina byxor är tajt modell och dem passar inte längre. nog ett par månader sen dem passade haha. men tröjor kan jag ha samma s om innan då jag har större storlek på dem. hatar att ha tajta överdelar :D
    carohl skrev 2010-04-14 11:11:26 följande:
    Jag får också SD igår tex var magen mer eller mindre hård hela kvällen men det släpper som sagt, jag är inte orolig Åh vad roligt att gå ut och shoppa! Jag har också köpt mig mammabyxor men ska sy upp de  Det ska jag göra idag!
    ah mina var också lite långa men jag pallade inte sy upp dem så jag körde uppvikning. det var skinny jeans så det ser ju rätt snyggt ut då tycker iallafall jag. sen passade dem inte så länge ändå så det spelar ju inte så stor roll med perfekt passform då ;)
    Pregga skrev 2010-04-14 11:12:47 följande:
    Godmorgon gumman, lite sju sovare idag :) jo mina Sd går åxå över rätt så fort, hade det så med lillan med...haha vad det gäller mammabyxor så spräckte jag mina, haha nu går det undan :) det du har ont av låter som foglossning, kanske ett gravidbälte?
    Nah som sagt, skrev godmorgon eftersom jag inte sagt hej hehe. jag har varit inloggad ett par timmar men har läst bloggar och läst ikapp vad ni skrivit :D ojdå spräckte du dina??? hur kunde du göra det? hahaha. nä så långt kan jag inte vänta, jag hatar när det klämmer åt. fast nu klämmer det liksom åt fastän jag inte har byxor på mig... känns som om livmodern eller min kropp är för liten för bebisen liksom :S men jag har haft foglossning förut och det kändes inte såhär alls. detta är mer som en konstant värk.. alltså inte förvärk utan värk som i typ huvudvärk :)
    SweetLilly skrev 2010-04-14 11:14:01 följande:
    Ja genetiken är ju viktig som jag skrev men långt tillbaka så ville vi kvinnor ha långa, grova män som kunde jaga och skydda oss Det här med att vi vill att de ska lukta calvinKlein och vara hårlösa det är en miljö och samhällsfråga. Greppar du?Ja vi släpper det där, vi är alla så olika och alltid kommer man ihop sigom nåt..Jag ska ju till Ullared imorgon, ska jag skriva ut min handlingslista..?
    ja lägg handlarlistan här hehe och skriv sen vad allt kostade o så också för jag ska till ullared om ett par månader, månadskiftet juni/juli:D om jag orkar. annars skickar jag med handlarlista och pengar med syrran så får hon handla till mig :D
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-04-14 11:29:34 följande:
    E det typ molvärk?  haha ok, så du läser ikapp, asså jag hatar med när det klämmer åt, men själva påsen över magen passade bra...men det var nere vid höften dom sprack...lagt på mig lite över höfterna..:) sen fick jag ett par fr Carohl, men dom e med för små nu....haha men jag ser det positivt :)
    molvärk? hm mjo kan man kanske säga. det gör inte ont så att jag gråter men det finns liksom där och jag känner av det hela tiden.

den kära leken: ja jag går runt i klänning härhemma hela dagarna också. jag har bara byxor på när jag är ute. men funderar som sagt att köpa en mammakjol...

sweet lilly: jättebra lista! ska gå igenom den sen lite mer noggrannt(håller på att laga middag). jag säger till om jag kommer på något du missat :D jag har ju själv inte börjat handla så jag ska samla på mig listor :D
  • elinnnnn

pregga: ja ibland känns det som att jag får knivhugg men det brukar bara komma nångång då och då om jag rör mig på fel sätt. men denna molvärk sitter i hela tiden.... känns precis som om jag har ett bälte runt höfterna som jag spänt riktigt hårt, känns även bak i ryggen..alltså runt om hela mig :( hoppas bara inte det blir värre. jag ska ju resa hem snart ! blir det mycket värre kanske jag inte kan resa :( men vi får hoppas på att det inte blir värre :D alla dessa rekommendationer ja dem ändras ju hela tiden. mina barn har ibland legat på magen eftersom det har underlättat när dem inte bajsat osv. mina bebisar har haft väldigt gasiga magar och problem med att lätta på trycket så att säga, då har det hjälpt att sova på magen. mina barn har även sovit på rygg, varit inlindade i perioder då dem ryckte till med armarna så ofta och störde deras sömn osv osv osv. mycket alltså som man INTE ska göra. men mina barn lever än ;) lite sunt förnuft skadar ju inte att ha. dock tycker jag nog man ska känna till rekommendationerna och ev risker sen får man ju ta ställning och bestämma hur man ska göra.

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10