elinnnnn skrev 2010-09-22 02:05:42 följande:
jag kissade rättså mycket efter förlossningen, hade nog samlat på mig lite vatten i kroppen under graviditeten...
jag dricker minst 3 liter vatten om dagen ´+ några glas annan vätska till måltid.
det behövs ju när man ammar precis som Pregga sa.
Pregga skrev 2010-09-21 20:28:21 följande:
jaåå välkommen till klubben, fr igår natt å hela dagen idag så har kjag inte gjort annat än att amma å jag har massor med mjölk, kanske e dom i en växarperiod nu?! kan säja att jag e sjukt öm i tuttarna.
jag dricker otroliga mängder å¨jag har aldrig vart mkt för att dricka så, men nu häller jag i mig, det går ju åt en massa när man producerar mjölk å ammar.
njae jag vet inte alltså, jag börjar fundera på om lillan har kolik... hon vill äta / sutta men hon tömmer inte brösten.
Jag läste på nätet att sugreflexen sätts igång när dem har kolik och på så sätt är det lätt att tro att dem är hungriga fastän att dme inte är det och så matar man dem mer/oftare och så får dem ondare i magen :S
jag kör på med minifom droppar och ska försöka hålla mig till att amma henne var 4e timme... men som sagt hur tusan vet man om dem är inne i en växtperiod för då behöver dem ju äta oftare än var 4e timme för att öka mjölkproduktionen :S så himlans klurigt det här med amningen.
lillan har vaknat en gång i timmen men hon har fått sova på min arm så jag har rättså snabbt kunnat "söva" henne igen. skönt! men lite obekvämt att ha henne sovandes på armen, man vågar ju knappt röra sig :D
nu spänner mina bröst och hon sover fortfarande, frågan är om jag ska väcka henne för att äta eller låta henne sova vidare?
Hur gör ni? Väcker ni era bebisar för att äta när ni tycker dem sovit för länge?
Lillan åt kl.19 och nu är klockan 2!
Stämmer mkt bra, har dom kolik så förknbippar dom det suget/onda i magen med hunger å vill äta mer å det blir en ond cirkel. Min dotter hade kolik å tro mig, man hör å märker det. dom skriker konstant. därav att jag var bombsäker på att lilleman fått det då han skrek i 3 dagar, tills vi insåg att det var nappen som var boven. att äta var 4de timme låter mkt lite för en så liten bebis, fråga din bvc om det..tror du ska utöka med mer måltider. Men väck inte henne för det, dom vaknar när dom e hungriga. När mina bröst e sprängfyllda å han sover så sprutar det å då tar jag pumpen å bara tar ut ngn ml på varje bröst för att lätta på trycket men inte tömma. funkar jättebra :) men som sagt, min lille e garanterat inne i en växtperiod å äter typ 1 gng i timmen sen i förigår nu, ajaj för boobsen, haha