Inlägg från: den kära leken |Visa alla inlägg
  • den kära leken

Vi fortsätter, Bf aug 10

Tack för att jag får planera min egen förlossning ;) Du det verkar lite på de som genomgått flera förlossningar att den första skiljer sig väldigt mycket från de andra. Så kanske kan man inte säga så mycket efter en förlossning heller då? Jag bara tänker att den kan ju bli HELT annorlunda än den första. Ni kan ju inte veta. Jag menar inget illa nu bara så du vet och inte tar illa upp.

carohl skrev 2010-04-13 14:24:03 följande:
    hej hej! Som Pregga tidigare sa så kan fölossningar vara extremt jobbiga så man ska nog inte tro att man vet vad man säger innan man varit med om det (inte illa menat mot någon). Vissa kan vara bra (som min). Alla upplever det olika. Jag hade extremt ont i 45 min då jag öppnade mig 5 cm(trodde min rygg skulle gå av på mitten) men så fick jag epidural och det var rena drömmen för sen kände jag ingen smärta what so ever men det var jag det. Eftersom jag minns smärtan jag hade innan bedövningen så kommer jag absolut att ta samma bedövning igen. Alla gör som de vill och det där med andning, jag glömde också bort hur man skulle andas men som sagt alla får planera sina egna förlossningar...
  • den kära leken

Fast även om man inte varit med om det innan så måste man ju få förbereda sig på det sättet som man tror är bäst. Och ffa fundera över VAD det kan innebära.

carohl skrev 2010-04-13 14:36:09 följande:
    Klart att du får planera din egen, det var just det jag menade. Att varje individs förlossningar är olika. Jag har en dålig rygg och där var smärtan värst för mig... Och som du säger jag har haft en förlossning och nästa kanske blir annorlunda, jag befarar att min blir värre då min var en bra sådan tycker jag. "Helvetessmärta" i 45 min är ingen match mot att andra får ligga i flera timmar. Fast har man varit med om det en gång vet man iaf vad det handlar om... Nä jag tog inte illa upp.
  • den kära leken

Jag undrar om det är någon här inne som sitter med en föreställning om att ungen bara ska ploppa ut? Jag vet ingen iaf.

Pregga: Jag var absolut inte sarkastiskt. Utgå inte från att du vet mina intentioner utan du får gärna fråga vad jag menade om du är osäker okej? Du verkar arg på något sätt. Är du det?

• den kära leken

Haha, tesultat. Tycker om den effektiviseringen :)

SweetLilly skrev 2010-04-13 15:10:00 följande:
    Nu är jag hemma igen! oj vilka tesultat på proverna jag fick, sist hade jag lågt blodtryck, blodvärdet hade sjunkt och allt det men nu så; Blodvärde; 140 Blocksocker 6,2 Blodtryck 120/70 och så Sf-mått 25cm, dvs i övre gränsen på kurvan så jag har en rejäl livmoder
  • den kära leken

Du kära pregga. Jag har ingen lust att bråka med dig. Jag tog illa vid mig när det kändes som om du klappade mig på huvudet. Jag sa till och det verkar inte som om du klarar av det. Jag är inte arg på dig. Ta hand om dig nu och så hoppas jag att vi inte behöver trissa upp denna diskussion nåt mer. Jag tänker inte göra det! Kram

Pregga skrev 2010-04-13 15:12:05 följande:
    E det hormonerna som spökar idag? du verkar lite lätt retlig? å jag ser inte att ngn annan vare sig jag, carohl eller nån annan talar om för dig vad som e bäst för dig?! för det får du avgöra själv. Vi bara talar om våra egna erfarenheter som jag tycker du ska ta till dig som ngt positivt ist för att se det som kritik!
  • den kära leken

:) Och grattis till det fina testresultaten

SweetLilly skrev 2010-04-13 15:18:45 följande:
    haha ja jag såg dte inte ens själv, haha ja, min hjärna ville väl förkorta det hela haha
  • den kära leken

Nähä, nu ska jag på möte och sen hem. Vi hörs imorgon gott folk!

• den kära leken

Underbart väder men det var kallt i morse. Och jag hade glömt mina vantar på jobbet. Hade inte en tanke att at med dem hem igår eftermiddag när man knappt behövde ta på jackan. Men jag hade behövt dem när jag cyklade till bussen för ett par timmar sen. Hua.

Du kommer säker på nåt att göra!

carohl skrev 2010-04-14 08:17:16 följande:
    God morgon! Vilket härligt väder! Underbart! Det var dock extremt jobbigt att gå upp imorse. Jag är ledig från jobbet idag men Michelle skulle ju till skolan och därför är man tvungen att kliva upp i vilket fall... Vad ska man göra denna dag? Ingen aning men härligt blir det iallafall! Kram på er
  • den kära leken

Vad roligt att vagnen kommit! Spännande när allt börjar ta form. Ha en bra dag du med!

puchelina88 skrev 2010-04-14 09:15:28 följande:
    Godmorgon alla! Gud vilket fint väder det kommer att bli i dag oxå såå skönt;) i går ringde dom och sa att våran barnvagn plus bilbarnstol hade kommit så blir väl att åka till tranås och hämta det i dag kanske;) ne nu ska ja göra frukost åt mig och sambon ha en bra dag alla
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10