Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

carohl skrev 2010-09-19 21:19:59 följande:
    Här inne händer ju inget nu så jag loggar ut.
    Men Pregga: vad skönt att han inte hade kolik, jobbigt annars... stackars liten...

Kram och hej!
    jaa jag e så lättad gumman :) tackar för omtankeHjärta ja det verkar lovligt dött här inne ju, jaja hej svejs..hörs på tel, hahaha kraam
  • Bubbis10
    ssssssss8 skrev 2010-09-20 08:07:42 följande:
    Nej vad tråkigt om nappen ställde till med så mycket besvär! Tur att ni kom fram till vad som orsakade magont iaf.

Här har våran lille ögoninflammation så hela ögat är igen varje gång ha sovit men så länge han klarar sig undan förkylningen som jag drabbats av nu så är jag bara glad.

Förra veckan log han medvetet första gången jag blev sååå lycklig!
    Jo aså han trodde väl det skulle komma mat ur den å somnade, så han åt inte riktigt lika mkt å då satte rama skriket igång å jag fattade ju inte vad det var å trodde det var magknip, vilket det åxå var då han sög i sig luft med nappen,. sen vägrade han ta den sj.  jag tänkte att han tuttade så otroligt mkt å länge att han hade sugbehov, men icke..han e ett matvrak!

oj, va tråkigt att höra att er lille e sjuk i ögat, fy stackare aså...oj, nu vaknar han här...kram
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-09-20 17:32:41 följande:
    pregga: skönt att det inte var kolik. tänk vad nappen kan ställa till med mycket lika mycket som den kan vara guld värd
    Jo kjag e så tacsam för att det ändå var en så enkel sak som nappen som man lätt kan göra ngt åt...
    ssssssss8 skrev 2010-09-20 08:07:42 följande:
    Nej vad tråkigt om nappen ställde till med så mycket besvär! Tur att ni kom fram till vad som orsakade magont iaf.

Här har våran lille ögoninflammation så hela ögat är igen varje gång ha sovit men så länge han klarar sig undan förkylningen som jag drabbats av nu så är jag bara glad.

Förra veckan log han medvetet första gången jag blev sååå lycklig!
    såå aså stackars liten med ögoninflammation, det fick min dotter som 3 dagar gammal bara, som man känner med dom. Hoppas åxå innerligt att ni slipper förskylningen som min prins nu börjar hämta sig ifrån.
    Min lille ler med hela ansiktet när jag pussar honom i händerna, haha man blir ju alldeles salig :)
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-09-20 17:54:52 följande:
    och min dotter ler när jag pratar med henne =)
    så sött så jag pussar på henne lite för mycket hahaha hon måste undra ibland vad jag håller på med egentligen
    Åh det e så mysigt, man blir ju alldeles varm i kroppen, hihi lyckorus :) ja klart om skrattar, tänker la-va sjutton håller dom på med? hahahaha
  • Bubbis10

hahaha va roligt, lilleman var hungrig så jag sklojjade med honom å slängde fram brösten å dinglade dom fram å tillbax å sa -häääär kommer maten, ungen gav upp världens leende med hela ansiktet, hahahahah

• Bubbis10
    ssssssss8 skrev 2010-09-21 09:00:29 följande:
    Haha du är för rolig fick mig ett gott skratt tack för de
    Mandy86 skrev 2010-09-20 11:19:37 följande:
    De va väl jävla fan också! Gick ju med infektion efter förlossningen och antibiotikatabletter i 14 dagar, sen blev jag förlkyld och grejer, nu har jag fått svampinfektion på grund av antibiotikatabletterna!

Nu är jag trött på att inte vara frisk :( Dessutom begravning på fredag då mormor dog förra veckan, suck!

Deppig blir man också av detta höstrusket! Ska se film och bara mysa med lillan idag!

Hoppas ni andra mår bra! Kram från lilla mig
    haha well well tackar :) kul att du fick dig ett skratt, jag asg här kan jag lova :)
    Malinski79 skrev 2010-09-21 10:11:24 följande:
    Hahahahaha......Det ska synas tidigt att han är en pojke
    haha eller hur?! aså han sprattlade till i hela kroppen som ett glädjerus, å log med hela ansiktet, hahaha killar aså-tuttegubbar!
  • Bubbis10
    Mandy86 skrev 2010-09-20 11:19:37 följande:
    De va väl jävla fan också! Gick ju med infektion efter förlossningen och antibiotikatabletter i 14 dagar, sen blev jag förlkyld och grejer, nu har jag fått svampinfektion på grund av antibiotikatabletterna!

Nu är jag trött på att inte vara frisk :( Dessutom begravning på fredag då mormor dog förra veckan, suck!

Deppig blir man också av detta höstrusket! Ska se film och bara mysa med lillan idag!

Hoppas ni andra mår bra! Kram från lilla mig
    Beklagar sorgen gumman...förvånar mig dock inte, jag har gått å undrat vem som ska lämna oss här..man säjer ju så att när en föds så lämnar ngn annan...kramar om..
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-09-21 18:59:57 följande:
    alltså min snutta har ätit var 2e timme idag igen(det tar en hel timme för henne att äta!)!, sovit en timme och sen velat äta igen. men hon tömmer liksom inte brösten så så himlans hungrig kan hon ju inte vara, och iom att hon inte tömmer dem så får hon inte den feta mjölken och blir fort hungrig igen :S... småätande är inte bra :(men hur kommer vi ur denna onda cirkeln nu då???
    jaåå välkommen till klubben, fr igår natt å hela dagen idag så har kjag inte gjort annat än att amma å jag har massor med mjölk, kanske e dom i en växarperiod nu?! kan säja att jag e sjukt öm i tuttarna.
    Nallepuhmamma skrev 2010-09-21 20:08:47 följande:
    En liten fråga bara:

kissade ni mycket efter ni fött era barn?
    Drack ni mera också då?
    jag dricker otroliga mängder å¨jag har aldrig vart mkt för att dricka så, men nu häller jag i mig, det går ju åt en massa när man producerar mjölk å ammar.
  • Bubbis10
    Nallepuhmamma skrev 2010-09-21 20:43:21 följande:
    Åh vad skönt att höra att du dricker mycket.

Föresten vart köpte du din dopklänning?
    Ska själv leta efter en men inte funnit någon ännu
    Jo jag dricker mängder , jag tom frågade läkaren om det när jag var inne akut å han sa att det e fullt normalt.
    jag köpte den i en butik som heter Nids4kids :)
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-09-22 02:05:42 följande:
    jag kissade rättså mycket efter förlossningen, hade nog  samlat på mig lite vatten i kroppen under graviditeten...

jag dricker minst 3 liter vatten om dagen ´+ några glas annan vätska till måltid.
    det behövs ju när man ammar precis som Pregga sa.
    Pregga skrev 2010-09-21 20:28:21 följande:
    jaåå välkommen till klubben, fr igår natt å hela dagen idag så har kjag inte gjort annat än att amma å jag har massor med mjölk, kanske e dom i en växarperiod nu?! kan säja att jag e sjukt öm i tuttarna.
    jag dricker otroliga mängder å¨jag har aldrig vart mkt för att dricka så, men nu häller jag i mig, det går ju åt en massa när man producerar mjölk å ammar.
    njae jag vet inte alltså, jag börjar fundera på om lillan har kolik... hon vill äta / sutta men hon tömmer inte brösten.
    Jag läste på nätet att sugreflexen sätts igång när dem har kolik och på så sätt är det lätt att tro att dem är hungriga fastän att dme inte är det och så matar man dem mer/oftare och så får dem ondare i magen :S
    jag kör på med minifom droppar och ska försöka hålla mig till att amma henne var 4e timme... men som sagt hur tusan vet man om dem är inne i en växtperiod för då behöver dem ju äta oftare än var 4e timme för att öka mjölkproduktionen :S så himlans klurigt det här med amningen.
    lillan har vaknat en gång i timmen men hon har fått sova på min arm så jag har rättså snabbt kunnat "söva" henne igen. skönt! men lite obekvämt att ha henne sovandes på armen, man vågar ju knappt röra sig :D
    nu spänner mina bröst och hon sover fortfarande, frågan är om  jag ska väcka henne för att äta eller låta henne sova vidare?
    Hur gör ni? Väcker ni era bebisar för att äta när ni tycker dem sovit för länge?
    Lillan åt kl.19 och nu är klockan 2!
    Stämmer mkt bra, har dom kolik så förknbippar dom det suget/onda i magen med hunger å vill äta mer å det blir en ond cirkel. Min dotter hade kolik å tro mig, man hör å märker det. dom skriker konstant. därav att jag var bombsäker på att lilleman fått det då han skrek i 3 dagar, tills vi insåg att det var nappen som var boven. att äta var 4de timme låter mkt lite för en så liten bebis, fråga din bvc om det..tror du ska utöka med mer måltider. Men väck inte henne för det, dom vaknar när dom e hungriga. När mina bröst e sprängfyllda å han sover så sprutar det å då tar jag pumpen å bara tar ut ngn ml på varje bröst för att lätta på trycket men inte tömma. funkar jättebra :) men som sagt, min lille e garanterat inne i en växtperiod å äter typ 1 gng i timmen sen i förigår nu, ajaj för boobsen, haha
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10