Vi fortsätter, Bf aug 10
Tack för att jag får planera min egen förlossning ;) Du det verkar lite på de som genomgått flera förlossningar att den första skiljer sig väldigt mycket från de andra. Så kanske kan man inte säga så mycket efter en förlossning heller då? Jag bara tänker att den kan ju bli HELT annorlunda än den första. Ni kan ju inte veta. Jag menar inget illa nu bara så du vet och inte tar illa upp.
carohl skrev 2010-04-13 14:24:03 följande:
hej hej! Som Pregga tidigare sa så kan fölossningar vara extremt jobbiga så man ska nog inte tro att man vet vad man säger innan man varit med om det (inte illa menat mot någon). Vissa kan vara bra (som min). Alla upplever det olika. Jag hade extremt ont i 45 min då jag öppnade mig 5 cm(trodde min rygg skulle gå av på mitten) men så fick jag epidural och det var rena drömmen för sen kände jag ingen smärta what so ever men det var jag det. Eftersom jag minns smärtan jag hade innan bedövningen så kommer jag absolut att ta samma bedövning igen. Alla gör som de vill och det där med andning, jag glömde också bort hur man skulle andas men som sagt alla får planera sina egna förlossningar...