Inlägg från: Lysmasken |Visa alla inlägg
  • Lysmasken

Vi fortsätter, Bf aug 10

Ja lugnt på fronten kan man säga.

Precis för 5 minuter sen så kom hantverkare hit, för att lägga fogmassa mellan klinkerna som dom la går. Varför just nu??? Ska hämta barnen om en stund, skitigt blir det. Dom tar inte av sig skorna el något sådant. Igår fick jag plocka fram dammsugare efter dom hade gått, skäp utanför fick plockas upp.

Tänkte köpa tvättho imorrn men tror nog att jag ska planera lite genom ikea ist å räkna & fundera på hur jag vill ha tvättstugan. Får väl släpa ner en hantverkare å höra vad han säjer vad man kan göra där nere. Tvättstugan är nere i källaren å där är betong både på vägg samt golv.

Tips på hur man kan ha tvättstugan? måtten är 2,6 * 2,82

Ang glömska. Har glömt både det ena och andra, typ bvc besök, optikern 3 gånger. Brukar normalt sett aldrig glömma något men nu så glöms allt

Isabelle 051204 Filippa 080401 BF 100809
  • Lysmasken

Går in i v26 jag med idag.

Lördagen tillbringades med att handla saker till huset på k-rauta, nästan 16 t gick lös.

Bebisen var väldigt lugn ihelgen så man började bli lite fundersam. Men så igår så vart det en jäkla fart i magen.

Såg att ni har diskuterat abort. Man kan säga så här att jag gillar inte att barn funderar på att skaffa barn. Så att en 14 årig har startat en tråd om att hon är gravid.

Hämtade även babyboxen men mitt ställe där jag hämtade den har ju inte uppdaterat sina grejor i boxen. Var brochyrer från -09 någon lite väska som var tom, ingen aning vad man ska ha i den, liten flaska lactacyd, inlägg samt 12 blöjor.
    Blev besviken {#lang_emotions_undecided}

Ikväll ska man på dagis möte, tur så har jag sovit lite innan middag idag så då kommer jag väl inte vara så kanon trött

Ska träffa bm den 19 maj sen har jag ul den 21 juni

• Lysmasken
    elinnnnn skrev 2010-04-27 16:07:39 följande:
    Grattis till vecka 26 :)bebisen var säkert lugn i helgen eftersom du verkar ha varit igång ;)tråkigt med babyboxen. jag ska beställa min om ett par veckor. jag har ingen skrivare härhemma så jag får ta det sen när jag är hemma hos mina föräldrar :)ul den 21 juni, tillväxt eller könsul?
    Tack =)

Blev ju lite ställ då jag inte har känt mina töser innan så här tidigt, medans man har känt den bebis sen v20-21.
    Ul är tillväxt då jag har ett bmi på 39, ska på ett tillväxt runt v38
  • Lysmasken
    Malten skrev 2010-04-27 16:48:15 följande:
    Idag har jag ont i brösten. har knappt haft det annars varken som gravid eller annars. Kanske har med mjölkproduktionen att göra? Fick ut lite mjölk när jag klämde (jag vet att man inte ska klämma). Jag planerar att amma om det fungerar.... 
    Har du vetekudde? Isf värm den i micron & lägg det på det onda bröstet så ska du se att det släpper
  • Lysmasken

Morrn morrn. Fler som är uppe & inne. Har varit uppe sen 06,30 då barnen börjar på dagis 7,15 till 12,15.

Första tvättmaskinen är klar andra är på väg in. Vad ska man göra idag tro?

• Lysmasken

Åh fk {#lang_emotions_yell} skickade in aktivitsersättnings pappret till dom den 12:e, kom in den 14:e och dom ska utbetala pengarna inom 14 dagar. Idag har det gått 14 dagar och dom på kundtjänst kunde inte se att några pengar skulle utbetalas denna vecka. Men hon skickade meddelande till aktivtets sidan om att det är bråskande med mina pengar.

• Lysmasken
    SweetLilly skrev 2010-04-28 08:40:45 följande:
    FK verkar ha väldiga problem nu, det är sällan man får pengar i tid! jag fick ju vänta i 5 mån på min sjukersättning!
    Det är ju inte klokt. Detta är väl andra gången det händer mig. Brukar normalt inte ha problem med dom utan a-kassan har jag haft problem innan med.

Försökte ringa igår och kolla med fick till svars att dom hade högbelastning några gånger.
  • Lysmasken

Sitter och letar efter syskonvagn på blocket. Den minsta tösen kommer vara 2 år och 4 mån när bebisen föds. Förra omgången så köpte jag en ståbräda men fy vad jag ångrade mig, hon ville ju inte alls stå. Klumpig och ivägen är den. Nä syskonvagn blir det här även om jag har en enkel oxå. Mest bara för att jag ska kunna komma iväg själv med alla barnen, samt kunna gå i skogen utan att behöva jaga någon.

• Lysmasken

Morrn. Har varit vaken sen kl 6, ska eventuellt ha folk ikväll så då blir det till att städa nedervåningen. Som tur är så dammsög maken och torkade golvet.

Så nu blir det till att äta frukost, sen vika klädhögen, bära upp den. Sen in till maxi och köpa en ny grill. Den som vi har märkte vi att den har rostat upp undertill.

• Lysmasken

Min är kanon lugn på kvällarna när jag går och lägger mig. Där emot är den ganska aktiv på fm/em.

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10