• tetta

Vi fortsätter, Bf aug 10

Var på kalas igår och det kom upp en diskussion om varför man tar reda på vilket kön det är.  De tycker (släkten till min man) att det är rent ut sagt löjligt att ta reda på det!
    Men jag som vill har ingen talan. De tycker att man förstör överraskningen. De förstår inte hur folk är funtade. (De är ju sååå perfekta!) Men jag vill ju veta. Ska jag ta fram alla flickkläder och tvätta dem eller ska jag inhandla kill kläder?

Du får ju ändå en tjej som de sa. Du kan ju glömma att fundera på namn till killen. Fundera på tjej namn istället! GRRRR Tycker inte om hans systrar.
    Jasså du har varit på kss. Det var väl inte så farligt. Jag hade sammandragningar och inte åkte jag in...bla bla bla.
    De nedvärderade en till max.

Var tvungen att skriva av mig. Är irriterad idag. urk.
    Ska sätta mig och sola när solen kommer fram mer.

• tetta

Hej på er!
    Grattis alla som går in i ny vecka!   v.30!!!! tjoho!
    Vaknade av att bli skrämd av barnen i morse. Så bebisen fick hicka. Hela magen skakade :) stackars lille bebisen...

Var hos bm nu i morse. mitt hb kan ju blir bättre tycker man 115!
    Hjärtljuden var 130 så det får man vara nöjd med.
    Ska försöka städa lite här hemma. Har varit ute varje dag och njutit i värmen. Benen börjar blir bruna. Inte så där skrikvita som de var innan.
    Snart är det sommarlov för barnen. Skönt äntligen sovmorgon.....
    Kvällarna är så mysiga nu. Sol hela kvällen och varmt. Grillen är varm varje dag.

Kram på er i solenSolig

• tetta
    Pregga skrev 2010-06-03 10:41:35 följande:
    hehe tack, å Grattis själv :) haha ja jag råkade ju nysa till innan å lilleman hoppade till så hela magen gungade, haha lille parveln. ska med till Bm idag å det ser jag fram emot, ska KRÄVA nya urin odlingar med. ska la med ta frukostdisken här snart...visst e det skönt när sommarlovet kommer, slipper man gå upp varenda morrn fast man sj e ledig.
    mums, älskar grillat ju....kram gumman
    Min urinodling var super bra! Inget konstigt, skönt.
    Men sammandragningar har man ju hela tiden nu. Så fort man gör ngt. Går eller sitter i bilen. Så ska försöka få tag på fk och se vad de säger. Ska till läkaren nästa vecka och bråka att jag ska vara sjukskriven tills förlossningen. Man får ju vara det 2 veckor innan man får.
  • tetta
    den kära leken skrev 2010-06-03 10:46:58 följande:
    Och Tetta och pregga, grattis till vecka 30 :)
    Tack! ;)
  • tetta
    Pregga skrev 2010-06-03 11:07:18 följande:
    ok, va skönt :) hoppas mitt visar bra med..e lite orolig för just det..vad det gäller Sd så e det FULLT normalt nu. har du så täta när du rör dig,går osv så kan man bli sjukskriven.
    det e ju jag :)
    den kära leken skrev 2010-06-03 10:46:58 följande:
    Och Tetta och pregga, grattis till vecka 30 :)
    Tack så mkt å grattis själv :)
    Det är skitjobbigt att inte kunna gå ut och gå. Vara med barnen och leka. Fixa i trädgården.
    Hur länge är du sjukskriven?
  • tetta
    Pregga skrev 2010-06-05 21:53:35 följande:
    var har Tetta tagit vägen då? eller har jag missat henne?
    Hej är här!!!

Har varit på fotbollscup hela dagen. Bränt mig..Smörjde in barnen men inte jag...hehehe
    Satt med benen i poolen och kylde ner fötterna som svällde som ballonger i värmen.
    Bebisen har varit lugn hela dagen. Fick väcka den imorse. Så man kände en ynka spark sen var det borta. Nu buffar den lite mer ikväll fast man vet aldrig...

Fattar inte att det är 10 v kvar. Tjoho!
    Huggerna har jag känt med.
  • tetta
    Pregga skrev 2010-06-06 09:47:45 följande:
    japp, som ett knivhugg rakt upp i muttan, spiciellt när jag rör på mig eller går typ...får ju stanna upp å bara andas typ så gott det går...men det ser ut som om de flesta av oss upplevt detta, så det e nog mkt vanligt..
    Fick svar att detta var fogarna som rörde sig lite xtra. Jag har detta jämt.
  • tetta
    Nallepuhmamma skrev 2010-06-07 09:59:45 följande:
    Haha men förhoppningsvis är dom vana med en "skinnpåse" i rumpan på många gravida kvinnor
    Vissa har ju så mycket så det ser ut som dom har en hel skog full av blomkål i rumpan
    Så ja då kan jag iaf leva med EN iaf i baklen som irreterar mig och ler stort när jag tänker elaka tankar om den

Jag hoppas verklgien jag slipper gå över tiden och ska be min bm göra en hinnsvepning på mig och samma jäkla dag som dom gör det ska jag fasen binda fast min man i bingen eller vart det må vara och binda upp "lillen" med ståltråd och blomsterpinna och sen jäklar ska färdknäppen kämpas på hela jäkla dagen så den lille vill komma ut
    asgarv! Har oxå en som dallrar. Kul när läkarn ska kolla mig på onsdag. hehehe
    Vill inte heller gå över denna gång.
    Gick en vecka över med första och två veckor med andra. Skit och piss och dynga.

Här ska det bli hinnsvepning och te. Ska ta alla metoder....Sist klättrade jag över trädrötter. Inte satte det igång för det :(
  • tetta
    den kära leken skrev 2010-06-07 10:17:42 följande:
    Trädrötter?
    De hade fällt träd i skogen och jag klättrade/ålade över dem. Var så trött på att gå över.
    De gjorde en hinnsvepning på fredagen och bokade en igångsättningstid på måndagen. På söndagen klättrade jag över allt. På natten till måndagen började värkarna vid tre tiden och klockan 7 är hon född. Hade en tid för igångsättning kl 8.

Så denna gång blir det nog studsmatta eller nåt ;)
  • tetta
    Nallepuhmamma skrev 2010-06-07 10:38:21 följande:
    Haha i början garanterat iaf de 2 första gångerna men sen när "lilleman" blitt skinnflådd av allt "mus" lär han nog inte vilja hahaha så ja nej han lär absolut inte ställa upp på det så jag får blinka vakert och puta med läpparna och vifta på höfterna snygt så kanske det går??? hihi
    tetta skrev 2010-06-07 10:16:10 följande:
    asgarv! Har oxå en som dallrar. Kul när läkarn ska kolla mig på onsdag. hehehe
    Vill inte heller gå över denna gång.
    Gick en vecka över med första och två veckor med andra. Skit och piss och dynga.

Här ska det bli hinnsvepning och te. Ska ta alla metoder....Sist klättrade jag över trädrötter. Inte satte det igång för det :(
    Ja vist är det jobbigt?
    Fick du hinnsvepning förra gångerna? Hjälpte det isåfall?
    Får man sånt om man ber om det så man slipper gå över tiden?

Jag testade ALLT men inget funkade här heller
    Jag fick hinnsvepning med den andra tjejen. Det hjälpte för man fick mer sammandragningar efter det. Jag bad om det och det hjälpte.
    Ska göra detta med denna bebisen med.
    De två veckorna var den värsta tiden i mitt liv!
    Folk ringde varje dag: Är du hemma? Har du inte fått än?
    Jag skulle ju inte svara om jag inte var hemma! svarade jag tillslut. Ngt irriterad...
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10