Inlägg från: ssssssss8 |Visa alla inlägg
  • ssssssss8

Vi fortsätter, Bf aug 10

Pregga skrev 2010-06-05 21:23:14 följande:
    Börjar sjunka in på riktigt att man kommer bli ensamstående igen, men...det e ju trots allt det bästa ....jag e såå lycklig över mina barn, åå som jag längtar tills min son kommer om 10 v...hihihi
    Jag har också 10 veckor kvar exakt idag! LÄNGTAR som tur rör barnet på sig mycket ännu.
  • ssssssss8
    Pregga skrev 2010-06-05 21:28:01 följande:
    såå nu har jag kikat på din mamma låda, hihi den gula dressen med ett lejon på var ju ursöt :) å det andra va åxå jättefint, hm..jag måste snart fota å lägga in jag med, kanske jag kan göra imon..hm...

jo visst e det härligt, 10 veckor låter ju inte såå långt ändå om man tänker på hur länge vi gått... jaa min prins rör på sig jättemkt, igår hela dan å kvällen, lite lugnare idag dock men han vilar väl upp sig inför nästa rond ;)
    Precis för två dar sen rörde bebis sig nästan inget och jag var helt upp och ner vänd men 15,30 började sparkarna på riktigt och de var så välkomna och höll på heeela kvällen!
  • ssssssss8
    Pregga skrev 2010-06-05 21:31:10 följande:
    Något jag upplever mer av nu de sista 2 dagarna är att det "hugger" till i underlivet, känns som ett knivhugg rakt upp i muttan-asont!! jag bara vrålade till....hade exakt likadant med lillan men då kom det tidigare än nu...ngn mer som känner av detta?
    Ja jag! AAAj
  • ssssssss8
    Pregga skrev 2010-06-05 21:45:15 följande:
    jo ida har prinsen varit lugn, men men han tar väl igen det imon :)

visst e det underbartGlad
    ssssssss8 skrev 2010-06-05 21:35:41 följande:
    Ja jag! AAAj
    haha ok, ja det gör skitont...bara ilar till som ett hugg, som om ngn knivhugger mig rakt upp i musen. AJAJ
    Undrar just vad hugget beror på! för det tar verkligt ONT  varje gång  måste jag stanna och oja mig.
  • ssssssss8

Är det någon av er som planerat att använda tygblöjor? Är faktiskt lite intresserad själv men vet faktiskt inte om jag kommer att palla att tvätta så mycket.

• ssssssss8

Det där med att ligga på rygg så började jag må dåligt redan i v 16 jag frågade då om detta och till svar fick jag att i den veckan påverkas inte barnet men ligg inte på rygg mera i v 30 för då påverkas barnets hjärtljud.
    Svänger jag mig på rygg i misstag när jag sover så vaknar jag efter en stund för att det känns obekvämt!

• ssssssss8

Jag var till bb och prata med en barnmorska i fredags p.g.a min förlossningsrädsla som kom efter att jag fött pojken.
    Så nu sa hon att jag ska kräva igångsättning några dagar före bf, för det blir ju jobbigt att gå över tiden.
    Sen så sa hon också något som jag tänkt på mycket och som jag "peppat" mig med, att min första förlossning upplevde jag som bra så jag har goda förutsättningar till att få en bra förlossning nu med.

• ssssssss8

Hur många veckor på förhand har ni tänkt börja tvätta kläder och ställa säng och vagn  i ordning och sånt? har för mig att jag börjat 2 veckor innan bf.
    Det hinner väl inte blir dammigt igen på de två veckorna?

• ssssssss8

Hej!

Har någon annan av er mensvärk mellan varven som strålar ut mot ryggslutet ?alltså det är precis som jag minns förvärkarna, problemet är att jag inte minns NÄR de brukar börja
    Är det på tok för tidigt? Jag har kännt av dem nu till och från i två dagar.

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10