Inlägg från: mammailund85 |Visa alla inlägg
  • mammailund85

Vi fortsätter, Bf aug 10

Ns mamma skrev 2010-03-09 17:57:21 följande:
    Fast du borde ju kunna söka hp pga smittorisken (fast man kan ju inte få det förrän 2 mån innan bf, men det är ju bättre än inget). Glöm bara inte att anmäla dig hos arbetsförmedlingen första arbetslösa dagen för att skydda din SGI..
    jag planerar att jobba på min älskade kollojobb i juni-juli så jag har inte tänkt jobba på detta jobb sista månaderna innan bf. SGI kommer jag nog få det lägsta oavsett eftersom jag inte jobbat sammanhängande 8 mån (har pluggat och pluggar fortfarande på halvtid). men ju mer jag läser om tbc, desto mer känner jag att jag vill sluta. har varit tveksam till detta jobb under graviditet av andra skäl då man jobbar dygn och det finns risk för våld. Imorn ska jag jobba iaf och frågan är om jag ska jobba de resterande 3 pass jag är uppskriven på. ska nog inte sätta upp mig på mer pass iaf.... 
  • mammailund85
    Ns mamma skrev 2010-03-09 18:34:07 följande:
    Ok, men är inte SGIn skyddad när man pluggar? Kanske inte gäller vid halvtid.. Tycker inte du ska jobba om du känner oro (kan tyvärr inte mkt om tbc så kan inte ge ngn åsikt där), och om det finns risk för våld är det ju ännu större belägg för att inte jobba där. Hoppas det löser sig på ett bra sätt för dig!
    SGI är skyddad när man pluggar, men man får inte ha nåt "glapp". Jag hade ett år mellan gymnasiet då jag jobbade, men då hade jag ett uppehåll då jag var ute och reste 3.5 mån. Så jag tror det brister där. Sen nu har jag jobbat sedan dec och hinner ev jobba exakt 8 mån innan bf, men har jobbat så lite så jag vet inte om det hjälper. och nu kommer jag ju kanske inte jobba alls tills juni om jag inte får nåt annat jobb... 
  • mammailund85

Hej tjejer! Nu är jag hemma från ett dygnpass på jobbet och några timmars sömn efter det. Jag skrev ju om risken för tbc på mitt jobb häromdan och har bestämt mig för att sluta (det är bara ett timvik). Det känns skönt att ha bestämt sig och dessutom kändes det lite väl kämpigt med så långa pass för ex ryggen. Har haft en hel del ont i vad som skulle kunna vara fogarna. På ena skinkan sitter det främst. Ska nog boka tid hos min sjukgymnast.  

• mammailund85

Puchelina88 och knyzzel, ett stort grattis till era lyckade RUL! Måste säga att jag blir lite stressad av att de flesta verkar känna sina små så tydligt, så det känns skönt att du puchelina inte heller gör det trots att asllt är bra med pyret....

• mammailund85
    SweetLilly skrev 2010-03-11 14:09:44 följande:
    Kan vara ischas också! och jag känner inte Pyret heller..vad jag tror..
    men strålar inte ischias alltid ner i benet? Det gör det inte på mig iaf. tänker att det kan vara bra att kolla upp i tid iaf om man kan förebygga, lindra på nåt sätt. 
  • mammailund85

Nu har jag varit på min andra körlektion och det gick faktiskt riktigt bra. Körläraren tyckte jag skulle belöna mig med nåt gott så jag har köpt ballerina kladdkaka. Om ni inte testat dem, gör det. MUMS! 

• mammailund85
    SweetLilly skrev 2010-03-11 19:21:11 följande:
    ja den brukar det men tror man kan ha känningar bara ner i skinkan också om den är "snäll" Själv har jag den fina varienten där det strålar hela vägen ner med kramp.
    okej ja vi får väl se vad det blir av detta. Låter inte som nån höjdare det du har =(
  • mammailund85

Hej tjejer! Jag tror faktiskt att jag kände bebisen igår! Jag satt på en lektion när det började kittla fast från insidan av magen. Nån som känt liknande? Jag är så glad! Dessutom börjar våren komma och solen skiner idag :)

• mammailund85
    elinnnnn skrev 2010-03-13 11:46:05 följande:
    Hej! Åh vad härligt! Jo men det var helt säkert din lill* bebis :) Jag kände likadant igår, känner det rättså ofta när jag ligger ner på sidan. Åh härligt med vår! Här är det redan mer än 35 grader och stekande sol. Lite jobbigt faktiskt, jag önskar jag var i Sverige istället och fick njuta av våren istället :)
    Jo jag tror faktiskt det var det. Har känt lite diffusa saker innan, men denna gång är jag rätt säker. Låter lite varmt med 35+, skulle helst vilja ha nåt mellanting mellan det och de 3 grader vi har här 
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10