Inlägg från: Angel20 |Visa alla inlägg
  • Angel20

Vi fortsätter, Bf aug 10

Pregga skrev 2010-08-04 19:51:26 följande:
    Nopp...blöder än, men det e inte klar rött, utan brunt å lite slemmigt..urk..
    lillabambi skrev 2010-08-04 19:39:47 följande:
    Ingen fara gummsan för att tvättstuge dörren flög igen :P
    Ok, näe han verkade ju inte reagare iallafall...hey, det var längesen :)

jo en gng när jag diskade så tappade jag en mugg å då "hoppade" det till i magen...men jag vet inte om det var ljudet eller min egen reaktion han reagerade på....?
    Tror inte han blev rädd då?
    nej då, d e ingen fara...  dom små får nog höra både d ena å d andra, sånt som vi inte reagerar på, så dom e vana =0)
  • Angel20
    carohl skrev 2010-08-23 09:39:01 följande:
    Hej tjejer!

Hur går det med era magar?
    Har någon fått veta nåt från elinnn eller mandy? De måste ju ha fått nu!

Här hemma rullar allt på bra Glad Det enda som krånglar är att dottern avskyr att ligga på rygg och därför är det svårt att få henne att åka bagn i vaket tillstånd eller att sova på ryggen som de ska göra. Istället får hon sova groda på mig hela nätterna... Vad gör man inte? Huvudsaken att hon mår bra. Hon hade inte kolik inte än iaf och förhoppningsvis får hon inte det heller. Det vara bara jag som hade ammat henne fel och så fort jag fick hjälp blev hon som en ny unge tack och lov då jag gick sönder av att se att hon hade så ont. Stackarn fick ju i sig massor av luft som jag ammade henne!
    Grattis till lilltjejen, hoppas allt gick bra!

Jag har oxå lite problem me amningen, hon har svårt att ta bröstet å verkar ha en del ont i magen.. och när hon väl får tag på bröstet så somnar hon efter 5min.. får man fråga va du gjorde för fel? jag kanske gör samma misstag... och hur ska man göra istället? {#emotions_dlg.flower}
  • Angel20
    Nallepuhmamma skrev 2010-08-23 11:41:39 följande:
    Jag hade svårt med amningen med min dotter som inte orkade ta tag riktigt om vårtan så vi köpte en sån där bröstvårtsskydd (Plast) och satte på bröstet och då fick hon bättre tag och amningen gick betydligt bättre. Men vet ju även många barn som är väldigt mammiga och vill ligga bara och gosa vid bröstet också.
    tack för tipset... kanske ska införskaffa sånna skydd å se om d går bättre, jag har juh väldigt såriga å ömma bröstvårtor nu =0(
    hon har börjat ta nappen så den e guld värd.. nu tuttar hon bara var annan var tredje timma...
  • Angel20
    Nallepuhmamma skrev 2010-08-23 11:49:47 följande:
    Ja det var verkligne värt det att köpa det. Finns i vanliga affärer också tex Ica Maxi. Kostar inte så värst mycket heller. Det hjälpte oss jätte mycket då våran tös verkade otröslig och vi trode det var kolik också men hon var bara mammig och skulle mysa vid bröstet hela tiden så napp fick vi böörja med direkt också fast dom på BB osv sa man INTE skulle börja så tidigt pga ditt och datt,men det hjälpte oss iaf. Hon skulle vara vid bröstet VARJE timme och då bara snutta eller gnugga sig där emot allt från minst 40 min upp till 1½ timma. Jag var slutkörd totalt.
    men oj... jag förstår att du va slutkörd!
    ja innan nappen blev accepterad så skulle hon tutta med knappt en kvart mellan.
    Nu får vi hembesök av BVC i morron med, så dom kan säkert hjälpa mig...
  • Angel20
    elinnnnn skrev 2010-08-30 08:37:55 följande:
    bebistråd? har det skapats en bebistråd där vi snackar bebis? eller ni menar tråden där vi skriver in oss när vi fött?...

godmorgon alla, här sitter jag med bröstvårtor som ömmar helvetiskt! får nog minsann tvinga lillan till att ta napp snart och hoppas på att det inte förstör amningen... Eller ska man stå ut och hoppas att det blir bättre snart?
    vårt lilla troll tog inte napp från början och jag hade henne hängandes i mina bröstvårtor konstant... vilket resulterade i massa blåsor och sår...
    Sen kom älskade svärmor och satt å lirka me den där lilla nappen och hon tog den äntligen.. hon va knappt en vecka gammal..och d va vår räddning!!
    Nu sover hon bättre, mina bröst funkar myycke bättre och vi har en lugnare bebis!!

jag tycker absolut du ska testa!
  • Angel20
    elinnnnn skrev 2010-09-03 08:24:59 följande:
    jag hade början till mjölkstockning i början på veckan därför som jag hade feberfrossa och svettningar om vartannat. men nu är stockningen borta men har fortfarande en rodnad på det bröstet, men på amningsmottagningen sa dem att reaktionen tar längre tid att gå bort än vad det gör för stockningen att gå bort. så det får väl ta den tid det tar :D

men alltså jag vet inte om jag orkar fortsätta amma... jag vill ju så gärna men det gör helvetiskt ont i bröstvårtorna. vi var inne på amningsmottagningen igår i och med att jag trodde jag kanske fått svamp eftersom det brinner och sticker i hela bröstet (mest på det bröst med sår på) men BM kunde inte se nån svamp och trodde mer det berodde på fel tag. hon rättade till min amningsställning och lillan gapar stort så egentligen borde det inte vara några problem men va tusan, det gör sk*t ont! och även med BMs hjälp så efteråt så var bröstvårtan helt tilltryckt :(

ska köpa amningsnapp idag även om jag hatar den (har använt förut och har minnesbilder på allt blod som kom med mina såriga bröstvårtor när jag använde såna sist)

vad tusan, jag helammade mitt tredje barn i 4-6 månader, jag fattar inte hur jag orkade fortsätta, hur klarade jag mig igenom denna första tiden med sår, stockningar, ömhet, trötthet, ångest och allt annat? och plus att ta hand om hem, och 2 barn till? jag önskar jag kunde minnas hur lång tid det tog innan amningen fungerade men jag minns ingenting :S
    jag har också problem me amningen...
    Nu har äntligen såren och den värsta smärtan försvunnit, men då har lillan istället fått för sig om att hon inte vet hur man tar bröstet direkt (vi kan trillskass upp till 7-8min) så vi blir arga å ledsna båda två... när hon väl tagit bröstet suger hon ett par gånger sen släpper hon å d e samma visa igen...
    Så här blir d nog ersättning på heltid snart. Men visst vill man kunna amma? man tycker juh ändå att vore d bästa...
  • Angel20
    carohl: Japp jag har varit på amningsmottagningen och dom på bvc har försökt hjälpa oss... jag har försökt pumpa, men d ger inte tillräckligt så vi får ändå kompletera med ersättning några ggr per dygn =0(
    fasen d hade vatt så gott om d funka, för oss alla... jag försöker att inte ge upp ut i fall d blir bättre, men nu har jag istället börjat tycka synd om lillskruttan som får jobba så mycke för så lite... Inatt satt vi å försökte amma i över en halvtimma och hon käkade max 5min utav dom.
  • Angel20
    elinnnnn skrev 2010-09-03 09:09:26 följande:
    tjejen, alltså det är verkligen jättejobbigt att jättegärna vilja amma och så funkar det ändå inte..... jag hade bestämt mig för att helamma i 6 månader och sen delamma lite till men nu känns det bara som om jag vill strunta i allting... fast å andra sidan så har jag ändå stått ut i nästan 2 veckor nu och om jag slutar amma nu så har ju allt det jag redan gått igenom varit förgäves.... att pumpa funkar inte här heller :(
    när lillan ammar så tar det ca 40 minuter på ena bröstet sen vill hon gärna ha 40 minuter på det andra också.... men visst självklart äter hon inte aktivt i 80 minuter men det är ju så lång tid det tar vid varje amningstillfälle.... suck
    hoppas det ordnar sig för dig också antingen med amningen eller ersättning...
    styrkekramar
    carohl skrev 2010-09-03 08:58:26 följande:
    elinnnn: vad ska din flicka heta?
    Jasmin
    jag förstår precis vad du menar... har nog stått i valet å kvalet enda sen hon föddes, när man väl kommit fram till en lösning på problemet kommer nästa..
    Oj, då sitter du länge, eller ammar du liggandes? d låter juh som att dina bröst behöver vila lite, jag förstår att du har ont =0) hur långt har du mellan amningstillfällena?
    Allt är juh individuellt, men mina bröst läkte ihop först efter 2 veckor, så d e inte mer än en vecka som jag haft en relativt smärtfri amning.. så kan du, så kanske du ska hålla ut en stund till..
    ja shit vilket dilemma, man vill juh bara barnets bästa!
    hoppas d ordnar sig för dig me... man får väl försöka intala sig att ersättning inte e nått dåligt egentligen och att våra små kommer må prima oavsett vilket beslut vi tar!
    kramar
  • Angel20

gomorron på er alla!

Ja d här me små bebisar e inte lätt, jag har nog varit lite för naiv tror jag.. eller levt i någon annan värld för d här me maten funkar visst inte speciellt problemfritt!
    Jag har haft problem från början me att lillskruttan inte tar bröstet som hon ska och hon verkar inte nöjd. jag va förberedd att få  kompletera med lite ersättning,även att jag velat amma helt.
    Men nu har  d blivit mer å mer eresättning för varje dag och jag har fått ändra mig helt angående amning och inse att antagligen kommer d bli  ersättning på heltid! FINE, d skulle väl inte bli nått större problem... tjena!!!
    Nu har vår lilla prinsessa fått problem med gaser i magen och igår va vi på barnakuten för att hon var förstoppad, lillan har så ont i magen och jag vet varken ut eller in.. inget funkar juh!!!

• Angel20
    Nallepuhmamma skrev 2010-09-06 08:00:36 följande:
    Vilken nappflaska har ni till er dotter?
    Finsn en bra flaska på tex babyland/babyproffsen som är super bra med en ventil som tar bort massa luft,motvärkar kolik osv.
    "Dr" nått ting heter den.
    Vilken ersättning ger ni?
    Semper brukar dom bli kassa i magen av. NAN är bäst
    tack för tipsen, men vi kör med Dr Brown´s flaskan och NAN:s ersättning =0( Hon får även sempers magdroppar... Vi har fått köpa en ersättning med laktulos i som förhoppningsvis ska sätta igång magen, men d tar juh inte bort gaserna. Och som d ser ut nu får vi hjälpa henna att bajsa för ett tag!
  • Angel20
    Nallepuhmamma skrev 2010-09-06 08:14:54 följande:
    Har ni provat lite lite lite messmör i hennes mat?
    Det fick vi ha i då våra två andra barn blev stenhårda i magen. Det satte fart fort iaf.
    nej d har vi inte testat.. men hur mycke ska man ha i å löser d upp sig i ersättningen?
  • Angel20
    Perssonlund skrev 2010-09-16 22:35:55 följande:
    Måste bara fråga om någon annan blev sydd och när era stygn började lossna och hur det kändes för er.
    jag blev sydd både invärtes och utvärtes.. vissa stygn släppte bara några dar efter förlossningen (tror d va invärdesstygn), vilket nog va lite tidigt, men när jag ringde till bb sa dom bara att om jag inte blöder nått speciellt från såret så gör dom inget åt d.. Det sista stygnet släppte i söndags (4veckor efter förlossning)
  • Angel20

hello girls! hur går d för er?

här rullar d på, äntligen kan Maja bajsa helt på egen hand igen å ingen kan va gladare än jag! .. men d e mycke pyssel me extra vatten till den speciella ersättningen, olja i maten + extra laktulos.

Jag har en liten fundering bara, skruttan har haft lite hormonpliter här å där sen hon va en vecka gammal.. och nu har hon fått som små små utslag i hela ansiktet och ner runt hals och nacke.. e d också hormonellt? eller kan d va nån allergi? Har era små älsklingar hormonpliter?
    Dom reagerade ingen speciellt när vi va på bvc, men man oroar sig ändå Glad

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10