Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Ngn sitter med lite små värkar, hihihi å ler stooort :) haha

• Bubbis10

Godmorgon Ladies :)

har inte backat å läst då jag e nyvaken å DÖTRÖTT, hade värkar som gjorde rejält ont hela natten å kunde inte somna förens kl var ca 4, å jag trodde ärligt att nu e det till 99 % på G, då dom verkeligen gjorde ont..
    vaknade å får värkar nu direkt...vet inte vad jag ska tro...
    Drömde om Familjen Mu å att dom fick sin lille sessa..så det tror jag faktiskt hon har..hoppas hon kommer in snart så vi får veta.

Elinnnn, det är små envisa rackare vi har aså...men nu vilken dag som helst....

• Bubbis10
    carohl skrev 2010-08-14 08:48:47 följande:
    Brudar! Kolla in min fot är era svällda fötter så här? Att det liksom stannar när man tryckt in?

">

" target="_blank">

hahaha du har fått som mig, små miss piggy fötter :)
  • Bubbis10
    Perssonlund skrev 2010-08-14 10:38:03 följande:
    Pregga -. Han sparkar utåt men han sparkar på något som gör så fruktansvärt ont... Om min syn inte blir som den ska igen så ska jag ringa in och se...Det blev flimmritgt helt plötsligt och när jag var inne så undrade barnmorskan just det.... Har lite för högt blodtryck också..... Men aja säkert ingen fara...

IDAG ska NÅGON föda för att idag känner jag på mig att det blir en till trådbebis eller kanske inatt, hm vem kan det vara tro!?
    men aj då...hua...hoppas det går över ,eller att han sparkar på ngt annat..låter dock som solarplexus...
    AAAJJJJ, mer värkar...har ju haft det hela natten ju??!"!
  • Bubbis10
    lullelulle skrev 2010-08-14 11:33:18 följande:
    Hej!

Äntligen v.40 men med bf på fredag...Var hos bm igår, hon trodde nog att det var dags ungefär vid bf.
    En sak som inte var "bra" dock var att mitt symfusmått (el vad det heter) stannat av el varit detsamma nu under tre träffar. Det är 36 cm. Vi ska därför göra ett ul på tisdag för att se att näringstillförseln är bra osv...
    Jag hoppas allt ser bra ut ´och vill att den lille vill komma ut snart!
    Ditt sf mått är det inget fel på kan jag säja direkt, mitt låg på 35 för 2 v sedan å 33 nu i förigår, är åxå i v 40. Magen sjunker ju, jag fick åxå en akut tid till läkaren samma dag å gjorde ett tul som visade en liten frisk grabb på 3685 g :) tror absolut inte du behöver oroa dig.
  • Bubbis10
    PNC skrev 2010-08-14 11:43:23 följande:
    Hillou ladies! Ligger å gottar mig i badet! Inga känningar alls. Men jag hoppas verkligen ändå att det är jag som får i helgen. Carohl, stackare! Vilka fötter! Jag förstår att det måste vara jobbigt, men de är faktiskt ganska söta ändå.
    haha aaa hon har jättesöta fötter, hihi
  • Bubbis10
    lullelulle skrev 2010-08-14 11:58:03 följande:
    Tack Pregga...jag tänkte också det, att magen sjunker ju faktiskt och jag tycker det känts som att den sjunkit en hel del. Så jag försöker se det som ett extra tillfälle att så se lillen/lillan :)
    Skönt att allt såg bra ut på ditt tul!
    Är så himla utråkad nu,, snääällla ge mig värkar!!!!!!!!!!!!!!! :)
    Jo aså jag blev ju inskickad på tul en timme senare, å sf måttet e ju lite för att mäta hur bebis växer, å min lilleprins väger ju som sagt 3685 redan så ingen fara där inte trots att mitt sf mått sjunkit så, det blir så när magen sjunker. Fullt normalt, hihi klart det blir jättekul å se lillen igen, va spännande :)
  • Bubbis10
    tetta skrev 2010-08-14 11:59:20 följande:
    jag hade symfus mått 37 när jag var hos bm i torsdags. Hon sa det var jätte bra!
    Oj, men du måste ligga lite i den övre kurvan då?
  • Bubbis10
    tetta skrev 2010-08-14 12:19:10 följande:
    Har en egen special kurva ;) Fast magen är ju inte stor....
    haha ok :)
  • Bubbis10

Medusan skrev 2010-08-14 12:31:58 följande:
    Det kallas för pittingödem det du har. Du har väldigt mycket vätska i fötterna, har du koll på blodtrycket? Hur känne du dig förövrigt? Bäst att hålla lite koll så att du inte drabbas av havandeskapsförgiftning.

Hälsningar
    Medusan(sjuksköterska med BF 31/8)
    haha du, mina fötter e svullna...haha å jag har kollat mig för havandeskapsförtgiftning å icke, ska bifoga bild...men så ser man ju ut vissa av oss i slutet av graviditeten utan att det behöver betyda ngt.
    ska man ha havandeskapsförgiftning så krävs det ju mer än svullna fötter, man svullnar i ansikte,händer, huvudvärk,illamående mm. som sagt, mina fötter e hemska å jag har kollat blodtryck å urin...
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10