• carohl

Vi fortsätter, Bf aug 10

Pregga skrev 2010-06-02 15:55:57 följande:
    hahahaha döör av skratt, blev just sj..ska bara ducha så messar jag :) jo nu när du säjer det, men asså minnet e som på en guldfisk med..hahahhaha
    Bra Skrattande
    ~☆*★~Våran lilla skatt väntas 100825~☆*★~
  • carohl
    Malten skrev 2010-06-02 16:28:06 följande:
    Hej tjejer! Har inte vart inne på ett tag, men hinner inte läsa allt nu. Var på sjukan idag igen pga att jag fått bruna flytningar igen. Jag fick göra ctg igen som såg bra ut. Livmodermunnen var stängd så det är ju positivt, men jag blöder lite från livmodertappen (pga kholoskopin). Läkaren sa att det ev kunde fortsätta genom hela graviditeten! Skulle undvika bad och sex nu också pga infektionsrisken. Jag som håller igång med vattengympa och simning blev inte så glad över detta. Var de tvunga att göra den där kholoskopin nu, även om det skulle vara några cellförändringar skulle de inte åtgärda dem under graviditeten. Läkaren var dessutom sjukt dålig, otydlig och inte alls lugnande. jaja, allt verkar ju bra med bebisen och det är ju huvudsaken. 

Nu ska vi på info på f-kassan om föräldrapenningen. Hoppas det klarnar något, känns som en djungel det där. 
    Gumman jag vill inte skrämma dig men prata med din läkare ang koloskopi. Jag vägrade göra det då det var stor risk att starta värkarna. En läkare i Hudiksvall sa till mig att han ville INTE göra det på mig. När jag kom till gävle sjukhus så ville läkaren här göra det och då sa jag: varför ville inte han och du vill? Då sa han till mig: Det är för att det är stora risker för att värkarna sätts igång. Jag blev asförbannad över att han ens tänkte göra det utan att informera mig om riskerna. Han avbokade min tid för koloskopi. Jag fick däremot göra en rektoskopi och gastroskopi.
    Som sagt jag vill inte skrämma upp dig men det kan ju vara bra för dig att prata med din läkare ang detta.
  • carohl
    Mandy86 skrev 2010-06-03 11:03:50 följande:
    Kanske inte så jättepassande så när på att vi snart får våra bebisar, men tänkte bara dela av mig av en artiken i Hemmets Journal som min mamma gjort. (Denna veckans nr)

www.hemmetsjournal.se/Reportage/reportage/Eft.../

Hoppas ingen tar illa upp eller kommer på dåliga tankar nu!

Kram på er
    Jag beklagar också men jag måste tyvärr hålla med Pregga att det kanske inte är så passande här.
    Nu när man är gravid så är man olika orolig. Man kan oroa sig över att föda för tidigt, att vid födseln ska bebisen ha navelsträngen runt halsen osv
    Sen när bebisen är född oroar man sig lite iaf över plötsligt spädbarnsdöd så som sagt jag beklagar men kanske att det inte är så passande här...
  • carohl
    Mandy86 skrev 2010-06-03 14:01:55 följande:
    jag bad ju om ursäkt när jag skrev länken och nu lämnar jag denna gruppen
    Tråkigt att du gör det.
  • carohl
    SweetLilly skrev 2010-06-03 13:12:48 följande:
    ÄSCH, tog just första fästningen.. förra året hade jag runt 15 st, tappade räkningen där ett tag, hoppas på färre i år.. Katterna drar ju in så mycket så det är svårt att värja sig..

Tänker på Pyret sen också, men i början så kommer endå inte katterna vara i närhetenav säng och vagn, men endå. När man sitter i soffan och sådär kan de ju krypa upp nåt..blä.
    Läskigt med fästingar! Förvånad
    Tur att du fick bort den lilla rackaren...
  • carohl

Tjejer! Jag måste berätta för er vad som hänt mig!
    Jag ville bara gömma mig igår, fasen vad ful jag känner mig. Jag har fått en hemoroid!! Jag har aldrig nånsin i hela mitt varit med om detta förut! Jag är bra fåfäng så jag ville bara döööööö.... Jag berättade för min sambon efter mycket om och men. Jag sa: det har hänt en sak... Gråter
    Han blev förskräckt! Frågade mig vad det var och det var efter en stunds tjat då jag berättade för att jag hade ångrat mig att jag ens öppnat truten.
    Han skrattade antagligen av lättnad och sa att det inte var väl nån fara. Jag blev arg och sa att det är väl inte du som är äcklig i baken utan jag!
    Sen säger han med ett smile på läpparna: vill du att jag ska undersöka dig? Då kunde inte ens jag hålla mig för skratt, hahahaha...

Aja idag har jag varit och handlat medel för att min lilla vän som min sambo kallar den för ska slaktas!

• carohl

Nu ska jag gå iväg och handla lite Skrattande

• carohl
    Pregga skrev 2010-06-03 16:25:25 följande:
    sen e det nu ett faktum att min prins inte gillar dopplern, han kickade till rakt på den ordentligt, å nu har han visst lagt sig ner lite med huvudet, innan har han suttit upp hela tiden :)
    Åh vad härligt! Kanske är därför foglossningen är borta som vi pratade om tidigare Glad Hoppas min lilla har vänt sig till nästa vecka då jag ska dit!
    elinnnnn skrev 2010-06-03 14:35:28 följande:
    mandy: det händer oss alla. jag är glad över att du stannar kvar! kram

carohl: haha lycka till ;) ha det så roligt med handlandet ;)
    Tack handladet gick mycket bra och när vi hade handlat klart så var det grillbuffé utanför affären som man fick gå och plocka, mums vad gott det var! Som avlutning fick man en mugg med nötter och bär och läsk....mums!

Jag köpte mig ett par skyhöga skor, haha jag måste sluta med detta! Nå för att jag använder höga skor nu under graviditeten men inte skyhöga. Jag köper de och har i tanken att jag ska inte vara gravid om 83 dagar hahaha....
  • carohl
    Pregga skrev 2010-06-03 16:23:54 följande:
    du e ju såå rolig, som jag sa när jag såg min, å vik hädan du hemska hemmorojd-du är inte välkommen, den hånflinade elakt tillbax....den e kvar! hahahhahhahahhhahahha
    Usch jag tror min vill och va kvar men den jäveln ska bort! Om det är det sista jag gör....
  • carohl

Måste tillägga att grillbuffén var gratis haha mums!

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10